ENG
A A A
 marzec 2021 

Gdańsk: Premiera niezależnego projektu tancerzy Opery Bałtyckiej oraz pokaz Magdaleny Kowali i Joanny Woźnej

22 lutego 2021

W ramach cyklu Trójmiejski Punkt Taneczny Klub Żak w Gdańsku w dniach 25-26 lutego o godz. 19.00 zaprasza na pokazy dwóch spektakli: premierowego The Space, niezależnego projektu tancerzy Opery Bałtyckiej. Natomiast 102 i pół to miniatura taneczna Magdaleny Kowaii Joanny Woźnej z gdańskiego kolektywu Hertz Haus. Prezentacje odbędą się jako część całorocznego programu XII edycji Gdańskiego Festiwalu Tańca. Ze względu na limit miejsc na widowni prezentacje odbędą się dwa razy.

 

The Space – premiera, godz. 19.00

 

The Space to kolejny niezależny projekt tancerzy Opery Bałtyckiej, tym razem pod realizowany pod szyldem Collettivo Contemporanea. Choreografem i pomysłodawcą projektu jest Roberto Tallarigo, którego mogliśmy w 2019 roku oglądać w spektaklu KaruzeJa w ramach działalności Kon Temporary Project. W obecnym projekcie artyści zmierzą się z tematem przestrzeni, rozumianej po Kantowsku jako możliwość bycia razem, miejsce konfigurowania się relacji między jednostkami. W którym momencie naruszenie przestrzeni wywołuje reakcje? Czy czujemy się odpowiedzialni za przestrzeń, w której żyjemy?

 

koncept, choreografia: Roberto Tallarigo

wykonanie: Sayaka Haruna-Kondracka, Roberto Tallarigo, Gwenllian Davies, Gento Yoshimoto, Bartosz Kondracki, Giovanni Chavez Madrid

czas trwania: 30 minut

 

Roberto Tallarigo znany ze sceny Opery Bałtyckiej, chociażby roli Tezeusza w Śnie nocy letniej w choreografii Izadory Weiss. Jest absolwentem Rotterdam Dance Academy. Przed rozpoczęciem pracy w Trójmieście tańczył w Staatstheater w Kassel, eVolution Dance Theatre, i Balletto di Calabria.

 

Gwenllian Davies uczyła się w Elmhurst School for Dance, gdzie występowała z Birmingham Royal Ballet, a następnie tańczyła w walijskim Ballet Cymru. W 2018 dołączyła do baletu Opery Bałtyckiej, grając między innymi Giselle, Julię i Tytanię.

 

Sayaka Haruna-Kondracka przygodę z tańcem rozpoczęła w wieku 5 lat. Była laureatką krajowych konkursów baletowych. Zaczęła studia w Codarts, gdzie w ciągu sezonu współpracowała z Introdans, Dance Works Rotterdam oraz innymi zespołami tanecznymi. Przed przyjazdem do Polski spędziła rok w Cinevox Junior Company w Szwajcarii. Od 2012 roku tańczy w zespole baletowym Opery Bałtyckiej (wcześniej w Bałtyckim Teatrze Tańca, grała między innymi rolę Puka w Śnie nocy letniej).

 

Gento Yoshimoto naukę tańca rozpoczął w Japonii, a następnie kontynuował w Hungarian Dance Academy w Budapeszcie. Jest laureatem wielu konkursów baletowych, m.in. w Tokio, Nagoi, Helsinkach, Grand Prix de Paris. W latach 2011-2017 był solistą Teatru Wielkiego w Poznaniu, gdzie wykreował głownie partie męskie w takich baletach jak: Dziadek do orzechów, Kopciuszek (chor. Paul Chalmer), La Sylphide (chor. A. Bournonville), Serenada (G. Balanchine) oraz zatańczył partie solowe w Stworzeniu świata (U. Scholz), w Jeziorze łabędzim oraz w Romeo i Julii. Obecnie solista Opery Bałtyckiej, w 2018 wyróżniony Nagrodą Prezydenta Miasta Gdańska w dziedzinie kultury.

 

Bartosz Kondracki od 2009 roku tancerz baletu Opery Bałtyckiej (wcześniej Bałtyckiego Teatru Tańca). Pierwsze kroki taneczne stawiał w Teatrze Tańca Caro Dance w Siedlcach, ukończył Wyższą Szkołę Umiejętności w Kielcach na kierunku Taniec oraz tańczył w Kieleckim Teatrze Tańca. Zdobył liczne tytuły i nagrody krajowych i międzynarodowych konkursach. Występował w spektaklach takich choreografów jak Izadora Weiss, Wojciech Misiuro, Emil Wesołowski, Eugenio Scigliano, Jiříi Kylián, Patrick Delcroix, Giorgio Madia i François Mauduit. W 2010 rozpoczął własną twórczość choreograficzną spektaklem Ad Infinitum.

 

Giovanni Chavez Madrid rozpoczął naukę w szwedzkiej szkole baletowej, następnie ukończył Tring Park School for the Performing Arts w Anglii. Pracował w English National Ballet, a obecnie jest tancerzem Opery Bałtyckiej. Współpracował z takimi choreografami jak Emil Wesołowski, Christopher Wheeldon, Kerry Nicholls i Sir Kenneth MacMillan.

 

102 i pół, godz. 20.00

 

Spektakl 102 i pół zdobył uznanie widzów prestiżowego międzynarodowego konkursu SzólóDuó, zajmując  pierwsze miejsce oraz otrzymując nagrodę publiczności. Duet Magdaleny Kowali i Joanny Woźnej opowiada o wspólnym życiu dwojga ludzi, oglądanym przez pryzmat wspomnień, próby uchwycenia chwil, marzeń i emocji. Spektakl miał premierę podczas Festiwalu Strefa Ruchu w Toruniu.

 

Choreografia, wykonanie: Magdalena Kowala, Joanna Woźna

muzyka: Hania Rani Now, Run

Czas trwania: 13 minut

Premiera: 29 czerwca 2019, Toruń

 

Twórczynie spektaklu należą do zespołu tańca Hertz Haus. Tworzą go młode artystki – Natalia Murawska, Anna Zglenicka, Magdalena Kowala, Joanna Woźna – które w obecnym składzie współpracują ze sobą od 2016 roku. Założycielką zespołu jest Natalia Murawska, a jego siedzibą Zakład Kulturalny w Gdańsku. Tancerki tworzą kolektywnie spektakle we własnej estetyce, korzystając z tańca współczesnego, fizycznego, a także z improwizacji i działań performatywnych.

 

Magdalena Kowala rozpoczęła swoją drogę taneczną w Poznaniu, występowała na deskach Centrum Kultury Zamek w projektach, łączących hip-hop z tańcem współczesnym. Po przeprowadzce do Gdańska brała udział w spektaklach realizowanych przez Sopocki Teatr Tańca oraz Teatr Znak. Żywi ogromne zainteresowanie sceną taneczną Izraela, brała udział w warsztatach Gaga w Tel Awiwie oraz w Londynie.

 

Joanna Woźna, zawodowa programistka, której pasją jest taniec współczesny. Przed współpracą w  Hertz Haus brała udział w spektaklach operowych Jaś i Małgosi oraz Amahl i nocni goście w Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej w Olsztynie, w WAR-iacjach w Teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie, The Selfies Pracowni Tańca Współczesnego PRYZMAT (obecnie: Olsztyński Teatr Tańca) na Festiwalu Altofest w Neapolu. W tańcu współczesnym szczególnie lubi floorwork, animal flow, improwizację kontaktową i pracę z ciężarem.

 

BILETY (jeden bilet na dwa spektakle)

Spektakle – liczba miejsc na widowni ograniczona do 50, udział w wydarzeniach w Sali Suwnicowej przy zachowaniu dystansu i w masce.

 

BILETY NA SPEKTAKLE

20 zł / 15 zł - Karta Do Kultury* / 10 zł – ulgowe* / 8 zł – Karta Tancerza*

 

* wyłącznie za okazaniem ważnej legitymacji i KARTY przy zakupie biletów (1 bilet na 1 legitymację / 1 KARTĘ)

Ulgowe bilety przysługują wyłącznie studentom studiów stacjonarnych i niestacjonarnych (licencjackich i magisterskich, do 26 roku życia), uczniom,  emerytom i rencistom oraz na Kartę Dużej Rodziny – za okazaniem aktualnej, właściwej legitymacji lub Karty.

 

Bilety bez zniżek można nabywać w naszym sklepie internetowym: tickets.klubzak.com.pl.

 

Sprzedaż biletów oraz rezerwacje prowadzi kasa Klubu Żak codziennie w godzinach od 15.00 do 21.00 (w sb. i nd. od godz.16.00; w soboty i niedziele z seansami dla dzieci kasa zostaje otwarta 30 minut przed seansem).

Kontakt: kasa@klubzak.com.pl;

Tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 – w.117.

 

Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl. Potwierdzone rezerwacje należy odebrać w ciągu 5 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji (nieopłacone w terminie rezerwacje są anulowane). Rezerwacji podlega tylko połowa dostępnych miejsc. Liczba biletów w danej puli limitowana. Zakupione bilety nie podlegają zwrotom. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT.

 

Osoby spóźnione na spektakle teatralne nie będą wpuszczane na widownię po rozpoczęciu spektaklu oraz nie otrzymają zwrotu pieniędzy za niewykorzystane bilety. Prosimy o punktualne przybycie. Liczba miejsc na spektakle jest ograniczona, miejsca nie są numerowane. W Klubie Żak obowiązuje zakaz rejestracji imprez i zakaz robienia zdjęć w trakcie koncertów, przedstawień, seansów filmowych i zajęć warsztatowych.

 

Zasady sanitarne: Organizatorzy proszą o dezynfekcję rąk po wejściu do Klubu. Noszenie maseczek na terenie klubu jest obowiązkowe. Prosimy o zachowanie dystansu. Prosimy o zajmowanie oznaczonych miejsc. Prosimy o wypełnienie formularza kontaktowego dostępnego w holu kina (podstawowe dane widzów uczestniczących w wydarzeniach w Klubie Żak: imię i nazwisko, data i godzina seansu, kontakt do widza (nr telefonu), zgoda na przekazanie tych danych służbom sanitarnym w przypadku potwierdzenia obecności osoby z SARS-CoV-2 na danym seansie. Dane będą zbierane w celu poinformowania widzów o ewentualnym kontakcie z osobą zakażoną. Formularze będą przechowywane przez 14 dni, a następnie niszczone. 

 

Środki bezpieczeństwa: w strefach dla publiczności są dostępne środki do mycia i dezynfekcji rąk w toaletach, przy wejściach do kina i do Klubu oraz pojemniki na zużyte środki ochrony osobistej przy wszystkich wyjściach z Klubu.

INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW SERWISU
Przed przystąpieniem do użytkowania Serwisu www.taniecpolska.pl operator Serwisu poleca zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu.
Operator Serwisu poleca w szczególności zapoznanie się z postanowieniami Polityki Prywatności Serwisu w zakresie: Zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu pozwoli wszystkim Użytkownikom na korzystanie z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz własną wolą wyrażoną w odpowiednich zgodach.
Operator Serwisu jest gotów odpowiedzieć na ewentualne pytania w sprawie wykonywania Polityki Prywatności Serwisu.
Nie pokazuj więcej tego powiadomienia