W drugiej połowie XX wieku dzięki działalności Alicii Alonso balet stał się sztuką nie tylko rozpowszechnioną, ale i docenianą i podziwianą przez Kubańczyków, którzy chętnie uczęszczali na spektakle Kubańskiego Baletu Narodowego. Takiej właśnie kariery zapragnął Pedro dla swojego syna i konsekwentnie realizował swoją decyzję. Drugim powodem, który nim kierował, była chęć wyrwania Carlosa ze świata ulicy, na której spędzał każdą wolną chwilę, wałęsając się bez celu, wdając się w bójki z chłopakami sąsiedztwa, kradnąc, a także…tańcząc, lecz nie taniec klasyczny, lecz breakdance, w którym był zresztą bardzo dobry. Młody Acosta miał jednak zupełnie inne marzenia i wizję swojej przyszłości niż ta, którą zaplanował dla niego ojciec – chciał zostać piłkarzem.
Wśród boskich tańców – nowa choreografia na XII Festiwalu Boska Komedia
Alicja Müller | taniecPOLSKA.pl | 2020
Relacje
10 stycznia 2020
Piękno odzyskane? – relacja z III edycji Festiwalu KRoki
Marcin Miętus | taniecPOLSKA.pl | 2015
Relacje
10 lipca 2015
Ciało/przestrzeń – o spektaklach „Tabula” i „spectral layers of movement” na KRokach
Marcin Miętus | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
3 sierpnia 2018
Dystans i tradycja. Powidoki z Izraela – o przeglądzie w Nowym Teatrze
Marcin Miętus | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
3 października 2018
Uwaga widza – o spektaklach „Uważnie się przyglądam”, „Zdarzenia”, „Melancholia” i „Czekając trawnika” na wrześniowej Scenie Tańca Studio 2018
Marcin Miętus | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
26 października 2018
Cielesne dystopie – o premierowych spektaklach Tomasza Bazana i Anity Wach na Festiwalu Ciało/Umysł 2018
Marcin Miętus
Relacje
13 listopada 2018
Poszerzanie pola walki – o „Wieczorze młodych arabskich artystów” na Festiwalu Ciało/Umysł 2018
Marcin Miętus | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
28 listopada 2018
Synowie konfliktu – o spektaklach „Sons of Sissy”, „#minaret” i „Face à la mer, pour que les larmes deviennent des éclats de rire” na Festiwalu Ciało/Umysł 2018
Marcin Miętus | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
12 grudnia 2018
Duety (nie)istniejące – o spektaklach „zeSTROjeNIE”, „Kuru”, „walkie_talkie”, „The Boy and Death” i „Open Door” na listopadowej Scenie Tańca Studio 2018
Marcin Miętus | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
14 grudnia 2018
Kolory przyszłości – o spektaklach „Black is the colour” i „D3US/X\M4CHIN4” na BalletOFFFestival 2018
Marcin Miętus | taniecPOLSKA.pl | 2019
Relacje
8 lutego 2019
Zagubione ciała – o spektaklach „TU MIA (You Mine)”, „The Station” i „Invisible Habitudes” na Festiwalu Zawirowania 2019
Marcin Miętus | taniecPOLSKA.pl | 2019
Relacje
30 sierpnia 2019
Nawyki ciała – o „Back to Bone”, „Mazurkach” i „Soul Project/PL” na KRokach
Marcin Miętus | taniecPOLSKA.pl | 2017
Relacje
11 lipca 2017
Oszukiwanie czasu – o „Fragmentach (z) siedmiu dialogów” i „Natten” na XXII Konfrontacjach Teatralnych
Marcin Miętus | taniecPOLSKA.pl | 2017
Relacje
29 listopada 2017
Wszystkie rodzaje cielesności – o III Festiwalu Teatru Formy „Materia Prima”
Alicja Müller | taniecPOLSKA.pl | 2015
Relacje
20 marca 2015
Miłość utracona? – relacja z III edycji Festiwalu KRoki
Alicja Müller | taniecPOLSKA.pl | 2015
Relacje
6 lipca 2015
Taniec i inne sztuki – relacja z XV Festiwalu Kalejdoskop
Alicja Müller | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
22 czerwca 2018
Między kulturą, naturą a polityką – relacja z XL OFF Krakowskich Reminiscencji Teatralnych
Alicja Müller | taniecPOLSKA.pl | 2015
Relacje
10 listopada 2015
Kantor jako ready-made? – relacja z krakowskiego finału VII Maat Festival
Alicja Müller | taniecPOLSKA.pl | 2015
Relacje
30 grudnia 2015
Między wizualną przyjemnością a krytycznym spojrzeniem – relacja z Festiwalu SPACER 2016
Alicja Müller | taniecPOLSKA.pl | 2016
Relacje
6 czerwca 2016
(Nie)znośna (nie)samodzielność ciał – relacja z IV Festiwalu KRoki
Alicja Müller | taniecPOLSKA.pl | 2016
Relacje
22 czerwca 2016
Zbiorowa (nie)odpowiedzialność – o spektaklach V Festiwalu KRoki
Alicja Müller | taniecPOLSKA.pl | 2017
Relacje
20 czerwca 2017