ENG
A A A
 listopad 2020 
aktualności - archiwum | 16

Komuna/Warszawa: W piątek premiera spektaklu „Dwelling in possibilities” Nataszy Gerlach

21 października 2020

23 października o godz. 19.00 Komuna/Warszawa zaprasza na premierę spektaklu Dwelling in possibilites w reżyserii i choreografii Nataszy Gerlach – artystki wyłonionej w otwartym naborze dla młodych twórców na projekty powstające jako części cyklu „Teren wspólny” – Hub kultury KW 2020. Drugi pokaz zaplanowano 24 października. 

Twórcy o spektaklu:  

Dwelling in possibilities jest tanecznym spektaklem o niemożliwości zbudowania domu. To laboratorium empatii, w którym z uwagą przyglądamy się temu, co było nam bliskie, dawało poczucie bezpieczeństwa, a teraz wydaje się obce, wykluczające, przerażające. Wspólnie z widzami tworzymy przestrzeń, w której możemy rozpoznać i nazwać nasze lęki i wrażliwości, dając im czas do zaistnienia i pozwalając im się zmaterializować. Każdemu z nich przyglądamy się z bliska, starając się nadać mu formę i tworząc tym samym nowy leksykon gestów, za pomocą których przekształcamy tę kruchą materię w siłę do wspólnego działania.

Szukamy więzi i współzależności, które prowadzą do kolektywnej kontaminacji, proponując tym samym nowy podział ról i afektów. W ten sposób fikcja staje się dla nas miejscem naprawy tego, co realne.

Fot. Piotr Bedliński

Polska Sieć Tańca 2020: Pokazy spektakli w październiku

20 października 2020

Ruszyły jesienne pokazy Polskiej Sieci Tańca 2020. W październiku widzowie z Lublina i Warszawy mieli okazję spotkać się na żywo z artystami Polskiego Teatru Tańca i Grupy Wokół Centrum. Przed nami jeszcze dwa wieczory we wrocławskim Narodowym Forum Muzyki. 23 października odbędzie się pokaz spektaklu Teatru Tańca Zawirowania Real love oraz Lullaby for the Restless Aleksandry Krajewskiej. 25 października na tej samej scenie wystąpi Janusz Orlik ze swoim spektaklem Mute

Ewa Głowacka. Fot. Leon Myszkowski – z archiwum Teatru Wielkiego w Warszawie

Łabędzia księżniczka ulatuje – wspomnienie o Ewie Głowackiej

20 października 2020

W przypadku takich artystek jak Ewa Głowacka utarte określenie „prawdziwa dama polskiego baletu” przestaje być formułką, nabierając głębokiego sensu. Dla mnie jako widza, a potem krytyka baletowego była uosobieniem baletu, połączeniem kruchości i ulotności z imponującym, ale nie onieśmielającym majestatem. Księżniczka przemieniona w łabędzia i Królowa jednocześnie. Prywatnie ciepła i subtelna, ale życiowa, w wywiadzie udzielonym raczkującemu „Twojemu Stylowi” w latach 90. opowiadała, jak w przerwie prób biega do domu ugotować zupę mężowi i synowi. –  o Ewie Głowackiej pisze dla nas Katarzyna Gardzina.

INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW SERWISU
Przed przystąpieniem do użytkowania Serwisu www.taniecpolska.pl operator Serwisu poleca zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu.
Operator Serwisu poleca w szczególności zapoznanie się z postanowieniami Polityki Prywatności Serwisu w zakresie: Zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu pozwoli wszystkim Użytkownikom na korzystanie z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz własną wolą wyrażoną w odpowiednich zgodach.
Operator Serwisu jest gotów odpowiedzieć na ewentualne pytania w sprawie wykonywania Polityki Prywatności Serwisu.
Nie pokazuj więcej tego powiadomienia