Gdy członkowie Cameraty Florenckiej w końcu XVI wieku formułowali teoretyczne podstawy pod powstanie nowożytnego gatunku opery, zakładali połączenie w nim wszelkich rodzajów sztuk, w tym tańca. Nie przyszłoby im jednak do głowy, że po z górą dwustu latach na operową scenę w określonych momentach wpadać będą grupy kuso odzianych tancerek w dziwacznym obuwiu, przerywając tok akcji scenicznej. Tymczasem wstawka baletowa, bo o niej mowa, od połowy XIX wieku doskonale zadomowiła się strukturze dzieła operowego, w szczególności w tzw. grand opera. Zapewne ilu miłośników i opery, i baletu, tyle poglądów na zjawisko scen baletowych w operze. Jedni kochają, inni pogardzają.
Zbigniew Rybczyński i Yvonne Rainer na nowo – relacja z festiwalu Made in Potsdam 2018
Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
5 marca 2018
Rzut oka na performatywne spektrum – relacja z festiwalu „Berlin Tanztage 2017”
Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2017
Relacje
13 lutego 2017
Butoh – droga życia: relacja ze spektaklu Yoshito Ohno
Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2015
Relacje
20 listopada 2015
NOMAN – kosmiczne spotkanie. O projekcie Tomasza Bazana, Daisuke Yoshimoto i Patrycji Płanik
Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2015
Recenzje
19 grudnia 2015
Życie, śmierć, kwiat – Jinen Butoh Atsushiego Takenouchiego
Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2016
Artykuły
8 marca 2016
Intuitywnie o Beksińskim – recenzja ze spektaklu butoh Sylwii Hanff, Joan Laage i Roberta Jędrzejewskiego
Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2016
Recenzje
12 kwietnia 2016
Szybciej, więcej, bardziej – raport z płaskowyżu
Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2019
Recenzje
12 kwietnia 2019
W Sieci łatwiej – o Polskiej Sieci Tańca
Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2019
Wywiady
7 czerwca 2019
Butohpolis – miejska alternatywa taneczna
Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2019
Relacje
24 czerwca 2019
„Stół ciszy”, czyli o czym milczymy razem – o spektaklu Mai Dunsky
Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2016
Recenzje
28 października 2016
Remedium na samotność – o spektaklu Atushiego Takenouchiego „Objęcie”
Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
28 sierpnia 2017
Zatańczyć czas – recenzja spektaklu „Archipelag” Macieja Kuźmińskiego i Teatru Tańca Caro
Joanna Sarnecka | taniecPOLSKA.pl | 2018
Recenzje
11 stycznia 2018
Spojrzeć na rzeczywistość z innego punktu widzenia – z Anną Królicą rozmawia Marta Seredyńska
Marta Seredyńska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Wywiady
5 marca 2015
Zatańczyć przed kamerą – o konkursie „Dances with Camera 2015”
Marta Seredyńska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Relacje
15 maja 2015
Różne oblicza zwierzęcości – o wiosennej edycji projektu „Z perspektywy żaby”
Marta Seredyńska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Relacje
10 grudnia 2015
Taniec, którego sceną jest miasto – o związkach przestrzeni z ruchem podczas XIX Międzynarodowych Spotkaniach Teatrów Tańca w Lublinie
Marta Seredyńska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Relacje
23 grudnia 2015
Przegląd tańca europejskiego – XIX Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca w Lublinie
Marta Seredyńska | taniecPOLSKA.pl | 2016
Relacje
12 stycznia 2016
…And We Will Have Danced Together – o akcjach performatywnych podczas XVII Międzynarodowych Spotkań teatrów Tańca w Lublinie
Marta Seredyńska | TaniecPOLSKA.pl | 2013
Artykuły
6 grudnia 2013
Taniec improwizowany – o XVII Międzynarodowych Spotkaniach Teatrów Tańca w Lublinie
Marta Seredyńska | TaniecPOLSKA.pl | 2013
Artykuły
13 grudnia 2013
Przybądź! Bądź! Proces! – V edycja Maat Festival
Marta Seredyńska | TaniecPOLSKA.pl | 2014
Relacje
6 marca 2014
Bezkrólewie – o spektaklu „Tyran(s)” Dame de Pic
Marta Seredyńska | TaniecPOLSKA.pl | 2014
Recenzje
29 maja 2014
Nikt nie chce być dziś zwyczajny – z Dominiką Knapik rozmawia Marta Seredyńska
Marta Seredyńska | TaniecPOLSKA.pl | 2014
Wywiady
2 czerwca 2014
Sztuka może promieniować na zewnątrz – z Tomaszem Rodowiczem rozmawia Marta Seredyńska
Marta Seredyńska | TaniecPOLSKA.pl | 2014
Wywiady
25 sierpnia 2014
Sztuka na pograniczu – trzecia edycja festiwalu RETROPERSPEKTYWY
Marta Seredyńska | TaniecPOLSKA.pl | 2014
Relacje
10 września 2014
Swoboda oddechu. Sceniczne przestrzenie teatru tańca
Norbert Servos | taniecPOLSKA.pl | 2013
Artykuły
9 lutego 2013
„Dama kameliowa” Johna Neumeiera, czyli „Jak unieśmiertelnić grzech miłości”
Joanna Sibilska | taniecPOLSKA.pl | 2018
Artykuły
20 czerwca 2018
Sylfida, czyli w pogoni za marzeniem
Joanna Sibilska | taniecPOLSKA.pl | 2018
Artykuły
10 grudnia 2018
„Zagubione dusze” Niżyńskiej, Pastora i McGregora
Joanna Sibilska | taniecPOLSKA.pl | 2019
Recenzje
5 grudnia 2019
Twarze teatru studenckiego – XI Festiwal „Kontestacje”
Barbara Siemaszko | taniecPOLSKA.pl | 2015
Relacje
21 maja 2015
Choreografia myśli, wyobraźni i afektu – z Agatą Siniarską rozmawia Katarzyna Sitarz
Katarzyna Sitarz | taniecPOLSKA.pl | 2019
Wywiady
26 lipca 2019
Głos jako praktyka obecności – z Jule Flierl rozmawia Katarzyna Sitarz
Katarzyna Sitarz | taniecPOLSKA.pl | 2020
Wywiady
3 stycznia 2020
Ucieleśnione fikcje Marii Zimpel
Katarzyna Słoboda | taniecPOLSKA.pl | 2018
Artykuły
15 czerwca 2018
Co, jeśli nasze ciała byłyby Muzeum Tańca? Dwa dni Musée de la danse w Tate Modern
Katarzyna Słoboda | taniecPOLSKA.pl | 2015
Artykuły
24 sierpnia 2015
Lisa Nelson. Doświadczanie tańczenia – montaż w czasie rzeczywistym
Katarzyna Słoboda | taniecPOLSKA.pl | 2018
Artykuły
7 listopada 2018
Realności ciała – o „This is the Real Thing” Anny Nowickiej
Katarzyna Słoboda | taniecPOLSKA.pl | 2018
Artykuły
31 grudnia 2018
Czyniąc granice bardziej przepuszczalnymi – z Borisem Charmatzem rozmawia Katarzyna Słoboda
Katarzyna Słoboda | taniecPOLSKA.pl | 2016
Wywiady
14 czerwca 2016
Archiwum ciała. „Druga natura” Agaty Siniarskiej i Karoliny Grzywnowicz
Katarzyna Słoboda | taniecPOLSKA.pl | 2019
Artykuły
17 września 2019
Performans jako lustro. Rozmowa z Franckiem Apertetem / les gens d'Uterpan
Katarzyna Słoboda | TaniecPOLSKA.pl | 2012
Artykuły
10 października 2012
Wychodząc od działania – z Marią Stokłosą rozmawia Katarzyna Słoboda
Katarzyna Słoboda | taniecPOLSKA.pl | 2017
Wywiady
10 listopada 2017
Zwrot w prehistorię – recenzja ze spektaklu „Nade mną powódź” Compagnia Enzo Cosimi
Daria Sobik | taniecPOLSKA.pl | 2016
Recenzje
8 września 2016
Gdy pierwsze skrzypce gra wiolonczela – recenzja spektaklu „Próba miłości”
Daria Sobik | taniecPOLSKA.pl | 2016
Recenzje
9 września 2016
Powrót do absurdu – recenzja spektaklu „C.O.L.O”.
Daria Sobik | taniecPOLSKA.pl | 2016
Recenzje
15 września 2016
Intymność zapośredniczona – recenzja projektu „Ciało. Performens poetycki”
Daria Sobik | taniecPOLSKA.pl | 2016
Recenzje
15 września 2016
Kiedy umiera solidarność – o „Solidaritot I Solidar-Noc” Polskiego Teatru Tańca i bodytalk
Justyna Stanisławska | taniecPOLSKA.pl | 2019
Recenzje
5 lutego 2019
Exit. New Entry – o spektaklu Pauliny Święcańskiej
Justyna Stanisławska | taniecPOLSKA.pl | 2019
Recenzje
3 kwietnia 2019
Wymiar butoh. O „Butohpolis”. I Międzynarodowym Festiwalu Sztuki Butoh w Warszawie
Justyna Stanisławska | taniecPOLSKA.pl | 2019
Relacje
27 czerwca 2019
Z innej perspektywy – kwietniowe kino tańca w ramach CST 2019
Justyna Stanisławska | taniecPOLSKA.pl | 2019
Recenzje
8 lipca 2019
Martwa natura wiecznie żywa – recenzja spektaklu „Still Life” Agaty Maszkiewicz
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2018
Recenzje
10 lipca 2018
Dialog, czyli płaszczyzna spotkania – o spektaklach Adi Wienberg-Prejny, Eweliny Drzał-Fiałkiewicz, Annymarii Ajmone i Zofii Tomczyk
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
19 lipca 2018
Wszystko, co musi się zdarzyć, musi się zdarzyć tu i teraz – recenzja spektaklu „Dzisiaj, wszystko” Teatr Dada na Festiwalu KRoki
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2018
Recenzje
26 lipca 2018
Migrujące historie kobiet – o „Nomadce” Amareya Theatre & Guests
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2018
Recenzje
23 listopada 2018
Transformacje pierwszego i ostatniego dnia BalletOFFFestival 2018
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2019
Relacje
25 stycznia 2019
Nawet biały motyl rzuca czarny cień – recenzja ze spektaklu „The Black Piece” Ann Van den Broek
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2016
Recenzje
8 czerwca 2016
Człowiek miarą wszechrzeczy? – recenzja ze spektaklu „Solar plexus” Tomasza Bazana
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2016
Recenzje
10 czerwca 2016
Roztańczona materia – o tanecznych spektaklach na Festiwalu Materia Prima 2019
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2019
Relacje
12 marca 2019
Materia formy. O środkach wyrazu w teatrze formy podczas Festiwalu Materia Prima 2019
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2019
Relacje
19 marca 2019
Obsesyjno-kompulsywna miłość – recenzja ze spektaklu LEV Dance Company/Sharon Eyal, Gai Behar „OCD Love”
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2016
Recenzje
1 lipca 2016
Tańcem uwiedziona – z fotografką Katarzyną Machniewicz rozmawia Izabela Stańdo
Izabela Stańdo
Wywiady
8 lipca 2016
Zasady skutecznej komunikacji – recenzja spektaklu „Pourqoi pas…” Tchekpo Dance Company
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2016
Recenzje
26 sierpnia 2016
Wieczór z Kieleckim Teatrem Tańca – recenzja z Dancing Poznań 2016
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2016
Recenzje
30 września 2016
Czy przyszedł czas na milczenie? – recenzja spektaklu „LAMENT” Ewy Wycichowskiej
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2016
Recenzje
4 października 2016
„Trza być boso w Połczynie!” – relacja z XVI warsztatów i festiwalu „Na bosaka”
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2019
Relacje
8 października 2019
Każdy z nas jest dzieckiem… – recenzja „Śpiącej królewny” Baletu Dworskiego „Cracovia Danza
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
20 lutego 2017
Taneczny matriks – recenzja spektaklu „Pixel” Mourada Merzoukiego
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
20 marca 2017
Dwa razy solo – o spektaklach Anny Steller i Daniela (Daniila) Belkina na KRokach
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
28 czerwca 2017
Ten obcy – o spektaklach Arkadiego Zaidesa i Aurory Lubos na KRokach
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
26 lipca 2017
Żywa historia tańca – o spektaklu „Przedmiot nieocenionej wartości” Sopockiego Teatru Tańca
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
16 grudnia 2017
Powiększone, uproszczone, dziwaczne ? – o rekonstrukcji „Baletu triadycznego” Oskara Schlemmera
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2018
Recenzje
12 stycznia 2018
„Neverland” – kraina dziecięcych marzeń? – o spektaklu Kamea Dance Company
Izabela Stańdo | taniecPOLSKA.pl | 2018
Recenzje
23 stycznia 2018
Taniec czy maska – o „Alter Egos” i „So Emotional” na festiwalu „Berlin Tanztage 2018”
Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
29 stycznia 2018
Trauma i apokalipsa – recenzja spektaklu „Duato/Shechter” Staatsballett Berlin
Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2018
Recenzje
23 lutego 2018
Taniec ze złotą rybką – o wystawie „Pina Bausch i Tanztheater”
Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2017
Relacje
20 stycznia 2017
W oryginalnym tonie – recenzja książki „O-Ton Pina Bausch. Interviews und Reden”
Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
23 marca 2017
„Święto wiosny” według Sashy Waltz – recenzja wieczoru baletowego „Sacre”
Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
18 kwietnia 2017
Eksperyment – recenzja spektaklu „Kreatur” Sashy Waltz (Tanz im August 2017)
Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
15 września 2017
Festiwal Tanz im August, czyli awangarda – o spektaklach Michael Clark Company i Rocío Moliny
Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2017
Relacje
23 listopada 2017
„Connect to pleasure”, czyli GaGa Ohada Naharina
Agnieszka Sterczyńska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Artykuły
21 kwietnia 2015
Dialog w pojedynkę – relacja z Międzynarodowego Konkursu „Solo Dance Contest 2018”
Agnieszka Sterczyńska | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
17 sierpnia 2018
Dziesięć razy „Żak” – II relacja z X Gdańskiego Festiwalu Tańca
Agnieszka Sterczyńska | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
9 października 2018
Idąc na całość – z Barakiem Heymannem rozmawia Agnieszka Sterczyńska
Agnieszka Sterczyńska | taniecPOLSKA.pl | 2017
Wywiady
17 marca 2017
Wolność, równość, (meta)fizyka – o improwizacji kontaktowej
Agnieszka Sterczyńska | taniecPOLSKA.pl | 2014
Artykuły
25 września 2014
W nurcie improwizacji – o Festiwalu „Warsaw Flow” z Pauliną Święcańską rozmawia Agnieszka Sterczyńska
Agnieszka Sterczyńśka
Wywiady
29 czerwca 2018
„Do czterech razy… premiera” – relacja z GFT 2020
Natalia Szafrankiewicz | taniecPOLSKA.pl | 2020
Relacje
30 września 2020
Zezwalam na chaos. Constanza Macras/Dorky Park
Mateusz Szymanówka | TaniecPOLSKA.pl | 2013
Artykuły
30 stycznia 2013
MŁODA POLSKA CHOREOGRAFIA: Iza Szostak
Izabela Szymańska | TaniecPOLSKA.pl/Dwutygodnik.com | 2012
Artykuły
28 września 2012
Hana Yakko – o spektaklu Hany Umedy
(red.) Iga Rutkowska, Szymon Skalski | taniecPOLSKA.pl | 2019
Artykuły
8 marca 2019