ENG
A A A
 listopad 2018 

Lublin/XXII Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca: „MŁODA POLSKA” – spektakle młodych polskich artystów

25 listopada 2018 | godz. 19:00 | Lublin: Centrum Kultury, ul. Peowiaków 12

Pokaz spektaklu

W ramach XXII Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca Lubelski Teatr Tańca, Centrum Kultury w Lublinie i Centrum Spotkania Kultur zapraszają na wieczór spektakli młodych polskich artystów MŁODA POLSKA. W programie: Moira w choreografii Ilony Gumowskiej, Lead me Agnieszki Janickiej, Stonewall Inn Jarosława Mysony, Melancholia Jakuba Lewandowskiego, zeSTROjeNIE  Teatru Tańca PRYZMAT, Jak rozebrałem tęczę, czyli sprawdzam grunt Łukasza Zgórki, (nie)wiara Katarzyny Leszek i Wojciecha Furmana, Więcej Magdy Skowron i Nie(perfekcyjna) Moniki Pluty i Olgi Blachnierek.

 

Ilona Gumowska Moira

 

Kiedy pojawia się, nie możesz jej ujrzeć,
kiedy mówi do ciebie, nie słyszysz,
kiedy dotyka, nie czujesz...

Jednak jeśli zaczniesz jej szukać, znajdziesz ją,
jeśli będziesz do niej mówić, być może ci odpowie,
kiedy dotkniesz ją, poczuje.

Niczym sieć pajęczą, tka losy ludzi, trzymając w dłoni świętą nić życia każdego człowieka. Daje i zabiera, pielęgnuje i niszczy, dotyka z czułością i rani... jest tak blisko... tak nieodwracalanie.

 

choreografia: Ilona Gumowska

wykonanie: Emilia Biskupik, Kinga Duda / Sara Kozłowska

muzyka: Paweł Odorowicz

kostiumy: Julie Esther

czas trwania: 11 min.

Nagrody: III miejsce oraz Nagroda Publiczności w Konkursie Choreograficznym WarsawZAWIROWANIAdance 2017; II miejsce w Konkursie Choreograficznym THE ESSENCE OF MOTION w ramach Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca Scena Otwarta 2017

 

Agnieszka Janicka Lead me 

 

- Prowadź mnie... ale (Gdzie?)

- Polegaj tylko na sobie, zaakceptuj swoją ścieżkę. Nie oszukuj się, nikt cię nie widzi. 

 

choreografia: Agnieszka Janicka

muzyka: Explosions In The Sky Your hand in mine

 

czas trwania: 6 min.

Nagrody: Konkurs choreograficzny 3...2...1 TANIEC! w Krakowie – nagroda rzeczowa; finalistka Międzynarodowego Konkursu Choreograficznego Solo Dance Contest 2017 w Gdańsku.

 

Jarosław Mysona Stonewall Inn

Stonewall Inn to miejsce rewolucji, spełnienia fantazji, oswobodzenia, ale czy ON może czuć się tam bezpieczny? Stonewall Inn stanowi nie tylko obraz młodego, kryjącego się ze swoją orientacją mieszkańca Greenwich Village na nowojorskim Manhattanie. Nie jest też wyłącznie próbą ukrycia się przed wszechobecną ofensywą. W oczach bohatera dostrzec można historie, które stają się uniwersalne i dotyczą każdego z nas.

 

kreacja, wykonanie: Jarosław Mysona

produkcja: Vagabond Physical Collective

premiera: 24.03.2018 Krakowskie Centrum Choreograficzne

muzyka: kolaż


czas trwania: 8 min.

 

Nagrody: Finalista Solo Dance Contest 2018/ Gdański Festiwal Tańca/ Klub Żak; dwie nagrody indywidualne w 8. Edycji Konkursu Choreograficznego 3...2...1... Taniec! - I nagroda od Małgorzaty Haduch, II nagroda od Gwyn’a Embertona.

 

Jakub Lewandowski Melancholia

 

Trudno wnosić cokolwiek trwałego, mając świadomość bezbarwnej otaczającej rzeczywistości i przeświadczenia o konieczności nadejścia jakiejś „lawiny”. Wszystko, co przynosi nam los, pochodzi z fantazji. Miejsce między obecnością nieobecnością, pustką i nadmiarem.

 

„Przez chwilę myślałam, że moja nieobecność będzie dłuższa, ale zmieniłam zdanie”.

Laura Brown, Los Angeles 1951

 

choreografia: Jakub Lewandowski

taniec: Dominika Wiak                   

muzyka: Michał Lis  

                                

czas trwania: 11 min.

 

Nagrody: Konkurs Zawirowania DANCE w Teatrze Tańca Zawirowania - I miejsce; Międzynarodowy Konkurs Solo/Duo w Budapeszcie - I miejsce na; Konkurs "3...2...1...TANIEC" w Krakowskim Centrum Choreograficznym 2 nagrody: I miejsce przyznane przez Gwyna Embertona , II miejsce przyznane przez Jacka Przybyłowicza; Finaliści SOLO DANCE CONTEST w Gdańsku

 

Pracownia Tańca PRYZMAT zeSTROjeNIE

 

Tancerki w wyniku poszukiwań różnych form ruchu scenicznego tworzą jeden organiczny twór. Podjęte ryzyko badań nad ruchem nadaje odkrywczy, nacechowany temperamentem obraz. Zauważymy tu dominację zaakcentowana czasem agresją, ale też pokorą i uległością, a wszystko zamknięte w zrównoważonym partnerowaniu, które nadaje organiczną ekspresję.

 

choreografia, wykonanie: Marta Jakimicha, Paulina Spiel

opiekun artystyczny: Katarzyna Grabińska

produkcja: Fundacja Tańca i Sztuki ARToffNIA

premiera: 9.12.2017 Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK

 

czas trwania: 9 min.

 

Nagrody: Najlepszego Duetu / Best Duo Dance Performance 2018 podczas finału Międzynarodowego Festiwalu Solo Duo Dance Festival organizowanym przez Orkesztika Foundation w Budapeszcie;  pierwsza nagroda indywidualna, przyznana przez Jacka Przybyłowicza na  Międzynarodowym Konkursie Choreograficznym 3…2…1…TANIEC! 2018 w Krakowie

 

Łukasz Zgórka Jak rozebrałem tęczę, czyli sprawdzam grunt

Akademia Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu, IV rok

 

Jak rozebrałem tęczę, czyli sprawdzam grunt... siebie, mięśni, osobowości, ego, emocji. Projekt taneczny o rozkładaniu na czynniki pierwsze ludzkich lęków, obaw, pragnień, marzeń. Osobiste zmierzenie się z samym sobą. Podzielenie się obecnością, intymnością i emocją, poprzez fizyczny ruch i taniec. Próba znalezienia dobra, odnalezienia siebie w sobie, odbicia z widownią. Wykorzystanie energii, starcie się z nieokreśloną siłą w tańcu, nawiązania kontaktu z przestrzenią. Co w nas siedzi? Jak odnaleźć miłość? Jest to projekt solowy z wykorzystaniem fizyczności, w którym performer bada wewnętrzne siły, motywację do działania i szuka szczęścia. Wykorzystuje taniec do odnalezienia prawdziwego siebie. Poprzez język ciała i zmysły przekazuje swoją historię. Próbuje uchwycić marzenia, poznać siebie i przekazać to, czego nie da się opowiedzieć słowami. Spotkanie człowieka z człowiekiem. Ciała z ciałem. Mięśnia z mięśnie

 

twórca i wykonawca: Łukasz Zgórka

muzyka: Jambinai Connection

 

czas trwania: 9 min.

 

Katarzyna Leszek i Wojciech Furman (nie)wiara

Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu, Taniec w Kulturze Fizycznej, III rok

 

choreografia: Katarzyna Leszek, Wojciech Furman

wykonanie: Katarzyna Leszek, Wojciech Furman

opieka artystyczna: Paulina Wycichowska

muzyka: Michał Strugarek

 

czas trwania: 8 min.

Mówi się, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Siedząc na jednym krześle, patrząc w rożne strony, wciąż wiele nas łączy.  Perspektywa wiele zmienia, ale to ważne, że patrzymy na to samo lub w tym samym kierunku. Przy wspólnym stole poszukamy różnic i podobieństw w widzeniu, rozumieniu, doświadczaniu i kreowaniu. 

 

Magda Skowron Więcej
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie, absolwentka kierunku Choreografia i Teoria Tańca

 

Więcej, to słowo opisujące współczesne społeczeństwo i jego konsumpcję. Chcemy więcej rzeczy, więcej wrażeń, więcej uczuć. Zdaje się, że więcej nie ma formy skończonej, to uzależnienie, które pcha nas do ciągłego szukania, gromadzenia, podejmowania działań w gruncie rzeczy bezsensownych. Konsumpcja staje się naglącym i domagającym się zaspokojenia pragnieniem. Daje to chwilową ulgę, moment spełnienia, jednak trwa on krótko. Konsumpcja w różnych postaciach i znaczeniach staje się sensem życia. Jednocześnie zabiera ze sobą wolność, a pragnienie - kontrolę.

 

choreografia: Magdalena Skowron

wykonanie: Magdalena Skowron (taniec), Paweł Czarakcziew (wiolonczela)

muzyka: Jan Sebastian Bach Suita nr 2 w d-mol, preludium i kurant

 

czas trwania / duration: 13 min.

 

Monika Pluta i Olga Blachnierek Nie(perfekcyjna)

Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, kierunek "Musical i Choreografia", specjalizacja "Choreografia i techniki tańca", III rok pierwszego stopnia

 

Nigdy nie rezygnuj ze swojego talentu. Ani dla kochanków, ani dla mężów

Jesteś zbyt cenna, by poddać się wpływom które sprawią że Twoje jutro będzie gorsze niż dzisiaj.

Daj sobie możliwość i zajrzyj w głąb siebie. Co widzisz?

 

koncepcja, choreografia: Monika Pluta, Olga Blachnierek

wykonanie: Monika Pluta, Olga Blachnierek

muzyka: Rene Aubry Steppe

 

czas trwania: 8 min.

 

***

 

bilety:

                          

25 zł, 15 zł, 12 zł (dla uczestników Centrum Ruchu Lubelskiego Teatru Tańca, po uprzednim zgłoszeniu w biurze organizatora)

Bilety do nabycia w kasie Centrum Kultury w Lublinie oraz online na stronie Centrum Kultury w Lublinie

 

Karnety na spektakle XXII Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca: 300 zł; informacje, zgłoszenia i rezerwacja: taniec@ck.lublin.pl

 

Więcej: mstt.pl/

 

wydarzenia towarzyszące podczas 22. MSTT:

 

16-19 listopada: Anna Kamińska/ Przemysław Degórski (Polska) Reflections – interaktywna instalacja

15-20 listopada: warsztaty pisania o tańcu z Joostem Goutziersem (Holandia)

17-18 listopada: warsztaty masterclass z Ailey II (USA), zapisy: warsztaty.taniec@ck.lublin.pl 

23 listopada: warsztaty choreograficzne z Fouad Boussouf – Compagnie Massala (Francja), zapisy: warsztaty.taniec@ck.lublin.pl 

24-25 listopada: warsztaty tańca współczesnego, zapisy: warsztaty.taniec@ck.lublin.pl 

16-25 listopada: wystawa „Historia tańca w USA”


kino 22 MSTT:

 

19 listopada, godz 20.30: Rize, reż. David LaChapelle

20 listopada, godz 20.30: Frances Ha, reż. Noah Baumbach

21 Musicale, godz 20.30: West Side Story, reż. Robert Wise, Jerome Robbins

25 listopada, godz 17.00: Bobbi Jene, reż. Elvira Lind

 

Wstęp na seanse filmowe bezpłatny

 

ludzie tańca

 

instytucje

bibliografia

 
INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW SERWISU
Przed przystąpieniem do użytkowania Serwisu www.taniecpolska.pl operator Serwisu poleca zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu.
Operator Serwisu poleca w szczególności zapoznanie się z postanowieniami Polityki Prywatności Serwisu w zakresie: Zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu pozwoli wszystkim Użytkownikom na korzystanie z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz własną wolą wyrażoną w odpowiednich zgodach.
Operator Serwisu jest gotów odpowiedzieć na ewentualne pytania w sprawie wykonywania Polityki Prywatności Serwisu.
Nie pokazuj więcej tego powiadomienia