ENG
A A A
 maj 2021 
bibliografia - Publikacja internetowa | S

Butohpolis – miejska alternatywa taneczna

Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2019

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2019-06-24

BLIŻEJ do …

Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2020

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2020-10-14

Życie, śmierć, kwiat – Jinen Butoh Atsushiego Takenouchiego

Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2016

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2016-03-08

Remedium na samotność – o spektaklu Atushiego Takenouchiego „Objęcie”

Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2017

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2017-08-28

Ewolucja w ruchu

Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2021

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2021-03-05

Intuitywnie o Beksińskim – recenzja ze spektaklu butoh Sylwii Hanff, Joan Laage i Roberta Jędrzejewskiego

Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2016

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2016-04-12

Butoh – droga życia: relacja ze spektaklu Yoshito Ohno

Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2015

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2015-11-20

„Stół ciszy”, czyli o czym milczymy razem – o spektaklu Mai Dunsky

Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2016

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2016-10-28

NOMAN – kosmiczne spotkanie. O projekcie Tomasza Bazana, Daisuke Yoshimoto i Patrycji Płanik

Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2015

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2015-12-19

Szybciej, więcej, bardziej – raport z płaskowyżu

Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2019

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2019-04-12

Butoh – oswajanie nie-miejsc

Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2020

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2020-09-11

W Sieci łatwiej – o Polskiej Sieci Tańca

Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2019

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2019-06-07

Zatańczyć czas – recenzja spektaklu „Archipelag” Macieja Kuźmińskiego i Teatru Tańca Caro

Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2018

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2018-01-11

Sztuka może promieniować na zewnątrz Sztuka może promieniować na zewnątrz – z Tomaszem Rodowiczem rozmawia Marta Seredyńska

Marta Seredyńska | TaniecPOLSKA.pl | 2014

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2014-08-25

…And We Will Have Danced Together – o akcjach performatywnych podczas XVII Międzynarodowych Spotkań teatrów Tańca w Lublinie

Marta Seredyńska | TaniecPOLSKA.pl | 2013

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2013-12-06

Sztuka na pograniczu – trzecia edycja festiwalu RETROPERSPEKTYWY

Marta Seredyńska | TaniecPOLSKA.pl | 2014

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2014-09-10

Taniec improwizowany – o XVII Międzynarodowych Spotkaniach Teatrów Tańca w Lublinie

Marta Seredyńska | TaniecPOLSKA.pl | 2013

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2013-12-13

Przybądź! Bądź! Proces! – V edycja Maat Festival

Marta Seredyńska | TaniecPOLSKA.pl | 2014

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2014-03-06

Różne oblicza zwierzęcości – o wiosennej edycji projektu „Z perspektywy żaby”

Marta Seredyńska | taniecPOLSKA.pl | 2015

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2015-12-10

Spojrzeć na rzeczywistość z innego punktu widzenia – z Anną Królicą rozmawia Marta Seredyńska

Marta Seredyńska | taniecPOLSKA.pl | 2015

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2015-03-05

Ruch uchwycony w kadrze – o przeglądzie „Dances with Camera”

Marta Seredyńska

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2014-05-19

Bezkrólewie – o spektaklu „Tyran(s)” Dame de Pic

Marta Seredyńska | TaniecPOLSKA.pl | 2014

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2014-05-29

Zatańczyć przed kamerą – o konkursie „Dances with Camera 2015”

Marta Seredyńska | taniecPOLSKA.pl | 2015

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2015-05-15

Nikt nie chce być dziś zwyczajny – z Dominiką Knapik rozmawia Marta Seredyńska

Marta Seredyńska | TaniecPOLSKA.pl | 2014

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2014-06-02

Przegląd tańca europejskiego – XIX Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca w Lublinie

Marta Seredyńska | taniecPOLSKA.pl | 2016

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2016-01-12

„Dama kameliowa” Johna Neumeiera, czyli „Jak unieśmiertelnić grzech miłości.”

Joanna Sibilska | taniecPOLSKA.pl | 2018

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2018-06-20

Pamięci Alicii Alonso

Joanna Sibilska | taniecPOLSKA.pl | 2019

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2019-11-02

„Zagubione dusze” Niżyńskiej, Pastora i McGregora

Joanna Sibilska | taniecPOLSKA.pl | 2019

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2019-12-05

Sylfida, czyli w pogoni za marzeniem

Joanna Sibilska | taniecPOLSKA.pl | 2018

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2018-12-10

Twarze teatru studenckiego – XI Festiwal „Kontestacje”

Barbara Siemaszko | taniecPOLSKA.pl | 2015

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2015-05-21

Głos jako praktyka obecności – z Jule Flierl rozmawia Katarzyna Sitarz

Katarzyna Sitarz | taniecPOLSKA.pl | 2020

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2020-01-03

Choreografia myśli, wyobraźni i afektu – z Agatą Siniarską rozmawia Katarzyna Sitarz

Katarzyna Sitarz | taniecPOLSKA.pl | 2019

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2019-07-26

Lisa Nelson. Doświadczanie tańczenia – montaż w czasie rzeczywistym

Katarzyna Słoboda | taniecPOLSKA.pl | 2018

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2018-11-07

Co, jeśli nasze ciała byłyby Muzeum Tańca? Dwa dni Musée de la danse w Tate Modern

Katarzyna Słoboda | taniecPOLSKA.pl | 2015

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2015-08-24

Wychodząc od działania – z Marią Stokłosą rozmawia Katarzyna Słoboda

Katarzyna Słoboda | taniecPOLSKA.pl | 2017

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2017-11-10

Realności ciała – o „This is the Real Thing” Anny Nowickiej

Katarzyna Słoboda | taniecPOLSKA.pl | 2018

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2018-12-31

Performans jako lustro. Rozmowa z Franckiem Apertetem / les gens d'Uterpan

Katarzyna Słoboda | TaniecPOLSKA.pl | 2012

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2012-10-10

Czyniąc granice bardziej przepuszczalnymi – z Borisem Charmatzem rozmawia Katarzyna Słoboda

Katarzyna Słoboda | taniecPOLSKA.pl | 2016

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2016-06-14

Archiwum ciała. „Druga natura” Agaty Siniarskiej i Karoliny Grzywnowicz

Katarzyna Słoboda | taniecPOLSKA.pl | 2019

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2019-09-17

Ucieleśnione fikcje Marii Zimpel

Katarzyna Słoboda | taniecPOLSKA.pl | 2018

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2018-06-15

Gdy pierwsze skrzypce gra wiolonczela – recenzja spektaklu „Próba miłości”

Daria Sobik | taniecPOLSKA.pl | 2016

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2016-09-09

Powrót do absurdu – recenzja spektaklu „C.O.L.O”.

Daria Sobik | taniecPOLSKA.pl | 2016

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2016-09-15

Intymność zapośredniczona – recenzja projektu „Ciało. Performens poetycki”

Daria Sobik | taniecPOLSKA.pl | 2016

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2016-09-15

Pisz dobrze o tańcu: Monika Sobota o „Ewa i On” i Natalia Kozakiewicz o „Mute”

(red.) Monika Sobota | taniecPOLSKA.pl | 2019

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2019-10-03

Inne tańce. Zwrot performatywny w polskiej sztuce XXI wieku

(red.) Agnieszka Sosnowska | Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski | Warszawa | 2019

Publikacja internetowa

Wymiar butoh. O „Butohpolis”. I Międzynarodowym Festiwalu Sztuki Butoh w Warszawie

Justyna Stanisławska | taniecPOLSKA.pl | 2019

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2019-06-26

Z innej perspektywy – kwietniowe kino tańca w ramach CST 2019

Justyna Stanisławska | taniecPOLSKA.pl | 2019

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2019-07-08

Exit. New Entry – o spektaklu Pauliny Święcańskiej

Justyna Stanisławska | taniecPOLSKA.pl | 2019

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2019-04-03

Poczuć przepływ – relacja z warsztatów Warsaw Flow Festiwal 2019

Justyna Stanisławska | taniecPOLSKA.pl | 2019

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2019-07-19

Kiedy umiera solidarność – o „Solidaritot I Solidar-Noc” Polskiego Teatru Tańca i bodytalk

Justyna Stanisławska | taniecPOLSKA.pl | 2019

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2019-02-05

Ten obcy – o spektaklach Arkadiego Zaidesa i Aurory Lubos na KRokach

Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2017

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2017-07-26

Tańcem uwiedziona – z fotografką Katarzyną Machniewicz rozmawia Izabela Stańdo

Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2016

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2016-07-08

Roztańczona materia – o tanecznych spektaklach na Festiwalu Materia Prima 2019

Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2019

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2019-03-12

„Trza być boso w Połczynie!” – relacja z XVI warsztatów i festiwalu „Na bosaka”

Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2019

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2019-10-08

Powiększone, uproszczone, dziwaczne ? – o rekonstrukcji „Baletu triadycznego” Oskara Schlemmera

Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2018

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2018-01-12

Wieczór z Kieleckim Teatrem Tańca – recenzja z Dancing Poznań 2016

Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2016

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2016-09-30

Zasady skutecznej komunikacji – recenzja spektaklu „Pourqoi pas…” Tchekpo Dance Company

Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2016

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2016-08-26

Martwa natura wiecznie żywa – recenzja spektaklu „Still Life” Agaty Maszkiewicz

Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2018

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2018-07-10

Materia formy. O środkach wyrazu w teatrze formy podczas Festiwalu Materia Prima 2019

Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2019

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2019-03-19

Każdy z nas jest dzieckiem… – recenzja „Śpiącej królewny” Baletu Dworskiego „Cracovia Danza”

Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2017

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2017-02-20

„Neverland” – kraina dziecięcych marzeń? – o spektaklu Kamea Dance Company

Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2018

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2018-01-22

Migrujące historie kobiet – o „Nomadce” Amareya Theatre & Guests

Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2018

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2018-11-23

Czy przyszedł czas na milczenie? – recenzja spektaklu „LAMENT” Ewy Wycichowskiej

Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2016

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2016-10-04

Nawet biały motyl rzuca czarny cień – recenzja ze spektaklu „The Black Piece” Ann Van den Broek

Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2016

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2016-06-08

Badając przedmiot nieocenionej wartości. Solo Joanny Czajkowskiej „INTROSPEKCJA. Przedmiot nieocenionej wartości”

Izabela Stańdo | esopot.pl | 2021

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2021-04-20

Taneczny matriks – recenzja spektaklu „Pixel” Mourada Merzoukiego

Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2017

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2017-03-20

Człowiek miarą wszechrzeczy? – recenzja ze spektaklu „Solar plexus” Tomasza Bazana

Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2016

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2016-06-10

Transformacje pierwszego i ostatniego dnia BalletOFFFestival 2018

Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2019

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2019-01-25

Żywa historia tańca – o spektaklu „Przedmiot nieocenionej wartości” Sopockiego Teatru Tańca

Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2017

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2017-12-16

Obsesyjno-kompulsywna miłość – recenzja ze spektaklu LEV Dance Company/Sharon Eyal, Gai Behar „OCD Love”

Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2016

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2016-06-27

Rzut oka na performatywne spektrum – relacja z festiwalu „Berlin Tanztage”

Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2017

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2017-02-13

Eksperyment – recenzja spektaklu „Kreatur” Sashy Waltz (Tanz im August 2017)

Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2017

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2017-09-15

Taniec czy maska – o „Alter Egos” i „So Emotional” na festiwalu „Berlin Tanztage 2018”

Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2018

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2018-01-29

Zbigniew Rybczyński i Yvonne Rainer na nowo – relacja z festiwalu Made in Potsdam 2018

Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2018

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2018-02-05

Festiwal Tanz im August, czyli awangarda – o spektaklach Michael Clark Company i Rocío Moliny

Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2017

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2017-11-23

W oryginalnym tonie – recenzja książki „O-Ton Pina Bausch. Interviews und Reden”

Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2017

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2017-03-23

Trauma i apokalipsa – recenzja spektaklu „Duato/Shechter” Staatsballett Berlin

Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2018

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2018-02-23

Taniec ze złotą rybką – o wystawie „Pina Bausch i Tanztheater”

Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2017

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2017-01-20

„Święto wiosny” według Sashy Waltz – recenzja wieczoru baletowego „Sacre”

Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2017

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2017-04-18

W nurcie improwizacji – o Festiwalu „Warsaw Flow” z Pauliną Święcańską rozmawia Agnieszka Sterczyńska

Agnieszka Sterczyńska | taniecPOLSKA.pl | 2018

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2018-06-29

Wolność, równość, (meta)fizyka – o improwizacji kontaktowej

Agnieszka Sterczyńska | taniecPOLSKA.pl | 2014

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2014-09-25

Idąc na całość – z Barakiem Heymannem rozmawia Agnieszka Sterczyńska

Agnieszka Sterczyńska | taniecPOLSKA.pl | 2017

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2017-03-17

„Connect to pleasure”, czyli GaGa Ohada Naharina

Agnieszka Sterczyńska | taniecPOLSKA.pl | 2015

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2015-04-21

Dialog w pojedynkę – relacja z Międzynarodowego Konkursu „Solo Dance Contest 2018”

Agnieszka Sterczyńska | taniecPOLSKA.pl | 2018

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2018-08-17

Dziesięć razy „Żak” – II relacja z X Gdańskiego Festiwalu Tańca

Agnieszka Sterczyńska | taniecPOLSKA.pl | 2018

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2018-10-09

O twórczości Tino Sehgala

Agnieszka Sural | TaniecPOLSKA.pl | 2013

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2013-10-10

Mniej znaczy więcej – o spektaklu „7 pieczęć” Sopockiego Teatru Tańca

Natalia Szafrankiewicz | taniecPOLSKA.pl | 2021

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2021-03-17

„Do czterech razy… premiera” – relacja z GFT 2020

Natalia Szafrankiewicz | taniecPOLSKA.pl | 2020

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2020-09-30

(Po)Ruszona teoria Newtona

Dominika Szala | Kultura Enter | 2009 | nr 8 styczeń

Publikacja internetowa

O co chodzi? – Anna Nowicka w rozmowie z Mateuszem Szymanówką

Mateusz Szymanówka | Think Tank Choreograficzny: http://ttch.pl | 2016

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2016-11-14

O co chodzi? – Alex Baczyński-Jenkins w rozmowie z Mateuszem Szymanówką

Mateusz Szymanówka | Think Tank Choreograficzny: http://ttch.pl | 2016

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2016-09-12

Zezwalam na chaos. Constanza Macras/Dorky Park

Mateusz Szymanówka | TaniecPOLSKA.pl | 2013

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2013-01-30

Powrót (do) przyszłości

(red.) Mateusz Szymanówka | Galeria Sztuki im. Jana Tarasina, Kalisz | 2016

Publikacja internetowa

Taniec się odkrywa - recenzja książki Anny Królicy

Izabela Szymańska | 2011

Publikacja internetowa

MŁODA POLSKA CHOREOGRAFIA: Iza Szostak

Izabela Szymańska | TaniecPOLSKA.pl/Dwutygodnik.com | 2012

Publikacja internetowa

Data publikacji: 2012-09-28

INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW SERWISU
Przed przystąpieniem do użytkowania Serwisu www.taniecpolska.pl operator Serwisu poleca zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu.
Operator Serwisu poleca w szczególności zapoznanie się z postanowieniami Polityki Prywatności Serwisu w zakresie: Zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu pozwoli wszystkim Użytkownikom na korzystanie z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz własną wolą wyrażoną w odpowiednich zgodach.
Operator Serwisu jest gotów odpowiedzieć na ewentualne pytania w sprawie wykonywania Polityki Prywatności Serwisu.
Nie pokazuj więcej tego powiadomienia