Gdy członkowie Cameraty Florenckiej w końcu XVI wieku formułowali teoretyczne podstawy pod powstanie nowożytnego gatunku opery, zakładali połączenie w nim wszelkich rodzajów sztuk, w tym tańca. Nie przyszłoby im jednak do głowy, że po z górą dwustu latach na operową scenę w określonych momentach wpadać będą grupy kuso odzianych tancerek w dziwacznym obuwiu, przerywając tok akcji scenicznej. Tymczasem wstawka baletowa, bo o niej mowa, od połowy XIX wieku doskonale zadomowiła się strukturze dzieła operowego, w szczególności w tzw. grand opera. Zapewne ilu miłośników i opery, i baletu, tyle poglądów na zjawisko scen baletowych w operze. Jedni kochają, inni pogardzają.
Nieoczywiste podróże. Na polsko-japońskich szlakach choreograficznych tropami Kantora
Weronika Łucyk | taniecPOLSKA.pl | 2015
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2015-12-07
Od natury do kultury – pierwsza relacja z VIII Gdańskiego Festiwalu Tańca
Weronika Łucyk | taniecPOLSKA.pl | 2016
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2016-08-18
Autonomiczne światy – relacja z konkursu „Solo Dance Contest 2016”
Weronika Łucyk | taniecPOLSKA.pl | 2016
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2016-08-24
W pojedynkę – relacja z konkursu „Solo Dance Contest 2017”
Weronika Łucyk | taniecPOLSKA.pl | 2017
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2017-08-11
Oblicza cielesności – relacja z finału konkursu „Solo Dance Contest 2015”
Weronika Łucyk | taniecPOLSKA.pl | 2015
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2015-07-13
Pudełko różności – relacja z pierwszej części VII Gdańskiego Festiwalu Tańca
Weronika Łucyk | taniecPOLSKA.pl | 2015
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2015-07-15
Formuła jest unikatowa. Wywiad z Jackiem Łumińskim
Jacek Łumiński | NowyTaniec.PL | 2006
Publikacja internetowa