W drugiej połowie XX wieku dzięki działalności Alicii Alonso balet stał się sztuką nie tylko rozpowszechnioną, ale i docenianą i podziwianą przez Kubańczyków, którzy chętnie uczęszczali na spektakle Kubańskiego Baletu Narodowego. Takiej właśnie kariery zapragnął Pedro dla swojego syna i konsekwentnie realizował swoją decyzję. Drugim powodem, który nim kierował, była chęć wyrwania Carlosa ze świata ulicy, na której spędzał każdą wolną chwilę, wałęsając się bez celu, wdając się w bójki z chłopakami sąsiedztwa, kradnąc, a także…tańcząc, lecz nie taniec klasyczny, lecz breakdance, w którym był zresztą bardzo dobry. Młody Acosta miał jednak zupełnie inne marzenia i wizję swojej przyszłości niż ta, którą zaplanował dla niego ojciec – chciał zostać piłkarzem.
Nie ma sztuki bez miłości (Mikołaj Mikołajczyk Projekt: Tomaszewski)
Teresa Fazan | TaniecPOLSKA.pl | 2014
Recenzje
3 lipca 2014
Ucieleśnianie autobiografii – recenzja książki „Sobątańczenie. Między choreografią a narracją” Alicji Müller
Teresa Fazan | taniecPOLSKA.pl | 2018
Recenzje
12 lutego 2018
Kolory czerni – recenzja ze spektaklu „Czarne na czarnym” Marty Ziółek
Teresa Fazan | taniecPOLSKA.pl | 2015
Recenzje
6 maja 2015
Sprawy ważne, sprawy błahe – o lutowych spektaklach Centrum Sztuki Tańca w Warszawie
Teresa Fazan | taniecPOLSKA.pl | 2018
Recenzje
8 marca 2018
Umysł tańczy z ciałem – o spektaklu FAR i metodzie pracy Wayne’a McGregora
Teresa Fazan | taniecPOLSKA.pl | 2015
Recenzje
27 listopada 2015
Koniec lata – o premierach podczas tygodnia performatywnego z „Innymi tańcami”
Teresa Fazan | taniecPOLSKA.pl | 2018
Recenzje
18 października 2018
Burza, która trwa – recenzja ze spektaklu Krzysztofa Pastora i Polskiego Baletu Narodowego
Teresa Fazan | taniecPOLSKA.pl | 2016
Recenzje
19 kwietnia 2016
Gdy budzą się demony – recenzja ze spektaklu „Złote demony” (Stokłosa/Ptasznik/Ziółek)
Teresa Fazan | taniecPOLSKA.pl | 2016
Recenzje
1 sierpnia 2016
Niewidoczne, w pełnym świetle – o spektaklu Alexa Baczyńskiego-Jenkinsa
Teresa Fazan | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
6 czerwca 2017
Barwny korowód Pana Bela – o spektaklu „Gala” Jérôme’a Bela
Teresa Fazan | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
24 lipca 2017
Sen nocy letniej – spektakl finałowy letniej szkoły tańca współczesnego w Koszęcinie
Teresa Fazan | TaniecPOLSKA.pl | 2014
Recenzje
7 sierpnia 2014
Trzy razy wojna: Polski Balet Narodowy „1914”
Teresa Fazan | taniecPOLSKA.pl | 2014
Recenzje
1 grudnia 2014
Kim jest patrzący? – o spektaklach Eisy Jocson na XXII Konfrontacjach Teatralnych
Teresa Fazan | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
21 listopada 2017