Gdy członkowie Cameraty Florenckiej w końcu XVI wieku formułowali teoretyczne podstawy pod powstanie nowożytnego gatunku opery, zakładali połączenie w nim wszelkich rodzajów sztuk, w tym tańca. Nie przyszłoby im jednak do głowy, że po z górą dwustu latach na operową scenę w określonych momentach wpadać będą grupy kuso odzianych tancerek w dziwacznym obuwiu, przerywając tok akcji scenicznej. Tymczasem wstawka baletowa, bo o niej mowa, od połowy XIX wieku doskonale zadomowiła się strukturze dzieła operowego, w szczególności w tzw. grand opera. Zapewne ilu miłośników i opery, i baletu, tyle poglądów na zjawisko scen baletowych w operze. Jedni kochają, inni pogardzają.
„Szatnia” Wrocławskiego Teatru Pantomimy – zapiski wokół pracy nad spektaklem
Agnieszka Charkot | TaniecPOLSKA.pl | 2012
Artykuły
19 grudnia 2012
Profesjonalizacja po niemiecku – z Alexandrą Schmidt rozmawia Tomasz Ciesielski
Tomasz Ciesielski
Wywiady
17 lutego 2015
Migracja tożsamości i różnicy – z Mártą Ladjánszki rozmawia Tomasz Ciesielski
Tomasz Ciesielski | taniecPOLSKA.pl | 2015
Wywiady
9 marca 2015
Nie-norweski taniec – z producentką Gunn Hernes rozmawia Tomasz Ciesielski
Tomasz Ciesielski | taniecPOLSKA.pl | 2015
Wywiady
22 maja 2015
USA doganiają Europę – z selekcjonerką Tanzmesse Carolelindą Dickey rozmawia Tomasz Ciesielski
Tomasz Ciesielski | taniecPOLSKA.pl | 2015
Wywiady
15 czerwca 2015
Hollywood Ballet i siła sztuki – z ukraińskim nauczycielem i promotorem tańca Antonem Ochinnikovem rozmawia Tomasz Ciesielski
Tomasz Ciesielski | taniecPOLSKA.pl | 2015
Wywiady
6 listopada 2015
Berlin Wonderland – z Christophem Knochem rozmawia Tomasz Ciesielski
Tomasz Ciesielski | taniecPOLSKA.pl | 2015
Wywiady
26 stycznia 2015
Tadeusz Skutnik − wspomnienie
Joanna Czajkowska, Sopocki Teatr Tańca | TaniecPolska.PL | 2011
Artykuły