ENG
A A A
 maj 2018 

Poznań: Wieczór premier „Solo Projekt Plus 2018” cz.II – Ewa Dziarnowska „Goo”/Wojciech Grudziński „Populuxe”

12 maja 2018 | godz. 19:00 | Poznań: Studio Słodownia 3, Stary Browar, ul. Półwiejska 42.

Pokaz spektaklu

Stary Browar Nowy Taniec i Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk w Poznaniu zapraszają na dwa premierowe wieczory Solo Projekt Plus 2018. W ramach drugiego wieczoru swoje solowe spektakle pokażą Ewa Dziarnowska i Wojciech Grudziński. Prace powstały we współpracy z opiekunem artystycznym projektu, Peterem Pleyerem.

 

Ewa Dziarnowska: Goo

 

choreografia i wykonanie: Ewa Dziarnowska

dźwięk: Zinzi Buchanan

realizacja techniczna i światła: Łukasz Kędzierski

opieka artystyczna: Peter Pleyer

produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk w ramach Solo Projekt Plus 2018

premiera: 11 maja 2018, Studio Słodownia +3, Stary Browar, Poznań

zdjęcie: Ewa Dziarnowska

 

 

Ewa Dziarnowska – absolwentka Salzburg Experimental Academy of Dance (2010-2014) i studiów licencjackich na kierunku Dance, Context, Choreography w HZT Berlin (2014-2017); stypendystka programu danceWEB 2015, Tanzquartier Wien oraz Studienstiftung des deutschen Volkes. Pracowała jako performerka z Simone Forti (Dance Constructions, 2014), Michikazu Matsune (Picnic with Old Masters, 2013), Doris Uhlich (more than naked, 2014; Boom Bodies,2016), Tino Sehgalem (Kiss, 2015), Mårtenem Spångbergiem (The Planet: First Location, 2015), Julianem Weberem (All inclusive, 2016), Alistairem Wattsem (L Dance 2017), Ulą Sickle (Wolne gesty, 2018). Jej autorskie prace to form that accomodates mess (2017), carte rouge (2016), SALON (z Ivanem Ekemarkiem, 2016), all dogs must be muzzled (z Patrikiem Kelemenem, 2015), immediate sketch (2014).

 

Wojciech Grudziński: Populuxe

 

Wywodzący się z połączenia słów luksus i popularność, termin „populuxe” był nową estetyką konsumpcyjną i kulturową istniejącą w latach 50. XX wieku w Stanach Zjednoczonych. Populuxe istnieje w liniach, formach, fakturach i kolorach, aby dać nam piękno, urok i elegancję w zakresie wygody, komfortu i naszych potrzeb. Populuxe oscyluje między prywatnym a społecznym, między architekturą Googie a historyczną figurą Siergieja Diagilewa, między nierównym podziałem dóbr i ekologią, w celu stworzenia syntetycznej formy choreograficznej opartej na idei ruchu luksusowego. Populuxe funkcjonuje w duchu całkowicie wulgarnej radości z tego, aby żyć dobrze.

 

choreografia, wykonanie, koncept: Wojciech Grudziński

kostium: Clovis Nix

światła: Aleksandr Prowaliński

realizacja techniczna: Łukasz Kędzierski
muzyka: Wojtek Blecharz

opieka artystyczna: Peter Pleyer

produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk w ramach / in the frame of Solo Projekt Plus 2018

premier: 12 maja 2018, Studio Słodownia +3, Stary Browar, Poznań

zdjęcie: IDOCONTENT / Bartosz Zalewski

grafika: Maciej Bychowski

 

 

Wojciech Grudziński – absolwent Ogólnokształącej Szkoły Baletowej w Warszawie oraz wydziału tańca współczesnego Codarts w Holandii. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Podczas edukacji tanecznej brał udział w przedstawieniach m.in. takich choreografów, jak Itamar Serussi, Hans van Manen, Ed Wubbe oraz Jiří Kylián. Ponadto współpracował z Jensem van Daele, Davidem Bolgerem, Martą Ziółek, Magdaleną Przybysz i Ulą Sickle. Był jednym z artystów warszawskiej wersji spektaklu Gala Jérôme’a Bela, którego premiera odbyła się w Nowym Teatrze w ramach Festiwalu Ciało/Umysł 2017. Jednocześnie rozwija własną praktykę choreograficzną. Zrealizował projekt z akademią La Cambre / Ecole nationale supérieure des arts visuels w Brukseli. W latach 2016/2017 stworzył dwie prace solowe: SLAVE4YOU dlaciebiedlarodziny oraz PAX.

 

***

 

Opieka artystyczna 2018: Peter Pleyer

 

„Od początku istnienia Solo Projektu obserwuję jego rezydentów – całe pokolenie ekscytujących młodych twórców tańca zmieniających oblicze polskiej choreografii i sytuujących ją pośrodku europejskiej i światowej kultury tanecznej. Rosnąca sieć międzynarodowych powiązań i pragnienie pozostawania w bliskości z narodowym środowiskiem nie wykluczają się, przeciwnie – uzupełniają w chęci uwidocznienia siebie w ruchu. Artykułowanie swojej sztuki poprzez choreografię jest złożonym i interdyscyplinarnym procesem, który domaga się przestrzeni dla eksperymentu oraz rozważnego wsparcia w trudnym zadaniu budowania spektaklu. Obie te rzeczy oferuje program Solo Projekt. Moja praktyka coachingowa opiera się na rozwoju choreografii i tańca jako niezależnej sztuki, która nie poddaje się przytłaczającym hierarchicznym strukturom obecnym w teatrze dramatycznym i w świecie sztuk wizualnych. Dzięki temu choreografia może inspirować i jednocześnie sama wciąż inspiruje się zasadą otwartości i sprawiedliwej wymiany konceptów, metod pracy i estetyk. Jest to możliwe zwłaszcza dzięki technikom wypracowanym w ciągu ostatnich 30 lat, w których centrum znajduje się ciało jako główny przedmiot eksploracji i przestrzeń, w którym wydarza się sztuka  – przestrzeń anatomiczna, społeczna i polityczna. W ten sposób pożądana emancypacja choreografii jest bliska i wkrótce wzbogaci zarówno produkcję kulturalną, jak i kształt społeczności i społeczeństw, w których żyjemy.”

 

***

 

W 2006 roku fundacja Art Stations zainicjowała pierwszy w Polsce program rezydencyjny Solo Projekt, którego misją stało się wspieranie polskich twórców tańca w poszukiwaniach własnego, indywidualnego języka artystycznego. W ciągu dotychczasowych edycji projektu wsparcie produkcyjne, promocyjne oraz opiekę merytoryczną w ramach Solo Projekt otrzymało już 29 artystów. Program przeznaczony jest dla artystów u progu choreograficznej kariery, których zainteresowania wychodzą poza tradycyjnie rozumiany „teatr tańca”. Szczególny nacisk w projekcie położony został na proces twórczy i artystyczny eksperyment z nadzieją na podjęcie przez rezydentów próby namysłu i dyskusji nad sztuką choreografii. Mottem programu są słowa angielskiego choreografa Jonathana Burrowsa, według którego do stworzenia tańca potrzebna jest „przede wszystkim głowa”, zachęcające młodych twórców do podejmowania artystycznego ryzyka i skupienia się na refleksji i (auto)refleksji oraz zadawaniu pytań o indywidualne postawy i strategie twórcze. Od 2015 roku program funkcjonuje w rozszerzonej formule PLUS umożliwiającej pracę nie tylko nad solami, ale także duetami i trio.

 

 

Bilety na wieczór w cenie 20/15zł lub karnety na oba wieczory w cenie 30/20zł dostępne w punktach informacyjnych Starego Browaru oraz na portalu: ebilet

ludzie tańca

instytucje

bibliografia

 
INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW SERWISU
Przed przystąpieniem do użytkowania Serwisu www.taniecpolska.pl operator Serwisu poleca zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu.
Operator Serwisu poleca w szczególności zapoznanie się z postanowieniami Polityki Prywatności Serwisu w zakresie: Zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu pozwoli wszystkim Użytkownikom na korzystanie z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz własną wolą wyrażoną w odpowiednich zgodach.
Operator Serwisu jest gotów odpowiedzieć na ewentualne pytania w sprawie wykonywania Polityki Prywatności Serwisu.
Nie pokazuj więcej tego powiadomienia