Obserwuję scenę tańca w Polsce długo, a na dodatek pamiętliwie. Cecha pożądana u historyka, przydatna w kontaktach towarzyskich, bo trzymają się mnie także anegdoty, niestety jestem również dość odporna na sugestie quasi-awangardowe, bo materiał porównawczy, jaki noszę na swoim „twardym dysku” jest spory. Ta skłonność dotyczy nie tylko faktów stricte artystycznych, w tej samej mierze półki mojej pamięci wypełniają minione i obecne mody, tendencje, a nawet jawne niesprawiedliwości, które dotyczą statusu twórców i wykonawców choreografii, układające się w zaskakujący swoją niekonsekwencją wykres. Znaczenie pojęcia choreografii i jego zakres ewoluowały przez wieki, zmieniając swój obraz definicyjny, zarówno kontekstowo, jak i społecznie.
Taniec i moc kontrabasu. Po premierze FRUU Teatru Dada von Bzdülöw
Łukasz Rudziński | Trójmiasto.pl | 2011
Recenzje
7 lipca 2011
Plus dla Chopina - o Chopinart + Państwowej Opery Bałtyckiej
Łukasz Rudziński | Trójmiasto.pl | 2012
Recenzje
22 lutego 2012