ENG
A A A
 grudzień 2019 

Warszawa/Centrum Sztuki Tańca w Warszawie 2019: Marta Kosieradzka „The Doubts and Reflections of Eve”, Agnieszka Sterczyńska „Feel Free not to Escape Fromm”, Tomasz Ciesielski „Karaoke”

6 czerwca 2019 | godz. 19:00 | Warszawa: Mazowiecki Instytut Kultury, ul. Elektoralna 12

Pokaz spektaklu

 Centrum Sztuki Tańca w Warszawie zaprasza na wieczór składający się z trzech spektakli: The Doubts and Reflections of Eve Marty Kosieradzkiej, Feel Free not to Escapre Fromm Agnieszki Sterczyńskiej i Karaoke Tomasza Ciesielskiego, powstałego w ścisłej współpracy z performerkami Liwią Bargieł, Emilią Biskupik i Agnieszką Janicką.

 

O spektaklach:

 

The doubts and reflections of Eve

 

Taneczny spektakl The doubts and reflections of Eve inspirowany jest wierszem Adama Zagajewskiego „Spróbuj opiewać okaleczony świat'” oraz biblijną historią Ewy. Tematem spektaklu jest kontrast pomiędzy niewiarygodnym pięknem i harmonią świata a jego smutkiem i brutalnością. W 2016 spektakl zdobył główną nagrodę w konkursie choreograficznym Warszawskiej Platformy Tańca, w 2017 został pokazany w wersji ‘’site-specific’’ na festiwalu Fuori Formato w Genui, w muzeum sztuki współczesnej Museo Villa Croce. Spektakl znalazł się również w finale 22th Festival of Choreographic Miniatures w Belgradzie.

 

Taniec i choreografia: Marta Kosieradzka

Muzyka: Adriano Fontana

Trailer: https://youtu.be/4NodYaa0j24

 

 

Marta Kosieradzka

Absolwentka wydziału grafiki Europejskiej Akademii Sztuk w Warszawie i Wydziału Tańca Artesis Królewskiego Konserwatorium w Antwerpii. Studiowała również w Institute for Dance Arts w Linz. Po studiach występowała w spektaklu Jana Martensa „I can ride a horse without juggling so marry me'’. Brała również udział w projekcie '20 Jeunes choreographes pour Bruxelles 2013' pod kierownictwem Marie Martinez. Tancerka w spektaklu „Ksenofonia'' w reżyserii Jana Komasy i choreografii Mikołaja Mikołajczyka na Festiwalu Malta 2016. Współautorka licznych projektów video dance, prezentowanych na wielu międzynarodowych festiwalach. W 2017 jej film ‘City tissue’ otrzymał Grand Prix w konkursie ‘1 strona, 1 spojrzenie,180 sekund’ organizowanym przez Polski Teatr Tańca. Autorka spektakli realizowanych w ramach Akademii Tańca Zawirowania –„Where is Pablo?" i „The greatest show on earth”. Obecnie współpracuje z Teatrem Tańca Zawirowania, prowadzi zajęcia z tańca współczesnego oraz tworzy własne spektakle.

Instagram: marta.kosieradzka.dance

 

Feel free not to escape Fromm

 

Spektakl Feel free not to escape Fromm inspirowany jest opowiadaniem Sławomira Mrożka „Daję ci czas do południa...” oraz „Ucieczką od wolności” Ericha Fromma. Zaczęło się od opowiadania Mrożka. Kiedy do akcji wkroczyła dramaturgia tańca, wszystko wywróciło się do góry nogami i zwielokrotniło do nieprzytomności. Powstała przestrzeń dla „Ucieczki od wolności Fromma. W międzyczasie do głosu doszedł ruch - wielość tanecznych sposobów widzenia świata i jeden choreograficzny mikrokosmos. Feel free not to escape Fromm. Spektakl został wybrany do sekcji Inkubator Tańca 7. Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca SCENA OTWARTA w Centrum Sztuki Mościce (2017) i zaproszony na Taneczne Konfrontacje Europejskie Zawirowania (2017).

 

Choreografia: Agnieszka Sterczyńska

Taniec: Karolina Adaszek, Kacper Klimczak, Justyna Olczak, Julianna Walczak, Irena Wiktor, Zuzanna Wojciechowska, Martyna Wójcik, Ulyana Zaruba (tancerze są studentami I roku specjalności choreografia i techniki tańca w Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi)

Muzyka: AGF Privatebirds, Juan Cristobal Tapia de Veer Utopia Descent, Utopia Theme Song Extended, Cesária Évora Historia de Un Amor, idrioema syntaxea

Partner: Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi

 

Agnieszka Sterczyńska

Tancerka, choreografka, kulturoznawczyni. Absolwentka studiów magisterskich z choreografii (Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi, 2017) oraz kulturoznawstwa (Uniwersytet Warszawski, Instytut Kultury Polskiej, 2014). Autorka pierwszej w Polsce pracy naukowej na temat ruchu Gaga, Gaga – nowy rodzaj tańca?. Szkoliła się w Warsaw Dance Department (2015) oraz skończyła Kurs Choreografii Scenicznej w Krakowie (2015), realizując pod okiem Iwony Olszowskiej solową etiudę Nieobliczalność, nagrodzoną w konkursie Open Stage Warszawskiej Platformy Tańca. Uczestniczyła w Labie Nowego Tańca, prowadzonym przez Marię Stokłosę (2013). Była członkiem eksperymentalnej Grupy Z (2013-2015) oraz grupy partneringowej Oddaj Ciężar pod kierunkiem Karoliny Kroczak (2016-2017). W 2018 roku spędziła miesiąc w Tel Awiwie, uczestnicząc w zajęciach Gaga/people i Gaga/dancers (również z członkami zespołu Batsheva Dance Company).

 

Karaoke

 

Spektakl jest taneczną wersją karaoke, artystyczną próbą wykorzystania mechanizmu japońskiej zabawy do skomentowania kondycji współczesnego człowieka. Jego codzienność zdaje się rozpływać w naśladowaniu, powtarzaniu, zastępowaniu siebie za każdym razem jeszcze ciekawszą wersją kogoś innego. Jak pisze Dubravka Ugrešić, karaoke daje możliwości transformacji, metamorfozy i teleportacji (…), pozwala na ucieczkę od autentycznego ja. JA stało się nudne i należy do innej kultury. Kultura narcyzmu zmutowała się w kulturę karaoke.

 

Punktem wyjścia dla twórców są nie tyle popularne utwory wokalne, co różnorodne formy performansów – politycznych, społecznych i popkulturowych – traktowanych jako źródła kodów tożsamościowych zamkniętych w obrazach. W dialogu z nimi tancerki spróbują rozpoznać z czego i jak zbudowana jest ich własna. Czy z masowo reprodukowanych, często opresyjnych wzorców są w stanie wypreparować kobiecą tożsamość?

 

Spektakl Tomasza Ciesielskiego

Choreografia stworzona w ścisłej współpracy z performerkami: Liwią Bargieł, Emilią Biskupik, Agnieszką Janicką

Muzyka: Paweł Odorowicz i Joanna Chmielecka

Projekcje: Justyna Jakóbowska 

Współpraca dramaturgiczna: Marta Olejniczak 

Projekt kostiumów: DK Damian Kretschmer 

Wykonanie kostiumów: ADA fashion Beata Bielak

Reżyseria światła: Tomasz Krukowski

Partnerzy: Fabryka Sztuki w Łodzi, Stowarzyszenie Teatralne CHOREA

 

Trailer: https://youtu.be/h2qEpfF7sic

 

Projekt dofinansowany w ramach programu Stypendiów Prezydenta Miasta Łodzi dla Tomasza Ciesielskiego.

 

Tomasz Ciesielski

Performer, tancerz, badacz tańca, pracujący głównie w Łodzi i Warszawie. Członek Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA. W latach 2011-2014 tancerz w duńskim zespole Granhøj Dans (spektakle Men&Mahler i Rite of Spring Extended w reżyserii Palle Granhøja; oba zdobyły nagrodę dla najlepszego duńskiego spektaklu teatru tańca podczas Årets Reumert 2013 i 2014). Współpracował także m.in. z Robem Haydenem, Tomaszem Rodowiczem, Mikołajem Mikołajczykiem, Wojtkiem Mochniejem oraz Anną Piotrowską. Twórca performansów, m.in.: Sense-action (2012-2016), Koszty kwalifikowane/Taniec, moja miłość (2016), Idylluzja (2017). Stypendysta Alternatywnej Akademii Tańca 2016 (Stary Browar Nowy Taniec). Autor książki Taneczny umysł. Teatr ruchu i tańca w perspektywie neurokognitywistycznej. Współredaktor książki Strategie choreograficzne. Nowe perspektywy. Doktorant w Katedrze Dramatu i Teatru Uniwersytetu Łódzkiego.

https://www.facebook.com/ciesielskiperformance/

 

-----------------

 

Organizatorzy projektu CST: Fundacja Artystyczna PERFORM, Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers

Projekt współfinansuje m.st. Warszawa

Partner projektu CST: Mazowiecki Instytut Kultury

Spektakl prezentowany w ramach Warszawskich Dni Różnorodności

 

Współpraca w ramach projektu CST: Centrum w Ruchu, Fundacja Burdąg, Fundacja B’cause, Fundacja Ciało/Umysł, Fundacja Grab Art Foundation / h.art company, Fundacja Movementum/Warsaw Dance Department, Fundacja „Myśl w Ciele” / Warszawska Pracownia Kinetograficzna, Fundacja Rezonanse Kultury, Fundacja Rozwoju Tańca „Eferte” / Mufmi Teatr Tańca, Fundacja Scena Współczesna / Teatr Tańca Zawirowania, Fundacja Sztuka i Współczesność, Fundacja Sztuki Tańca, Fundacja Tradycji i Transformacji Sztuki / Teatr Tańca NTF, Fundacja UM FOUNDATION,  Fundacja Wspierania Kultury Strefa ArtsInn, Stowarzyszenie „Akademia Umiejętności Społecznych”/ Teatr Limen Butoh, Stowarzyszenie i Kolektyw Artystyczny Format ZERO, Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne / TukaWach, Stowarzyszenie Strefa Otwarta / Warszawski Teatr Tańca, Stowarzyszenie Sztuka Nowa, ZASP-Stowarzyszenie Polskich Artystów Teatru, Filmu, Radia i Telewizji, Sekcja Tańca i Baletu, oraz niezależni artyści: Anna Godowska i Sławek Krawczyński, Wojciech Grudziński, Mikołaj Mikołajczyk, Ilona Trybuła.

 

Patronat medialny: portal taniecPOLSKA.pl, TVP Kultura, RDC, e-teatr, miesięcznik TEATR, Teatr dla Wszystkich, Teatralia.com.pl, TANIEC, Warsawholic, Notes na 6 tygodni, Going.

 

Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

Siedziba: Mazowiecki Instytut Kultury

ul. Elektoralna 12

00-139 Warszawa

 

Dokładny program i szczegółowe informacje na stronach:

www.centrumsztukitanca.eu

https://www.mik.waw.pl/

Facebook: www.facebook.com/cstwarszawa

Instagram: https://www.instagram.com/centrumsztukitancacst/

 

ludzie tańca

 

instytucje

 

bibliografia

 
INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW SERWISU
Przed przystąpieniem do użytkowania Serwisu www.taniecpolska.pl operator Serwisu poleca zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu.
Operator Serwisu poleca w szczególności zapoznanie się z postanowieniami Polityki Prywatności Serwisu w zakresie: Zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu pozwoli wszystkim Użytkownikom na korzystanie z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz własną wolą wyrażoną w odpowiednich zgodach.
Operator Serwisu jest gotów odpowiedzieć na ewentualne pytania w sprawie wykonywania Polityki Prywatności Serwisu.
Nie pokazuj więcej tego powiadomienia