ENG
A A A
 listopad 2019 

Bytom/Teatr ROZBARK: Kasia Kizior „GaGa/people” i Victoria Kennett „Instant Composition” – warsztaty

16 listopada 2019 | godz. 11:00 | Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK | Bytom

Warsztaty

Teatr ROZBARK zaprasza na warsztaty GaGa/people z Kasią Kizior oraz Instant Composition z Victorią Kennett.

 

O warsztatach:

 

GaGa/people – Kasia Kizior

GaGa to język ruchowy opracowany  przez Ohada Naharina, dyrektora artystycznego i choreografa Batsheva Dance Company w Tel Awiwie (Izrael). Metoda GaGa narodziła się z przekonania o leczniczej, dynamicznej oraz stale zmieniającej się mocy ruchu. Dziś ta metoda nadal się rozwija. GaGa poprawia instynkty ruchowe, łączy ruch świadomy z nieświadomym i pozwala w nieskomplikowany sposób doświadczyć wolności i przyjemności, w przyjaznej atmosferze, w wygodnym ubraniu i przy akompaniamencie muzyki.

 

Zajęcia GaGa/people są otwarte dla osób od 16 roku życia, niezależnie od ich doświadczenia w tańcu lub innych formach ruchu. Prowadzone są przez certyfikowanych nauczycieli, którzy współpracowali z Ohadem Naharinem.

 

Zasady zajęć:

- obowiązuje wygodny ubiór sportowy,

- uczestnicy tańczą boso lub w skarpetkach,

- osoby spóźnione nie będą wpuszczane na salę, dlatego ważne jest przybycie co najmniej na 10 minut przed rozpoczęciem zajęć.

 

Instant Composition – Victoria Kennett

Widzę ruch jako system dźwiękowy o wielu różnych parametrach, które współistnieją i nawzajem się przenikają. W trakcie podróży przez improwizację obudzę wszystkie zmysły i świadomość całego ciała. Każda sesja warsztatowa jest inna bo inspirowana moim pochodzeniem, ludźmi, z którymi się spotykam i z którymi pracuję, moimi bieżącymi osobistymi badaniami, energią dnia i grupy… przestrzeń staje się miejscem, w którym wszystko jest możliwe.

 

Forma pracy indywidualnej pierwszej części warsztatu skoncentrowana będzie na poszukiwaniu precyzyjnego, złożonego sposobu tańca na różnych poziomach. Zwrócimy uwagę na muzykalność, emocje, oddychanie, obrazy, napięcie mięśni koncentrując się na „tu i teraz”.

 

Druga część obejmować będzie pracę z kompozycją i myśleniem grupą, działaniem grupą, a także improwizację strukturalną. Stworzymy złożoną sytuację, interesującą od wewnątrz i zewnątrz. Pogłębimy aspekt performatywny, który będziemy rozwijać do końca warsztatu. Zwrócimy uwagę na ideę podejmowania decyzji w grupie i dla grupy.

 

Budowanie świadomości jest moim priorytetem; w samoświadomości, świadomości grupowej, świadomości przestrzennej – w tych 3 kategoriach, w których jest o wiele więcej do odkrycia. Warsztat, który jest otwartą przestrzenią, zapewnia uczestnikom możliwość doświadczania i błądzenia w przyjaznym i bezpiecznym środowisku, w którym wszystko jest możliwe.

 

Warsztat jest otwarty zarówno dla profesjonalnych tancerzy i artystów ruchu, jak i amatorów, osób niebędących tancerzami, które są ciekawe ruchu.

 

Koszt udziału (cena do 10 listopada): GaGa/people – 50 zł; Instant Composition – 80 zł; całość – 100 zł

Po 10 listopada: GaGa/people – 70 zł; Instant Composition – 100 zł; całość – 130 zł

 

Więcej informacji na: www.teatrrozbark.pl

 

Prowadzące:

 

Kasia Kizior – urodziła się w Polsce. We wczesnych latach uczyła się baletu i tańca ludowego w Państwowej Szkole Baletowej w Łodzi. Zainteresowanie społecznymi aspektami tańca i ruchu zaprowadziły ją na studia wyższe, gdzie uzyskała tytuł licencjata nauk politycznych Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Od 2007 roku współpracowała z Teatrem Tańca Zawirowania, Operą Narodową w Warszawie i Operą we Frankfurcie nad Menem. W 2015 roku uzyskała tytuł magistra edukacji tańca współczesnego na Uniwersytecie Sztuk Performatywnych i Muzyki (HfMDK) we Frankfurcie nad Menem. Obecnie pracuje jako pedagog tańca, choreograf i niezależna tancerka. Jej najnowsze prace obejmują choreografie i reżyserie ruchu do produkcji telewizyjnych, teledysków i filmów, m.in. dla TVN, Platige Image czy Kayax. W 2019 roku w Tel Awiwie Kasia została certyfikowanym nauczycielem GaGa, a program ukończyła pod kierunkiem artystycznym Bosmat Nossan, Saara Harari i Ohada Naharina (zob. https://www.gagapeople.com/en/teachers/kasia-kizior/). 

 

Victoria Kennett – tancerka pochodząca z Francji. Edukację taneczną odbyła w Centre Chorégraphique James Carlès w Tuluzie.  Profesjonalną karierę rozpoczęła, współpracując z La Colombe Enrageé Company. Jako artystka niezależna współpracowała z Compania Zappalà na Sycylii i Milanem Tomasikiem, występując w spektaklu Intrecciato. W latach 2018-2019 współpracowała z Polskim Teatrem Tańca, biorąc udział w spektaklach Śledztwo Mikołaja Mikołajczyka, Żniwa Iwony Pasińskiej, No more tears Lamy Szydłowskiej, Czterdzieści Jo Strømgrena, Promised Promised Land Artura Bieńkowskiego i Katarzyny Raduszyńskiej. Obecnie jest związana z Aviaja Dance Company (DK); jako artystka niezależna współpracuje także z Arturem Bieńkowskim, tańcząc w spektaklu Zugwang. Jako pedagog rozwija zasadę „tu i teraz” w ramach prowadzonych warsztatów Instant Composition, budujących zasadę świadomości grupy i świadomości przestrzeni. Poszukuje możliwości dostrojenia ciała i umysłu do własnej wrażliwości, percepcji i intuicji, a także zdolności jednostki do postrzegania, inicjowania i wspierania wspólnych działań. Szkoli się na warsztatach w Polsce, Berlinie i Francji.

 

 

ludzie tańca

instytucje

bibliografia

 
INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW SERWISU
Przed przystąpieniem do użytkowania Serwisu www.taniecpolska.pl operator Serwisu poleca zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu.
Operator Serwisu poleca w szczególności zapoznanie się z postanowieniami Polityki Prywatności Serwisu w zakresie: Zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu pozwoli wszystkim Użytkownikom na korzystanie z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz własną wolą wyrażoną w odpowiednich zgodach.
Operator Serwisu jest gotów odpowiedzieć na ewentualne pytania w sprawie wykonywania Polityki Prywatności Serwisu.
Nie pokazuj więcej tego powiadomienia