Podczas zajęć ze śpiewu w szkole musicalowej w Teatrze ROMA prowadząca powiedziała mu, żeby nie marnował czasu i lepiej skupił się na tańcu. Marzenie o występowaniu w Kotach – jego ulubionym musicalu – legło wówczas w gruzach. W rozmowie powiedział, że nie wierzy w przypadek – wszystko, co się dzieje w naszym życiu, ma swój sens, oraz, że jest w aktualnie w miejscu, do którego skierowały go wszystkie dotychczasowe zdarzenia. Pracuje jako tancerz i choreograf zarówno w kontekście sztuk performatywnych, jak i wizualnych. Interesuje go choreografia rozumiana jako poszerzona praktyka, która przejawia się w wielości formatów i mediów. Wyznał, że już podczas zajęć z historii tańca w ramach Instruktorskiego Kursu Kwalifikacyjnego (organizowany przez Narodowe Centrum Kultury) znacznie bliżej mu było do Yvonne Rainer, czy Trishy Brown niż do Piny Bausch, czy Kurta Joossa. O tym, jak kształtowało się jego zainteresowanie tańcem i taneczna edukacja, jak pracuje się nad spektaklem, w którym samemu się występuje, oraz o projekcie, nad którym aktualnie pracuje, opowiedział mi w naszej rozmowie.
Rytuały, obrzędy i ceremonie – „Święto wiosny” Marthy Graham i „Krzesany” Henryka Konwińskiego w Teatrze Wielkim w Łodzi
Anna Banach | taniecPOLSKA.pl | 2016
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2016-06-25
Odnośniki do tekstów
- Joanna Brych, „Liryczny moment tęsknicy” – z Henrykiem Konwińskim przed premierą „Krzesanego” rozmawia Joanna Brych, 16 czerwiec 2016
- Joanna Brych, Przed premierą „Święta wiosny” z Dominikiem Muśko, kierownikiem zespołu baletowego Teatru Wielkiego w Łodzi, rozmawia Joanna Brych, 17 czerwiec 2016
- Anna Banach, Rytuały, obrzędy i ceremonie – „Święto wiosny” Marthy Graham i „Krzesany” Henryka Konwińskiego w Teatrze Wielkim w Łodzi, 25 czerwiec 2016
instytucje |
ludzie tańca |
spektakle |
więcej | więcej | więcej |