Gdy członkowie Cameraty Florenckiej w końcu XVI wieku formułowali teoretyczne podstawy pod powstanie nowożytnego gatunku opery, zakładali połączenie w nim wszelkich rodzajów sztuk, w tym tańca. Nie przyszłoby im jednak do głowy, że po z górą dwustu latach na operową scenę w określonych momentach wpadać będą grupy kuso odzianych tancerek w dziwacznym obuwiu, przerywając tok akcji scenicznej. Tymczasem wstawka baletowa, bo o niej mowa, od połowy XIX wieku doskonale zadomowiła się strukturze dzieła operowego, w szczególności w tzw. grand opera. Zapewne ilu miłośników i opery, i baletu, tyle poglądów na zjawisko scen baletowych w operze. Jedni kochają, inni pogardzają.
Tańce ludowe śląskie, z melodiami
J Hadyna | [w:] Zaranie Śląskie 1908, s. 82 - 84
Pozycja książkowa
Z Leszkiem Bzdylem rozmowa o końcu świata
Magdalena Hajdysz | TaniecPOLSKA.pl | 2012
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2012-12-14
Taniec jako sztuka uzdrawiania : do zdrowia przez ruch i twórczą pracę z uczuciami
A Halprin | Warszawa | 2010
Pozycja książkowa
Folk music in Poland : songs, dances, instruments : a study of their origins and their development
C Halski | London | 1992
Pozycja książkowa
Kontrolowana dezorientacja. Wylinka, vol. 1
Anka Herbut | taniecPOLSKA.pl | 2014
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2014-09-22
Jeśli nie mogę tańczyć, to nie moja rewolucja
Anka Herbut | taniecPOLSKA.pl | 2019
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2019-03-22
Z kroniki dziesięciolecia. Dorobek artystyczny Państwowej Opery Śląskiej w latach 1945 - 1955. Trzy lata operetki ...
Z Hierowski | Stalinogród (Katowice) | 1956
Pozycja książkowa
20 lat Festiwalu Tańców Dworskich „Cracovia Danza”
Krzysztof Hliniak | taniecPOLSKA.pl | 2019
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2019-11-04
Konfrontacja języków, zderzenie estetyk
Julia Hoczyk | Scena | 2008 | nr 1 (53)
Artykuł w czasopiśmie
Butoh to życie – notatki uczestnika pracy z Daisuke Yoshimoto
Julia Hoczyk | Scena | 2004 | nr 6 (37)
Artykuł w czasopiśmie
O błogosławieństwie pomieszania języków
Julia Hoczyk | Scena | 2009 | nr 4 (60)
Artykuł w czasopiśmie
Nużąca różnorodność i nieliczne niespodzianki
Julia Hoczyk | Scena | 2007 | nr 3 (50)
Artykuł w czasopiśmie
Międzykulturowe, międzynarodowe, międzygatunkowe....
Julia Hoczyk | Didaskalia. Gazeta teatralna. | 2008 | nr 87
Artykuł w czasopiśmie
Pogranicza tańca i taneczne laboratoria
Julia Hoczyk | Kultura Enter | 2009 | nr 16/17 listopad/grudz
Artykuł w czasopiśmie
Kinsefera, czyli jak odnaleźć siebie w ruchu
Julia Hoczyk | Scena | 2006 | nr 2/3 (44/45)
Artykuł w czasopiśmie
Najświeższy taniec w stolicy
Julia Hoczyk | Kultura Enter | 2009 | nr 6 styczeń
Artykuł w czasopiśmie
Celebracje wzajemności
Julia Hoczyk | Didaskalia. Gazeta Teatralna. | 2011 | nr 103/104
Artykuł w czasopiśmie
Ciało - nieskończony potencjał artystyczny
Julia Hoczyk | Scena | 2010 | nr 2 (62)
Artykuł w czasopiśmie
Centrum w Ruchu – taniec, który może być wszędzie i dla każdego
Julia Hoczyk | taniecPOLSKA.pl | 2015
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2015-03-11
Teatr tańca AD 2008. Nadzieje i kontynuacje (część pierwsza)
Julia Hoczyk | Kultura Enter | 2008 | nr 1 sierpień 2008
Publikacja internetowa
Wspólnotowy rytuał przejścia – o spektaklu „Requiem pour L.” Alaina Platela i Fabrizio Cassola
Julia Hoczyk | taniecPOLSKA.pl | 2018
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2018-02-14
Teatr tańca AD 2008. Nadzieje i kontynuacje (część druga)
Julia Hoczyk | Kultura Enter | 2008 | nr 2 wrzesień
Publikacja internetowa
Relacja z panelu podczas I odsłony programu „Archiwum ciała”
Julia Hoczyk | TaniecPOLSKA.pl | 2013
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2013-10-01
I Kongres Tańca, Warszawa 27-29 04.2011. Raport
(red.) Julia Hoczyk (red,) | Instytut Muzyki i Tańca, Warszawa | 2011
Pozycja książkowa
Polskie tańce narodowe w formie towarzyskiej.
(red.) J Hryniewicka | Warszawa | 1972
Pozycja książkowa
Sześć scenicznych układów polskich tańców ludowych
J Hryniewicka | Warszawa | 1961
Pozycja książkowa