Szukając tematu do felietonu, sięgnęłam pamięcią w przeszłość, bo teraźniejszość znów pozbawiła nas możliwości obcowania ze sztuką baletową na żywo. Ile pięknych i barwnych spektakli przesunęło się przed moimi oczyma! Jakie tytuły pojawiały się na afiszach polskich scen w nie tak znów odległej przeszłości! Zdecydowanie więcej było baletów romantycznych, których mocno niedzisiejszej stylistyki nie trzeba było nikomu tłumaczyć. Zatrzymałam się na jednym, szczególnie kolorowym obrazku, a inne podobne zaczęły także wpadać na swoje miejsca niczym baletowe puzzle. Chodzi o balety romantyczne, których libretto opowiada, z grubsza biorąc, o dzieciach (zawsze dziewczynkach – przecież balet romantyczny to postawienie na piedestał kobiety-tancerki), niewiedzących , kim w rzeczywistości są i dorastają wśród ludzi (najczęściej Cyganów), którzy je przygarnęli w dzieciństwie, albo dla odmiany żyją w słodkiej nieświadomości, że ich rodzic nie jest tym, za kogo go mają.
ogłoszenia

Warszawa: Warsztaty „Ciekawość tańca 7.0 – Dance Curiosity 7.0”
12 kwietnia 2021
Holinga wraz z Bielańskim Ośrodkiem Kultury w Warszawie zapraszają na kolejną edycję warsztatów z cyklu Ciekawość tańca / Dance Curiosity, które poprowadzi Daniel Sandu z Amsterdamu, a współprowadzącą i organizatorką będzie Marta Berdel.
Pierwsza część warsztatów to tańce z różnych stron świata. Program będzie charakteryzował się dużą różnorodnością. Organizatorzy zaproponują tańce z ponad 10 krajów.
Druga część warsztatów to taniec w edukacji wzbogacony o zaprezentowanie technik muzykoterapeutycznych i choreoterapeutycznych oraz elementy dramy.
Termin: 1-2 maja
Cena: 250 zł
Termin nadsyłania zgłoszeń: 15 kwietnia

Nabór do Kem Szkoły. Program „Jak dotykać ruchu?”
12 kwietnia 2021
Queerowo-feministyczny kolektyw Kem do 3 maja przyjmuje zgłoszenia do Kem szkoły – nowego programu wspólnego uczenia się, realizowanego w Warszawie. Hasło programu to: Jak dotykać ruchu? Choreografie społeczne, performans i queerowe feminizmy jako praktyki tworzenia światów.
Sześciotygodniowy program sprzyjać ma rozwijaniu indywidualnych i kolektywnych praktyk artystycznych uczestniczek_ków poprzez eksperymenty i namysł nad choreografią społeczną, performansem oraz metodami działań queerowo-feministycznych. Prowadzący: m.in. Alex Baczyński-Jenkins, Ligia Lewis, Ewa Majewska, Ania Nowak, Natalia Sielewicz i Will Rawls.