Gdy członkowie Cameraty Florenckiej w końcu XVI wieku formułowali teoretyczne podstawy pod powstanie nowożytnego gatunku opery, zakładali połączenie w nim wszelkich rodzajów sztuk, w tym tańca. Nie przyszłoby im jednak do głowy, że po z górą dwustu latach na operową scenę w określonych momentach wpadać będą grupy kuso odzianych tancerek w dziwacznym obuwiu, przerywając tok akcji scenicznej. Tymczasem wstawka baletowa, bo o niej mowa, od połowy XIX wieku doskonale zadomowiła się strukturze dzieła operowego, w szczególności w tzw. grand opera. Zapewne ilu miłośników i opery, i baletu, tyle poglądów na zjawisko scen baletowych w operze. Jedni kochają, inni pogardzają.
Boję się śmierci, ale z nią zatańczę – o spektaklu Renaty Piotrowskiej-Auffre
Marcin Kania | taniecPOLSKA.pl | 2016
Artykuły
30 listopada 2016
Za kulisami Polskiego Baletu Narodowego cz. I – Yuka Ebihara w rozmowie z Maciejem Krawcem
Maciej Krawiec | taniecPOLSKA.pl | 2016
Wywiady
18 października 2016
Za kulisami Polskiego Baletu Narodowego cz. V – Anna Hop w rozmowie z Maciejem Krawcem
Maciej Krawiec | taniecPOLSKA.pl | 2019
Wywiady
15 października 2019
W poszukiwaniu kreacji – relacja z krakowskiego finału VII Maat Festival
Przemysław Kaczmarek | taniecPOLSKA.pl | 2016
Relacje
18 stycznia 2016
Zestrajanie percepcji – z Lisą Nelson i Scottem Smithem rozmawiają Gaja Karolczak i Katarzyna Słoboda, część I
(red.) Gaja Karolczak | taniecPOLSKA.pl | 2015
Wywiady
15 kwietnia 2015
Zestrajanie percepcji – z Lisą Nelson i Scottem Smithem rozmawiają Gaja Karolczak i Katarzyna Słoboda, część II
Gaja Karolczak | taniecPOLSKA.pl | 2015
Wywiady
23 kwietnia 2015
Prywatna sprawa – z Andrew Morrishem rozmawia Gaja Karolczak
Gaja Karolczak | taniecPOLSKA.pl | 2018
Wywiady
23 marca 2018
Pisz dobrze o tańcu: Maria Pastwa o „Cztery” i Katarzyna Martyka-Fiećko o „Into me, see”
(red.) Maria Pastwa, Katarzyna Martyka-Fiećko | taniecPOLSKA.pl | 2019
Inne
1 października 2019
Alternatywne anatomie i gimnastyka świadomości – o performansie Anne Juren na SBNT na Malcie 2019
Jakub Kłeczek | taniecPOLSKA.pl | 2019
Recenzje
27 września 2019
Taniec jest beczką bez dna – z Iwoną Olszowską rozmawia Agnieszka Kocińska
Agnieszka Kocińska | TaniecPOLSKA.pl | 2012
Artykuły
31 sierpnia 2012
Przedmioty w akcjach – rozmowa z Eleonorą Zdebiak, dramaturżką solo Magdy Ptasznik pt. „surfing”
Agnieszka Kocińska | TaniecPOLSKA.pl | 2014
Wywiady
18 czerwca 2014
Pracujemy z ograniczonym chaosem – rozmowa z Magdaleną Ptasznik w trakcie przygotowań do performansu „surfing”
Agnieszka Kocińska | TaniecPOLSKA.pl | 2014
Wywiady
26 czerwca 2014
Zwierzę jako „ja” – zwierzę jako „inny” . O jesiennej odsłonie projektu „ Z perspektywy żaby”
Anna Koczorowska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Relacje
16 grudnia 2015
Festiwal otwarty na widza – relacja z XII Festiwalu „Kalejdoskop”
Anna Koczorowska | taniecPOLSKA.pl | 2016
Relacje
27 lipca 2016
Uwodzenie widza – z Ewą Wycichowską i Jagodą Ignaczak rozmawia Anna Koczorowska
Anna Koczorowska
Wywiady
21 września 2016
Trzy różne drogi na V Festiwalu Atelier w Poznaniu
Anna Koczorowska | TaniecPOLSKA.pl | 2012
Artykuły
6 marca 2012
Taniec współczesny przede wszystkim dla dzieci?
Anna Koczorowska | TaniecPOLSKA.pl | 2012
Artykuły
21 kwietnia 2012
MŁODA POLSKA CHOREOFRAFIA: Joanna Leśnierowska
Anna Koczorowska | TaniecPOLSKA.pl/Dwutygodnik.com | 2012 | nr 83
Artykuły
29 maja 2012
MŁODA POLSKA CHOREOGRAFIA: Janusz Orlik
Anna Koczorowska | TaniecPOLSKA.pl/Dwutygodnik.com | 2012 | nr 86
Artykuły
11 lipca 2012
Festiwal spotkań i wspólnych wątków - XVI MSTT w Lublinie
Anna Koczorowska | TaniecPOLSKA.pl | 2012
Artykuły
27 grudnia 2012
Czas urodzaju? – recenzja spektaklu „Żniwa” Polskiego Teatru Tańca
Anna Koczorowska | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
28 lutego 2017
Wobec obcości i inności. Wobec systemów. Wobec siebie nawzajem. O VI Festiwalu Atelier Polskiego Teatru Tańca
Anna Koczorowska | TaniecPOLSKA.pl | 2013
Artykuły
5 kwietnia 2013
Kalejdoskop wciąż się zmienia – z Karoliną Garbacik rozmawia Anna Koczorowska
Anna Koczorowska | TaniecPOLSKA.pl | 2013
Artykuły
6 czerwca 2013
Wciąż myśleliśmy o rytuale – z choreografką Aleksandrą Dziurosz i reżyserem Tomaszem Szczepankiem rozmawia Anna Koczorowska
Anna Koczorowska | taniecPOLSKA.pl | 2017
Wywiady
26 maja 2017
Władza jest relacją – z Dario La Stella i Valentiną Solinas z zespołu Senza Confini di Pelle rozmawia Anna Koczorowska
Anna Koczorowska | TaniecPOLSKA.pl | 2014
Wywiady
23 maja 2014
Odblaski mitu – o spektaklu „Gorycz” z twórczyniami rozmawia Anna Koczorowska
Anna Koczorowska | taniecPOLSKA.pl | 2017
Wywiady
30 sierpnia 2017
Połączenie dwóch platform: Polska Platforma Tańca 2014 w oczach gości z zagranicy
Anna Koczorowska
Artykuły
9 stycznia 2015
Pamiętać o Człowieku – z Aleksandrem Tebenkowem po PPT 2014 rozmawia Anna Koczorowska
Anna Koczorowska | taniecPOLSKA.pl | 2014
Wywiady
9 stycznia 2015
Polski balet na muzycznej scenie XX wieku. Między partyturą a tańcem, cz. 1 – okres międzywojenny
Małgorzata Komorowska | TaniecPOLSKA.pl | 2012
Artykuły
20 lutego 2012
Polski balet na muzycznej scenie XX wieku. Między partyturą a tańcem, cz. 2 - okres powojenny I
Małgorzata Komorowska | TaniecPOLSKA.pl | 2012
Artykuły
26 marca 2012
Polski balet na muzycznej scenie XX wieku. Między partyturą a tańcem, cz. 3 - okres powojenny II. Krok piąty: na drodze nowego teatru
Małgorzata Komorowska | TaniecPOLSKA.pl | 2012
Artykuły
20 lipca 2012
Polski balet na muzycznej scenie XX wieku. Między partyturą a tańcem, cz. 3 - okres powojenny II. Krok szósty: ku wizjom choreografa. 1. Janina Jarzynówna-Sobczak i sukcesorzy
Małgorzata Komorowska | TaniecPOLSKA.pl | 2012
Artykuły
27 lipca 2012
Polski balet na muzycznej scenie XX wieku. Między partyturą a tańcem, cz. 3 - okres powojenny II. Krok szósty: ku wizjom choreografa. 2. Conrad Drzewiecki i następcy
Małgorzata Komorowska | TaniecPOLSKA.pl | 2012
Artykuły
1 sierpnia 2012
Za kulisami Polskiego Baletu Narodowego cz. III – Kalina Schubert w rozmowie z Maciejem Krawcem
Maciej Krawiec | taniecPOLSKA.pl | 2019
Wywiady
12 lutego 2019
Za kulisami Polskiego Baletu Narodowego cz. IV – Dawid Trzensimiech w rozmowie z Maciejem Krawcem
Maciej Krawiec | taniecPOLSKA.pl | 2019
Wywiady
19 kwietnia 2019
Szerokie spojrzenie – z Robertem Bondarą, choreografem i kierownikiem Baletu Teatru Wielkiego w Poznaniu, rozmawia Maciej Krawiec
Maciej Krawiec | taniecPOLSKA.pl | 2019
Wywiady
21 października 2019
Za kulisami Polskiego Baletu Narodowego cz. VI – Marta Fiedler w rozmowie z Maciejem Krawcem
Maciej Krawiec | taniecPOLSKA.pl | 2019
Wywiady
8 listopada 2019
Za kulisami Polskiego Baletu Narodowego cz. II – Maksim Woitiul w rozmowie z Maciejem Krawcem
Maciej Krawiec | taniecPOLSKA.pl | 2017
Wywiady
10 marca 2017
Za kulisami Polskiego Baletu Narodowego cz. VII – Vladimir Yaroshenko w rozmowie z Maciejem Krawcem
Maciej Krawiec | taniecPOLSKA.pl | 2020
Wywiady
23 stycznia 2020
Zagubienie w świecie mięśni i kości, i organów, i krążenia krwi… ?
Anna Królica | taniecPOLSKA.pl | 2019
Recenzje
17 maja 2019
Tryptyk Mikołajczyka. Pomiędzy rzeczywistością a fikcją
Anna Królica | TaniecPOLSKA.pl | 2012
Artykuły
11 stycznia 2012
Dziewczyna i śmierć. Uobecnić pamięć o Poli Nireńskiej
Anna Królica | taniecPOLSKA.pl | 2019
Recenzje
18 października 2019
Nic dwa razy się nie zdarza – o spektaklu „Koda (a tribute)”
Anna Królica | taniecPOLSKA.pl | 2020
Recenzje
20 stycznia 2020
Przede wszystkim głowa – Anna Królica w rozmowie z kuratorką SOLO PROJEKT Joanną Leśnierowską
Anna Królica | Pokolenie Solo. Choreografowie w rozmowach z Anną Królicą | Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków | 2013
Wywiady
23 czerwca 2014
Pod znakiem baletu – relacja z XXIII Łódzkich Spotkań Baletowych
Marta Kula | taniecPOLSKA.pl | 2015
Relacje
2 lipca 2015
„Taśmy profesjonalne” i „Szczelina” – o projektach w ramach „Dotknij Teatru 2016”
Marta Kula | taniecPOLSKA.pl | 2016
Recenzje
29 kwietnia 2016
MŁODA POLSKA CHOREOGRAFIA: Konrad Szymański
Marta Kula | TaniecPOLSKA.pl/Dwutygodnik.com | 2012 | nr 85
Artykuły
26 czerwca 2012
MŁODA POLSKA CHOREOGRAFIA: Izabela Chlewińska
Marta Kula | TaniecPOLSKA.pl/Dwutygodnik.com | 2012
Artykuły
21 sierpnia 2012
„Ballet Bold” – o śmiałości i odwadze (XXIV ŁSB)
Marta Kula | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
8 czerwca 2017
Akram Khan Company – gdy początek jest końcem, a koniec początkiem (XXIV ŁSB)
Marta Kula | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
12 czerwca 2017