Gdy członkowie Cameraty Florenckiej w końcu XVI wieku formułowali teoretyczne podstawy pod powstanie nowożytnego gatunku opery, zakładali połączenie w nim wszelkich rodzajów sztuk, w tym tańca. Nie przyszłoby im jednak do głowy, że po z górą dwustu latach na operową scenę w określonych momentach wpadać będą grupy kuso odzianych tancerek w dziwacznym obuwiu, przerywając tok akcji scenicznej. Tymczasem wstawka baletowa, bo o niej mowa, od połowy XIX wieku doskonale zadomowiła się strukturze dzieła operowego, w szczególności w tzw. grand opera. Zapewne ilu miłośników i opery, i baletu, tyle poglądów na zjawisko scen baletowych w operze. Jedni kochają, inni pogardzają.
Izraelski nowy taniec w Starym Browarze – relacja z Polish-Israeli Choreographic Exchange 2015
Barbara Żarinow | taniecPOLSKA.pl | 2015
Relacje
27 sierpnia 2015
W dialogu – XVII Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca
Barbara Żarinow | TaniecPOLSKA.pl | 2014
Relacje
20 stycznia 2014
Lublin otwarty na taniec – Letnie Forum Tańca Współczesnego 2014
Barbara Żarinow | TaniecPOLSKA.pl | 2014
Relacje
18 sierpnia 2014
„Każdy z nas jest frajerem” – o spektaklu „Sorry. I don`t like to be killed” z Justyną Jasłowską rozmawia Barbara Żarinow
Barbara Żarinow | TaniecPOLSKA.pl | 2014
Wywiady
20 sierpnia 2014
Otwieramy okna, aby widzowie mogli zajrzeć do wnętrza bastionu – z Patrycją Płanik i Tomaszem Bazanem rozmawia Barbara Żarinow
Barbara Żarinow | taniecPOLSKA.pl | 2014
Wywiady
5 listopada 2014
W poszukiwaniu własnej tożsamości – europejskie platformy na XVIII Międzynarodowych Spotkaniach Teatrów Tańca
Barbara Żarinow | taniecPOLSKA.pl | 2014
Relacje
11 grudnia 2014
Czas na Izrael! – relacja z VI edycji Maat Festival
Barbara Żarinow | taniecPOLSKA.pl | 2015
Relacje
12 stycznia 2015
Być jabłkiem Newtona, czyli o Polskim Festiwalu Kontakt Improwizacji FRU
Agata Żyźniewska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Relacje
14 sierpnia 2015