W Starym Browarze stworzona została zarówno dla artystów, jak i odwiedzającej go publiczności, otwarta przestrzeń zamknięta. Przez otwartość rozumiem inkluzywność, gościnność, ale przede wszystkim swobodnie kształtowane światło wydobywające z ceglanego mroku kontury poruszających się lub nieruchomych ludzkich sylwetek. Światło sprawiające, że wyłaniające się z otoczenia dźwięki stają się nie tyle ilustracją kinetycznych performansów, co kolejną tańczącą materią, której wydarzanie się w czasie i przestrzeni uzmysławia właśnie światło, sklejając ją z obiektami i ciałami. Na ostatnim piętrze tego, co przecież jest niczym/czymś więcej jak centrum handlowym, dane mi było zatem uczestniczyć nie tyle w spektaklach tanecznych, co w kształtowaniu się ruchu poprzez poruszenia przestrzeni właśnie, której cechą szczególną była ta jedyna w swoim rodzaju „hermetyczna otwartość”.
Ciemność i światło. Eros i Tanathos
Tomasz Bazan | Kultura Enter | 2008 | nr 2 wrzesień
Artykuł w czasopiśmie
Artefakty baletu - "Artifact" Królewskiego Baletu Flandryjskiego z Antwerpii w ramach XXI Łódzkich Spotkań Baletowych
Joanna Bednarczyk | TEATR | 2011 | nr 12
Artykuł w czasopiśmie
Anatomia czasu
(red.) Mateusz Borowski | Didaskalia. Gazeta teatralna. | 2004 | nr 61/62
Artykuł w czasopiśmie
Metabalet
(red.) Mateusz Borowski | Didaskalia. Gazeta teatralna. | 2003 | nr 54/55/56
Artykuł w czasopiśmie