ENG
A A A
 październik 2018 

Kraków/ Krakowskie Centrum Choreograficzne: „Hold on” i „FRASUNEK product of progressive unworking”

7 października 2018 | godz. 19:00 | Krakowskie Centrum Choreograficzne – Nowohuckie Centrum Kultury | Kraków

Pokaz spektaklu

Krakowskie Centrum Chorograficzne zaprasza na otwarcie sezonu. W ramach jednego wieczoru zaprezentowane zostaną dwa spektakle: Hold on Marty Wołowiec i Marcina Janusa oraz FRASUNEK product of progressive unworking Jana Lorysa i Natalii Wilk.

 

Hold on/ Scena NCK

 

*ZDZIWIENIE

Nie znam prawie wcale

Tych dwóch moich dłoni,

Ale wiem, że kiedyś

Żyła tu kobieta,

Co miała podobne…

 

Adelaide Crapsey
(tłum. Wiktor J. Darasz, 2015)

 

twórcy: Marta Wołowiec, Marcin Janus
taniec: Marta Wołowiec
muzyka: Marcin Janus
premiera: 3 maja 2018 (Festiwal Tańca Współczesnego SPACER)

 

FRASUNEK
product of progressive unworking
/ Studio KCC

 

Frasunek. Tancerz frasobliwy.

W naszej pracy dzielimy się efektami praktyki progresywnej nie-pracy, podążania za pasjami i buntu bez gniewu. Odprawiamy nabożeństwo w imieniu wszystkich freelancerów i prekariuszy. Stajemy się ciałami gotowymi do wyzysku i w cyrkowej oprawie kwestionujemy rozumienie pojęć takich jak praca i czas wolny.

Wytrwale podążamy za mottem „It doesn’t matter what you create if you have no fun!”

Inspirujemy się niemymi filmami (bracia Lumière), mądrymi książkami (autorstwa Bojany Kunst, Słownikiem Języka Polskiego), sławnymi artystami (Le Roy) oraz YouTube’m (Daniel Menedez, Pit, Niels Duinker, Super Dave and Amanda O’Malley, Ashley Galvin).

Nie zmieniamy świata, chcemy go trochę zrozumieć.

Ot, cały nasz FRASUNEK.

 

obsada, reżyseria, choreografia: Jan Lorys, Natalia Wilk
muzyka: CC
kostiumy: made in China
długość spektaklu:  37 minut
premiera: 18 listopada 2017 w ramach BalletOFFFestival
producent: Nowohuckie Centrum Kultury – Krakowskie Centrum Choreograficzne

 

Bilety w cenie 25 zł na oba spektakle do kupienia online lub stacjonarnie.

 

Rezerwacje biletów:
tel. 12 644 02 66 wew. 55
e-mail: rezerwacja@nck.krakow.pl

 

Marta Wołowiec 

Tancerka, nauczycielka tańca, menedżerka kultury. W latach 2012-2014 była tancerką Krakowskiego Teatru Tańca. Od 2014 roku współtworzy Krakowskie Centrum Choreograficzne, gdzie realizuje takie wydarzenia jak: Festiwal Tańca Współczesnego SPACER, BalletOFFFestival, konkurs choreograficzny 3…2…1…TANIEC, a także warsztaty i obozy taneczne. Odpowiada również za promocję Centrum. Od 2015 roku jest też tancerką i współzałożycielką Grupy Wokół Centrum, kolektywu artystycznego działającego przy Nowohuckim Centrum Kultury – Krakowskim Centrum Choreograficznym. Występuje w produkcjach: Makia, Płaczki, 38°C, Dobre wychowanie w choreografii Agaty Moląg oraz w projekcie zrealizowanym przez Grupę wraz z muzykiem Marcinem Janusem i artystą multimedialnym Grzegorzem Kaliszukiem spectral layers of movement. Współtworzy także cykl działań improwizacyjnych w przestrzeni publicznej Krakowa ZAMIESZANI. Uczestniczyła w ogólnopolskich i międzynarodowych warsztatach tańca takich jak: GaGa Intensive w Tel Awiwie, ImpulsTanz w Wiedniu,  Cyrkulacje, Ogólnopolskie Warsztaty Tańca Współczesnego w Połczynie, FIZYCZNYzGAGAcamp, Festiwal SPACER czy BalletOFFFestival. Jako nauczycielka tańca jest związana z grupami działającymi przy Krakowskim Centrum Choreograficznym: Pracownią PRO, Pracownią METAfizyczna i Cardio Contemporary oraz grupą tańca współczesnego a g i t a t u s w Centrum Młodzieży w Krakowie, dla których również przygotowuje choreografie. W 2015 i 2016 roku uczestniczyła w programie ERASMUS, przygotowując spektakl uliczny wraz z niemiecką artystką Lisą Wilfert dla młodzieży z Grecji, Niemiec oraz Polski.

 

Marcin Janus

Artysta dźwiękowy, multimedialny, twórca muzyki elektronicznej i elektroakustycznej. Od wielu lat zajmuje się oryginalnymi projektami artystycznymi. Jest autorem, a często także wykonawcą muzyki do licznych spektakli tanecznych oraz teatralnych. Tworzy na granicach sztuk. W procesie twórczym koncentruje się na barwie dźwięku, bada jego podstawowe cechy, często szuka odzwierciedlenia w ruchu i obrazie, nadaje zdarzeniom nowe znaczenia, łącząc je w przestrzeniach muzycznych. Pracuje w domenie cyfrowej, najczęściej wykorzystuje Ableton Live i Metasynth oraz kontrolery midi, które dostarczają̨ unikalnych możliwości. W świecie analogowym operuje na mocnych brzmieniach Bass Station czy Elektrona, w rezultacie jego muzyka charakteryzuje się szeroką paletą dźwiękową. W pracach opartych o technologię można usłyszeć zestawienie nagrań i organicznych dźwięków z syntetycznymi barwami o często motorycznych cechach. Zaczynał jako muzyk eksperymentalnych formacji, by po kilku latach rozpocząć pracę jako niezależny kompozytor. Był stypendystą Art Stations Foundation w programie Solo Projekt, finalistą w konkursie kompozytorskim, który odbywał się̨ w ramach roku Johna Cage’a. Doświadczenie zdobywał również̇ jako uczestnik kursów, a w ostatnim czasie GrupLab Studia Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Krakowie, z którą wspólnie brał udział w wielu projektach artystycznych. Występował w kraju, a także w Londynie, Lizbonie, Turynie i Frankfurcie.

 

Natalia Wilk

Performerka, researcherka, freelancerka. Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Politologia oraz Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej na Wydziale teatru Tańca w Bytomiu. Pracowała m.in. z Isabelle Schad w Collective Jumps oraz Pieces and Elements, Koenem Augustijnem w Dance Moves Cities, Cosminem Manolescu przy Fragile w ramach rezydencji E-motional, re:thinking dance, Pawłem Passinim i Robertem Haydenem w Dynamika Metamorfozy w Instytucie Grotowskiego, Robertem Talarczykiem w spektaklu Open Chopin, kolektywem Harakiri Farmers przy STILLE. Stypendystka programu Alternatywna Akademia Tańca w 2014 roku, Marszałka Województwa Śląskiego w dziedzinie kultury w 2013 roku, oraz programu Rezydencja/Premiera 2012 w Gdańskim klubie Żak, w ramach którego stworzyła solo Pacierz pokrętny pod artystyczną opieką Pii Meuthen (Panama Pictures Dance Theatre). Tańczyła w projektach Idana Cohena, Rafała Urbackiego, Victorii Fox, Guilherme Botelho, Les gens d’Uterpan. Uczestniczka master classes i coachingów z Les Ballets C de la B, Davidem Zambrano, Luquid Loft Companie, Anną Van Den Broek, Yasmeen Godder, Malą Kline, Igorem Podsiadłym itd. Twórczyni filmów tańca, w tym Small Room Syndrome, oraz GiF Me, pokazywanych na polskich i międzynarodowych festiwalach filmów tańca. Pisze o tańcu. W 2011 roku zrobiła research w zakresie krytyki tańca na San Diego State University w Kalifornii. Aktualnie mieszka i pracuje w Berlinie, gdzie współorganizuje festiwal filmów tańca POOL w Dock11.

 

Jan Lorys

Studiował na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu krakowskiej PWST, uczestniczył również w wielu warsztatach. Był uczniem m.in. Jozefa Fručka, Davida Zambrano, Aryego Bursztyna, Jensa Bjerregaarda. Pracował z wieloma choreografami z kraju między innymi z: Erykiem Makohonem przy spektaklu Kwadryga na TRZECH, z Anną Piotrowską przy spektaklu dyplomowym Transdyptyk oraz produkcji democratic body, z Kamilem Wawrzutą tworząc spektakl Profanum. Współpracuje również z artystami z zagranicy między innymi z Jozefem Fručkiem przy projekcie Dog Man czy z Rebeccą Lazier w spektaklu There might be others.

 

ludzie tańca

 

instytucje

bibliografia

 
INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW SERWISU
Przed przystąpieniem do użytkowania Serwisu www.taniecpolska.pl operator Serwisu poleca zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu.
Operator Serwisu poleca w szczególności zapoznanie się z postanowieniami Polityki Prywatności Serwisu w zakresie: Zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu pozwoli wszystkim Użytkownikom na korzystanie z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz własną wolą wyrażoną w odpowiednich zgodach.
Operator Serwisu jest gotów odpowiedzieć na ewentualne pytania w sprawie wykonywania Polityki Prywatności Serwisu.
Nie pokazuj więcej tego powiadomienia