W Starym Browarze stworzona została zarówno dla artystów, jak i odwiedzającej go publiczności, otwarta przestrzeń zamknięta. Przez otwartość rozumiem inkluzywność, gościnność, ale przede wszystkim swobodnie kształtowane światło wydobywające z ceglanego mroku kontury poruszających się lub nieruchomych ludzkich sylwetek. Światło sprawiające, że wyłaniające się z otoczenia dźwięki stają się nie tyle ilustracją kinetycznych performansów, co kolejną tańczącą materią, której wydarzanie się w czasie i przestrzeni uzmysławia właśnie światło, sklejając ją z obiektami i ciałami. Na ostatnim piętrze tego, co przecież jest niczym/czymś więcej jak centrum handlowym, dane mi było zatem uczestniczyć nie tyle w spektaklach tanecznych, co w kształtowaniu się ruchu poprzez poruszenia przestrzeni właśnie, której cechą szczególną była ta jedyna w swoim rodzaju „hermetyczna otwartość”.
Dyskurs taneczny ziemi rzeszowskiej : analiza pragmalingwistyczna
B Taras | Rzeszów | 1999
Pozycja książkowa
Tańce wszeteczne i dozwolone
J Tazbir | [w:] Odrodzenie i Reformacja w Polsce, T. 44 | 2000
Pozycja książkowa
Polski Teatr Tańca 1973–2018
(red.) Polski Teatr Tańca | Polski Teatr Tańca, Poznań | 2019
Pozycja książkowa
Balet. Kryształowy łabędź carskiego Petersburga
Jacek Tokarczyk | Dom Wydawniczy Księży Młyn, Łódź/Instytut Muzyki i tańca | 2013
Pozycja książkowa
Milczenie i rytuał – o spektaklu „Pompa funebris” Sztuki Nowej
Maciej Tomaszewski | taniecPOLSKA.pl | 2019
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2019-01-23
Skrywanie, sekret – recenzja spektaklu „Sekret kwiatu” Tetsuro Fukuhary
Maciej Topolski | taniecPOLSKA.pl | 2017
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2017-12-01
Tłum i alfabet – recenzja „a..b” i „Lighting” Anny Konjetzky
Maciej Topolski | taniecPOLSKA.pl | 2016
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2016-12-16
Świat święta i cieniste strony – ze Sławkiem Krawczyńskim rozmawia Maciej Topolski
Maciej Topolski | taniecPOLSKA.pl | 2017
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2017-01-30
Stać się ciałem – recenzja spektaklu „body” Lubelskiego Teatru Tańca
Maciej Topolski | taniecPOLSKA.pl | 2018
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2018-01-22
Poza powagą – recenzja spektaklu „Schubert” Magdy Szpecht
Maciej Topolski | taniecPOLSKA.pl | 2017
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2017-02-01
Medium i ruchliwość – recenzja spektaklu „Pure” Milana Kozánka
Maciej Topolski | taniecPOLSKA.pl | 2016
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2016-12-09
Lipcowe „Performing Europe 2020” – język, narracja, ruch czy obraz?
Paulina Trzeciak | taniecPOLSKA.pl | 2019
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2019-08-23
Praktyki uprawiania wolności – o spektaklu „National Affairs” Izy Szostak
Paulina Trzeciak | taniecPOLSKA.pl | 2017
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2017-12-08
Gdy wycieka ze mnie ideologia – o spektaklu Renaty Piotrowskiej-Auffret
Paulina Trzeciak | taniecPOLSKA.pl | 2018
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2018-02-02
Kiedy uprzywilejowani rozpoczną polowanie? – recenzja spektaklu Weroniki Pelczyńskiej
Paulina Trzeciak | taniecPOLSKA.pl | 2017
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2017-09-19
Emancypacyjny gniew neorebelii – o spektaklu „PIXO” Marty Ziółek
Paulina Trzeciak | taniecPOLSKA.pl | 2018
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2018-03-16
Nowe obietnice – poza ciałem i podmiotem (recenzja spektaklu Ramony Nagabczyńskiej)
Paulina Trzeciak | taniecPOLSKA.pl | Warszawa | 2017
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2017-11-15
Ucieleśniając konteksty – relacja z czerwcowej Sceny Tańca Studio 2018
Paulina Trzeciak | taniecPOLSKA.pl | 2018
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2018-08-01
Z zapisków ciała doświadczonego – o spektaklu Dance On Ensemble na Festiwalu Ciało/Umysł 2017
Paulina Trzeciak | taniecPOLSKA.pl | 2017
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2017-11-27
Analiza ruchu tanecznego według metod Labana, Joossa, Leedera
I Turska | Warszawa | 1963
Pozycja książkowa
„3 razy 20” – o spektaklu Aleksandry Bożek-Muszyńskiej i Zofii Tomczyk w ramach programu CST
Barbara Tuszyńska | taniecPOLSKA.pl | 2019
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2019-10-29
(Wy)Bieg po miłość – recenzja spektaklu „Wybieg”
Agnieszka Tyczyńska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2015-04-09
Global Water Dances jako przykład kultury uczestnictwa
Agnieszka Tyczyńska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2015-07-20
Kalendarz PerFORMatywnej Warszawy: antropologiczny wymiar performansu tanecznego w przestrzeni miejskiej
Agnieszka Tyczyńska | taniecPOLSKA.pl | 2016
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2016-01-22
„inVISIBLE” – niewidzialne w widzialnym
Agnieszka Tyczyńska | taniecPOLSKA.pl | 2016
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2016-02-11
O spektaklu „ONE(O)”
Agnieszka Tyczyńska | taniecPOLSKA.pl | 2016
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2016-02-22