NOMAN – kosmiczne spotkanie. O projekcie Tomasza Bazana, Daisuke Yoshimoto i Patrycji Płanik
Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2015
Data publikacji: 2015-12-19
Szybciej, więcej, bardziej – raport z płaskowyżu
Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2019
Data publikacji: 2019-04-12
W Sieci łatwiej – o Polskiej Sieci Tańca
Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2019
Data publikacji: 2019-06-07
Zatańczyć czas – recenzja spektaklu „Archipelag” Macieja Kuźmińskiego i Teatru Tańca Caro
Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2018
Data publikacji: 2018-01-11
Butohpolis – miejska alternatywa taneczna
Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2019
Data publikacji: 2019-06-24
Życie, śmierć, kwiat – Jinen Butoh Atsushiego Takenouchiego
Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2016
Data publikacji: 2016-03-08
Remedium na samotność – o spektaklu Atushiego Takenouchiego „Objęcie”
Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2017
Data publikacji: 2017-08-28
Intuitywnie o Beksińskim – recenzja ze spektaklu butoh Sylwii Hanff, Joan Laage i Roberta Jędrzejewskiego
Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2016
Data publikacji: 2016-04-12
Butoh – droga życia: relacja ze spektaklu Yoshito Ohno
Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2015
Data publikacji: 2015-11-20
„Stół ciszy”, czyli o czym milczymy razem – o spektaklu Mai Dunsky
Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2016
Data publikacji: 2016-10-28
Życie z tańcem. Z Olgą Sawicką primabaleriną polskiego baletu rozmawia Stefan Drajewski
(red.) O Sawicka | Poznań | 2009
book
Spojrzeć na rzeczywistość z innego punktu widzenia – z Anną Królicą rozmawia Marta Seredyńska
Marta Seredyńska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Data publikacji: 2015-03-05
Ruch uchwycony w kadrze – o przeglądzie „Dances with Camera”
Marta Seredyńska
Data publikacji: 2014-05-19
Bezkrólewie – o spektaklu „Tyran(s)” Dame de Pic
Marta Seredyńska | TaniecPOLSKA.pl | 2014
Data publikacji: 2014-05-29
Taniec, którego sceną jest miasto – o związkach przestrzeni z ruchem podczas XIX Międzynarodowych Spotkaniach Teatrów Tańca w Lublinie
Marta Seredyńska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Data publikacji: 2015-12-23
Zatańczyć przed kamerą – o konkursie „Dances with Camera 2015”
Marta Seredyńska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Data publikacji: 2015-05-15
Nikt nie chce być dziś zwyczajny – z Dominiką Knapik rozmawia Marta Seredyńska
Marta Seredyńska | TaniecPOLSKA.pl | 2014
Data publikacji: 2014-06-02
Przegląd tańca europejskiego – XIX Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca w Lublinie
Marta Seredyńska | taniecPOLSKA.pl | 2016
Data publikacji: 2016-01-12
Sztuka może promieniować na zewnątrz Sztuka może promieniować na zewnątrz – z Tomaszem Rodowiczem rozmawia Marta Seredyńska
Marta Seredyńska | TaniecPOLSKA.pl | 2014
Data publikacji: 2014-08-25
…And We Will Have Danced Together – o akcjach performatywnych podczas XVII Międzynarodowych Spotkań teatrów Tańca w Lublinie
Marta Seredyńska | TaniecPOLSKA.pl | 2013
Data publikacji: 2013-12-06
Sztuka na pograniczu – trzecia edycja festiwalu RETROPERSPEKTYWY
Marta Seredyńska | TaniecPOLSKA.pl | 2014
Data publikacji: 2014-09-10
Taniec improwizowany – o XVII Międzynarodowych Spotkaniach Teatrów Tańca w Lublinie
Marta Seredyńska | TaniecPOLSKA.pl | 2013
Data publikacji: 2013-12-13
Przybądź! Bądź! Proces! – V edycja Maat Festival
Marta Seredyńska | TaniecPOLSKA.pl | 2014
Data publikacji: 2014-03-06
Różne oblicza zwierzęcości – o wiosennej edycji projektu „Z perspektywy żaby”
Marta Seredyńska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Data publikacji: 2015-12-10
Swoboda oddechu. Sceniczne przestrzenie teatru tańca
Norbert Servos | taniecPOLSKA.pl | 2013
book
Data publikacji: 2013-02-09
„Dama kameliowa” Johna Neumeiera, czyli „Jak unieśmiertelnić grzech miłości.”
Joanna Sibilska | taniecPOLSKA.pl | 2018
Data publikacji: 2018-06-20
„Zagubione dusze” Niżyńskiej, Pastora i McGregora
Joanna Sibilska | taniecPOLSKA.pl | 2019
Data publikacji: 2019-12-05
Sylfida, czyli w pogoni za marzeniem
Joanna Sibilska | taniecPOLSKA.pl | 2018
Data publikacji: 2018-12-10
Twarze teatru studenckiego – XI Festiwal „Kontestacje”
Barbara Siemaszko | taniecPOLSKA.pl | 2015
Data publikacji: 2015-05-21
Głos jako praktyka obecności – z Jule Flierl rozmawia Katarzyna Sitarz
Katarzyna Sitarz | taniecPOLSKA.pl | 2020
Data publikacji: 2020-01-03
Choreografia myśli, wyobraźni i afektu – z Agatą Siniarską rozmawia Katarzyna Sitarz
Katarzyna Sitarz | taniecPOLSKA.pl | 2019
Data publikacji: 2019-07-26
Realności ciała – o „This is the Real Thing” Anny Nowickiej
Katarzyna Słoboda | taniecPOLSKA.pl | 2018
Data publikacji: 2018-12-31
Performans jako lustro. Rozmowa z Franckiem Apertetem / les gens d'Uterpan
Katarzyna Słoboda | TaniecPOLSKA.pl | 2012
Data publikacji: 2012-10-10
Czyniąc granice bardziej przepuszczalnymi – z Borisem Charmatzem rozmawia Katarzyna Słoboda
Katarzyna Słoboda | taniecPOLSKA.pl | 2016
Data publikacji: 2016-06-14
Archiwum ciała. „Druga natura” Agaty Siniarskiej i Karoliny Grzywnowicz
Katarzyna Słoboda | taniecPOLSKA.pl | 2019
Data publikacji: 2019-09-17
Ucieleśnione fikcje Marii Zimpel
Katarzyna Słoboda | taniecPOLSKA.pl | 2018
Data publikacji: 2018-06-15
Lisa Nelson. Doświadczanie tańczenia – montaż w czasie rzeczywistym
Katarzyna Słoboda | taniecPOLSKA.pl | 2018
Data publikacji: 2018-11-07
Co, jeśli nasze ciała byłyby Muzeum Tańca? Dwa dni Musée de la danse w Tate Modern
Katarzyna Słoboda | taniecPOLSKA.pl | 2015
Data publikacji: 2015-08-24
Wychodząc od działania – z Marią Stokłosą rozmawia Katarzyna Słoboda
Katarzyna Słoboda | taniecPOLSKA.pl | 2017
Data publikacji: 2017-11-10
Polski folklor muzyczny. Kultura muzyczna Polski Ludowej 1944 - 1955.
J Sobieska | Kraków | 1957
book
Szlakiem kozła lubuskiego. Pieśni i muzyka instrumentalna Ziemi Lubuskiej
J Sobieska | Kraków | 1954
book
Powrót do absurdu – recenzja spektaklu „C.O.L.O”.
Daria Sobik | taniecPOLSKA.pl | 2016
Data publikacji: 2016-09-15
Intymność zapośredniczona – recenzja projektu „Ciało. Performens poetycki”
Daria Sobik | taniecPOLSKA.pl | 2016
Data publikacji: 2016-09-15
Zwrot w prehistorię – recenzja ze spektaklu „Nade mną powódź” Compagnia Enzo Cosimi
Daria Sobik | taniecPOLSKA.pl | 2016
Gdy pierwsze skrzypce gra wiolonczela – recenzja spektaklu „Próba miłości”
Daria Sobik | taniecPOLSKA.pl | 2016
Data publikacji: 2016-09-09
Pisz dobrze o tańcu: Monika Sobota o „Ewa i On” i Natalia Kozakiewicz o „Mute”
(red.) Monika Sobota | taniecPOLSKA.pl | 2019
Data publikacji: 2019-10-03
Lekcje uzupełniające do podręcznika języka rosyjskiego dla szkół baletowych
I Solomko | Warszawa | 1972
book
Inne tańce. Zwrot performatywny w polskiej sztuce XXI wieku
(red.) Agnieszka Sosnowska | Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski | Warszawa | 2019
Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania towarzyskiego tańca turniejowego
C Sroka | Warszawa | 1970
book
Polskie tańce narodowe we współczesnych zabawach, konkursach i turniejach tanecznych
C Sroka | Warszawa | 2003
book
Kiedy umiera solidarność – o „Solidaritot I Solidar-Noc” Polskiego Teatru Tańca i bodytalk
Justyna Stanisławska | taniecPOLSKA.pl | 2019
Data publikacji: 2019-02-05
Wymiar butoh. O „Butohpolis”. I Międzynarodowym Festiwalu Sztuki Butoh w Warszawie
Justyna Stanisławska | taniecPOLSKA.pl | 2019
Data publikacji: 2019-06-26
Z innej perspektywy – kwietniowe kino tańca w ramach CST 2019
Justyna Stanisławska | taniecPOLSKA.pl | 2019
Data publikacji: 2019-07-08
Exit. New Entry – o spektaklu Pauliny Święcańskiej
Justyna Stanisławska | taniecPOLSKA.pl | 2019
Data publikacji: 2019-04-03
Poczuć przepływ – relacja z warsztatów Warsaw Flow Festiwal 2019
Justyna Stanisławska | taniecPOLSKA.pl | 2019
Data publikacji: 2019-07-19
Taneczny matriks – recenzja spektaklu „Pixel” Mourada Merzoukiego
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2017
Data publikacji: 2017-03-20
Człowiek miarą wszechrzeczy? – recenzja ze spektaklu „Solar plexus” Tomasza Bazana
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2016
Data publikacji: 2016-06-10
Wszystko, co musi się zdarzyć, musi się zdarzyć tu i teraz – recenzja spektaklu „Dzisiaj, wszystko” Teatr Dada na Festiwalu KRoki
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2018
Data publikacji: 2018-07-26
Transformacje pierwszego i ostatniego dnia BalletOFFFestival 2018
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2019
Data publikacji: 2019-01-25
Żywa historia tańca – o spektaklu „Przedmiot nieocenionej wartości” Sopockiego Teatru Tańca
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2017
Data publikacji: 2017-12-16
Obsesyjno-kompulsywna miłość – recenzja ze spektaklu LEV Dance Company/Sharon Eyal, Gai Behar „OCD Love”
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2016
Data publikacji: 2016-06-27
Ten obcy – o spektaklach Arkadiego Zaidesa i Aurory Lubos na KRokach
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2017
Data publikacji: 2017-07-26
Tańcem uwiedziona – z fotografką Katarzyną Machniewicz rozmawia Izabela Stańdo
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2016
Data publikacji: 2016-07-08
Roztańczona materia – o tanecznych spektaklach na Festiwalu Materia Prima 2019
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2019
Data publikacji: 2019-03-12
„Trza być boso w Połczynie!” – relacja z XVI warsztatów i festiwalu „Na bosaka”
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2019
Data publikacji: 2019-10-08
Powiększone, uproszczone, dziwaczne ? – o rekonstrukcji „Baletu triadycznego” Oskara Schlemmera
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2018
Data publikacji: 2018-01-12
Wieczór z Kieleckim Teatrem Tańca – recenzja z Dancing Poznań 2016
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2016
Data publikacji: 2016-09-30
Martwa natura wiecznie żywa – recenzja spektaklu „Still Life” Agaty Maszkiewicz
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2018
Data publikacji: 2018-07-10
Zasady skutecznej komunikacji – recenzja spektaklu „Pourqoi pas…” Tchekpo Dance Company
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2016
Data publikacji: 2016-08-26
Każdy z nas jest dzieckiem… – recenzja „Śpiącej królewny” Baletu Dworskiego „Cracovia Danza”
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2017
Data publikacji: 2017-02-20
Materia formy. O środkach wyrazu w teatrze formy podczas Festiwalu Materia Prima 2019
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2019
Data publikacji: 2019-03-19
„Neverland” – kraina dziecięcych marzeń? – o spektaklu Kamea Dance Company
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2018
Data publikacji: 2018-01-22
Migrujące historie kobiet – o „Nomadce” Amareya Theatre & Guests
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2018
Data publikacji: 2018-11-23
Czy przyszedł czas na milczenie? – recenzja spektaklu „LAMENT” Ewy Wycichowskiej
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2016
Data publikacji: 2016-10-04
Nawet biały motyl rzuca czarny cień – recenzja ze spektaklu „The Black Piece” Ann Van den Broek
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2016
Data publikacji: 2016-06-08
Dialog, czyli płaszczyzna spotkania – o spektaklach Adi Wienberg-Prejny, Eweliny Drzał-Fiałkiewicz, Annymarii Ajmone i Zofii Tomczyk
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2018
Data publikacji: 2018-07-19
Dwa razy solo – o spektaklach Anny Steller i Daniela (Daniila) Belkina na KRokach
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2017
book
Data publikacji: 2017-06-28
Uwarunkowania rozwoju koodynacji ruchowej w tańcu na podstawie wyników badań uczennic szkół baletowych
W Starosta | Gorzów Wielkopolski | 2009
book
Zbigniew Rybczyński i Yvonne Rainer na nowo – relacja z festiwalu Made in Potsdam 2018
Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2018
Data publikacji: 2018-02-05
Festiwal Tanz im August, czyli awangarda – o spektaklach Michael Clark Company i Rocío Moliny
Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2017
Data publikacji: 2017-11-23
W oryginalnym tonie – recenzja książki „O-Ton Pina Bausch. Interviews und Reden”
Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2017
Data publikacji: 2017-03-23
Trauma i apokalipsa – recenzja spektaklu „Duato/Shechter” Staatsballett Berlin
Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2018
Data publikacji: 2018-02-23
Taniec ze złotą rybką – o wystawie „Pina Bausch i Tanztheater”
Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2017
Data publikacji: 2017-01-20
„Święto wiosny” według Sashy Waltz – recenzja wieczoru baletowego „Sacre”
Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2017
Data publikacji: 2017-04-18
Rzut oka na performatywne spektrum – relacja z festiwalu „Berlin Tanztage”
Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2017
Data publikacji: 2017-02-13
Eksperyment – recenzja spektaklu „Kreatur” Sashy Waltz (Tanz im August 2017)
Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2017
Data publikacji: 2017-09-15
Taniec czy maska – o „Alter Egos” i „So Emotional” na festiwalu „Berlin Tanztage 2018”
Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2018
Data publikacji: 2018-01-29
Bill T. Jones - choreograf Czarnej Ameryki
Katarzyna Steńczyk | Kultura Enter | 2009 | nr 6 styczeń
magazine articles
„Connect to pleasure”, czyli GaGa Ohada Naharina
Agnieszka Sterczyńska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Data publikacji: 2015-04-21
Dialog w pojedynkę – relacja z Międzynarodowego Konkursu „Solo Dance Contest 2018”
Agnieszka Sterczyńska | taniecPOLSKA.pl | 2018
Data publikacji: 2018-08-17
Dziesięć razy „Żak” – II relacja z X Gdańskiego Festiwalu Tańca
Agnieszka Sterczyńska | taniecPOLSKA.pl | 2018
Data publikacji: 2018-10-09
W nurcie improwizacji – o Festiwalu „Warsaw Flow” z Pauliną Święcańską rozmawia Agnieszka Sterczyńska
Agnieszka Sterczyńska | taniecPOLSKA.pl | 2018
Data publikacji: 2018-06-29
Idąc na całość – z Barakiem Heymannem rozmawia Agnieszka Sterczyńska
Agnieszka Sterczyńska | taniecPOLSKA.pl | 2017
Data publikacji: 2017-03-17
Wolność, równość, (meta)fizyka – o improwizacji kontaktowej
Agnieszka Sterczyńska | taniecPOLSKA.pl | 2014
Data publikacji: 2014-09-25
„Do czterech razy… premiera” – relacja z GFT 2020
Natalia Szafrankiewicz | taniecPOLSKA.pl | 2020
Data publikacji: 2020-09-30
Mniej znaczy więcej – o spektaklu „7 pieczęć” Sopockiego Teatru Tańca
Natalia Szafrankiewicz | taniecPOLSKA.pl | 2021
Data publikacji: 2021-03-17
No parking on the space - z Ewą Szubstarską rozmawia Dominika Szala
Dominika Szala | Kultura Enter | 2009 | nr 6 styczeń
magazine articles
Tańce malowane : podręcznik dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
M Szelc-Mays | Kraków | 2003
book
Tańczymy razem : formy integracyjne i sceniczne wybranych tańców narodowych i regionalnych
J Szpunar | Lublin | 1999
book
Tendencje estetyczne we współczesnym tańcu francuskim po 1990 roku
J Szymajda | [w:] www.nowytaniec.pl/czytelnia/Szymajda_Tendencje_estetyczne.pdf | Kraków | 2009
book
Polskie artystki awangardy tanecznej. Historie i rekonstrukcje
(red.) Joanna Szymajda | Instytut Adama Mickiewicza/Instytut Muzyki i Tańca, Warszawa | 2017
book
Estetyka tańca współczesnego w Europie po roku 1990
Joanna Szymajda | Księgarnia Akademicka, Kraków | 2013
book
De-obiektywizowanie ciała
Joanna Szymajda | Didaskalia. Gazeta teatralna. | 2009 | nr 90
magazine articles
Choreografia synkretyzmu
Joanna Szymajda | Didaskalia. Gazeta teatralna. | 2008 | nr 83
magazine articles
Obejść się smakiem, czyli o tańcu bez tańca
Joanna Szymajda | Opcje | 2008 | nr 3 (72)
magazine articles
Splątane ścieżki – taniec i psychoanaliza
Joanna Szymajda | Opcje | 2009 | nr 4 (77)
magazine articles
Wszystko, co dziwne w tańcu współczesnym
Joanna Szymajda | Opcje | 2009 | nr 2 (75)
magazine articles
Terspsychora na barykadach czyli permanentność rewolucji
Joanna Szymajda | Opcje | 2007 | nr 2 (67)
magazine articles
Kamera i wideo jako narzędzie politycznego dyskursu w tańcu współczesnym
Joanna Szymajda | Panoptikum | 2008 | nr 7 (14)
magazine articles
Taniec w Europie po 1989. Communitas i Inny/ European Dance since 1989. Communitas and the Other
(red.) Joanna Szymajda (red.) | Routledge/Instytut Muzyki i Tańca | 2014
book
Księga sesji naukowej poświęconej twórczości Karola Szymanowskiego 23 - 28 marca 1962 r.
K Szymanowski | Warszawa | 1964
book
O co chodzi? – Anna Nowicka w rozmowie z Mateuszem Szymanówką
Mateusz Szymanówka | Think Tank Choreograficzny: http://ttch.pl | 2016
Data publikacji: 2016-11-14
O co chodzi? – Alex Baczyński-Jenkins w rozmowie z Mateuszem Szymanówką
Mateusz Szymanówka | Think Tank Choreograficzny: http://ttch.pl | 2016
Data publikacji: 2016-09-12
Zezwalam na chaos. Constanza Macras/Dorky Park
Mateusz Szymanówka | TaniecPOLSKA.pl | 2013
Data publikacji: 2013-01-30
Powrót (do) przyszłości
(red.) Mateusz Szymanówka | Galeria Sztuki im. Jana Tarasina, Kalisz | 2016
MŁODA POLSKA CHOREOGRAFIA: Iza Szostak
Izabela Szymańska | TaniecPOLSKA.pl/Dwutygodnik.com | 2012
Data publikacji: 2012-09-28
Ruchmistrz(yni)
Izabela Szymańska | WAW - Warszawski Magazyn Kulturalny | 2011 | nr 2, luty
magazine articles
Harnasie Karola Szymanowskiego. Poziomy istnienia dzieła
K Szymańska - Stułka | Warszawa | 1996
book