Mija właśnie rok od mojego pierwszego felietonu w tej witrynie. Pisząc na początku marca 2020 roku o Trzech Gracjach z Trójmiasta, Danucie Baduszkowej, Natalii Gołębskiej i Janinie Jarzynównie-Sobczak, o różnych formach ruchu w ich baletowych, musicalowych i lalkowych przedstawieniach, nie mogłem nawet przypuszczać, że tyle miesięcy przyjdzie nam spędzić raczej w bezruchu, w ograniczonej przestrzeni, głównie w pokoju z widokiem na ekran. Na ekranie laptopa działo się wprawdzie niemało, a nawet więcej niż zazwyczaj – z dnia na dzień zaczęły się mnożyć zoomowe okienka, ale im więcej ich przybywało, tym bardziej zanurzałem się we wspomnienia, a te najbardziej odległe stawały się szczególnie bliskie. Jednym z najczęściej powracających przypomnień był Autobus, przedstawienie Akademii Ruchu, oglądane w drugiej połowie lat siedemdziesiątych w gdańskim Klubie Żak, jeszcze w starej, owianej legendą siedzibie. Było to bez wątpienia jedno z najsilniej poruszających i jednocześnie odkrywczych przedstawień, jakie zdarzyło mi się widzieć.
Brnąc przez archiwa. Bibliografia zagadnień tańca 1967-2017. Część II
(red.) dr Aleksandra Kleinrok, mgr Zuzanna Kupidura, mgr Hanna Raszewska-Kursa | taniecPOLSKA.pl | 2019
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2019-09-12
Odnośniki do tekstów
instytucje |
ludzie tańca |
spektakle |
więcej | więcej | więcej |