ENG
A A A
 sierpień 2019 
Fot. Justyna Mielniczuk.

Magdalena Ciechowicz

tancerka

Magdalena Ciechowicz − pierwsza solistka Polskiego Baletu Narodowego. W 2000 roku ukończyła Państwowa Szkołę Baletową w Warszawie. W trakcie nauki została laureatką pierwszej nagrody Ogólnopolskiego Konkursu Tańca w Gdańsku w kategorii juniorów (1997), a następnie finalistką tego konkursu w kategorii seniorów (1999). Była wielokrotną stypendystką Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci, a także stypendystką ministra kultury. W 1999 roku wyjechała na letnie stypendium do Académie de Danse Classique Mariki Besobrasovej w Monte Carlo, a w roku następnym tańczyła w Ballet des Jeunes d'Europe. W 2000 roku dołączyła do zespołu baletowego Teatru Wielkiego - Opery Narodowej. W tym  samym sezonie została finalistką Międzynarodowego Konkursu Baletowego w Helsinkach.

 

Tańczyła m.in. role: Wróżki Śmiałości w Śpiącej królewnie, w Pas de quatre w Jeziorze łabędzim i Królowej Kwiatów w Dziadku do orzechów. Po dwóch latach wyjechała ponownie do Francji na zaproszenie Europa Danse Company, gdzie pracowała z Monique Loudières, Susan Hendl, Robertem Strajnerem i Tonym Fabré. Występowała tam w choreografiach: George'a Balanchine'a: Allegro Brillante, Nacho Duato: Na Floresta, Jiři’ego Kyliana Songs of a Wayfarer i Ricarda Franco – Nunca Mais, m.in. w teatrze Châtelet w Paryżu. W 2003 roku brała udział w tournée European Youth Ballet Alexandra Hoffmanna, następnie dołączyła do madryckiego Compaña Nacional de Danza Nacho Duato. Występowała z tym zespołem we Francji, Hiszpanii, Niemczech, Portugalii, Turcji, USA i na Węgrzech, W 2004 roku wróciła na scenę Teatru Wielkiego jako solistka, a od 2010 roku pierwsza solistka.

 

Najważniejsze partie:

Hiszpańska Księżniczka, Cztery łabędzie i Odetta-Odylia w Jeziorze łabędzim, Kobieta z Werony w Romeo i Julii, Królowa Kwiatów i Taniec hiszpański w Dziadku do orzechów, Młoda w Harnasiach, Gamzatti i Pas d'action w Bajaderze, Dobra Wróżka Bzu w Śpiącej królewnie, Blancheflor w Tristanie, Speak Low i inne partie solowe w Kurcie Weillu, Solistka pierwsza w Concerto Barocco, Wróżka Zimy w Kopciuszku, Nasza-Druga w I przejdą deszcze... , Wybrana w Święcie wiosny Wacława Niżyńskiego oraz partie solowe w baletach: Donna, For a While, W poszukiwaniu kolorów, Pocałunki, In Light and Shadow, Popołudnie Fauna., a także Syrena w Synu marnotrawnym Balanchine'a, Ewa-Noemi w Kainie i Ablu Wesołowskiego (obie choreografie w ramach wieczoru Opowieści biblijne), Gertruda w Hamlecie Jacka Tyskiego (2013).


 

 

instytucje

bibliografia

spektakle

 
INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW SERWISU
Przed przystąpieniem do użytkowania Serwisu www.taniecpolska.pl operator Serwisu poleca zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu.
Operator Serwisu poleca w szczególności zapoznanie się z postanowieniami Polityki Prywatności Serwisu w zakresie: Zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu pozwoli wszystkim Użytkownikom na korzystanie z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz własną wolą wyrażoną w odpowiednich zgodach.
Operator Serwisu jest gotów odpowiedzieć na ewentualne pytania w sprawie wykonywania Polityki Prywatności Serwisu.
Nie pokazuj więcej tego powiadomienia