ENG
A A A
 sierpień 2020 
Kielecki Teatr Tańca

Ożarów Mazowiecki: Kielecki Teatr Tańca „Brodzić po wodzie” i „Zobacz Jazz: Hymn of Life & Golden Ages”

26 stycznia 2020 | godz. 18:00 | Ożarów Mazowiecki: MCC Mazurkas Conference Centre

Pokaz spektaklu

Kielecki Teatr Tańca zaprasza na dwa spektakle – Brodzić po wodzie i Zobacz Jazz: Hymn of Life & Golden Ages.

 

 

Brodzić po wodzie

 

Spektakl Brodzić po wodzie jest zbiorem autorskich choreografii Elżbiety i Grzegorza Pańtaków do pieśni Negro Spirituals, opracowanych w formie scenicznej tańca jazzowego. Przedstawienie jest oryginalnym połączeniem muzyki gospel z ruchem scenicznym. Pieśni Negro Spirituals ilustrowane są choreografiami składającymi się z współczesnego tańca jazzowego oraz elementów folkloru afroamerykańskiego. Spektakl ten jest hołdem złożonym dla Alvina Aileya, wybitnego amerykańskiego artysty tańca.

 

W przedstawieniu Brodzić po wodzie Kielecki Teatr Tańca pragnie przybliżyć charakter jazzowego teatru tańca. Negro Spirituals są ściśle związane z praktyką śpiewu zbiorowego, więc najwłaściwszym instrumentem do wykonywania tych pieśni jest chór. W przedstawieniu tancerzom towarzyszy Chór Kameralny Fermata oraz studenci Instytutu Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.

 

choreografia, kostiumy: Elżbieta Pańtak i Grzegorz Pańtak
animacje: Maria Łozińska
reżyseria światła: Grzegorz Pańtak
przygotowanie chóru, dyrygent: Ewa Robak
opracowanie muzyczne: Krzysztof Jończyk
akompaniują:
Krzysztof Jończyk – instrumenty klawiszowe
Gabriel Kowalczyk – gitara basowa
Bartosz Kłosowski – zestaw perkusyjny
Martyna Dolęga – conga

 

 

Zobacz Jazz: Hymn of Life & Golden Ages

 

Zobacz Jazz składa się z dwóch kompozycji choreograficznych: Hymn of Life stworzonej przez Jeana Claude’a Marignalego (pseud. Mister Dynamite) oraz Golden Ages stworzonej przez Jean-Charlesa Zambo (pseud. Joyss).

 

AKT I

Hymn of Life to taneczna alegoria współczesnych relacji międzyludzkich. Środkami artystycznymi takimi jak styl tańca modern jazz i jazz rock dotykamy takich pojęć jak odmienność kulturowa i rasowa, obalanie granic społecznych, konflikty pokoleń, niezbywalna potrzeba wolności. 40 lat temu taniec jazz rock stał się pomostem łączącym czarnych i białych, pokolenia młodzieży i pokolenia ludzi dojrzałych, pomostem pomagającym im komunikować się oraz tworzyć dobre relacje. Dziś również pozwólmy kolejnym pokoleniom porozumiewać się przez taniec jazzowy. Jest on jak esperanto ruchu, forma, która daje wszystkim równy dostęp do świata i do nas samych. Spektakl ten stymuluje, powoduje stan euforii i przenika wszelkie różnice, jest Hymnem do radości, Hymnem do pokoju… Hymnem do życia.

 

choreografia: Jean Claude Marignale (Mister Dynamite)

 

AKT II

Golden Ages to spektakl, który przenosi widza do roztańczonego Harlemu z lat 20-tych i 30-tych XX wieku. Cotton Club to pierwszy przystanek w podróży do Złotego Wieku, pełen swingu, charlestona i energetycznej muzyki. Symbolizuje znaczenie jazzu, jego roli w rozwoju kultury tanecznej, a także formę uznania czarnych artystów, ówczesnej białej, zamożnej klienteli. Spotykały się tam pokolenia mistrzów i uczniów, dla których taniec był wspólnym radosnym światem. Kolejny przystanek to Savoy Ballroom miejsce, w którym zarówno czarni jak i biali mogli zapomnieć o segregacji rasowej oraz wspólnie tańczyć na jednej scenie. To jazzowa rewolucja, taneczny rozkwit, zmysłowość oraz sensualność ruchu. Każdy element spektaklu stanowi swoisty hołd złożony kulturze swing jazzu oraz jego wpływu na kształtowanie takich styli jak: charleston, lindy hop, boogie, rock oraz wielu innych, rozwijających się na całym świecie.


choreografia: Jean-Charles Zambo (Joyss)

 

choreografia: Jean Claude Marignale (Mister Dynamite) oraz Jean-Charles Zambo (Joyss)
kostiumy: Elżbieta Pańtak, Jean Claude Marignale (Mister Dynamite) oraz Jean-Charles Zambo (Joyss)
scenografia: Grzegorz Pańtak, Jasmina Parkita
muzyka:
Hymn of life: Orbita Solaris – Sacred Sequence, Max Richter, Martin Luther King Jr., Aoki Takamasa, Felix Zenger, Ólafur Arnalds, Yacoub, Urban Soul, ChuckD & The Slamjamz, Bobby McFerrin, Miles Davis, Phat Fred
Golden Ages: Jean-Charles Zambo, Billie Holiday, Billie Holiday feat Miles Davis, Benny Goodman & Peggy Lee, Benny Goodman, Sidney Bechet, Peggy Lee, Hot Sugar Band, The Solomon Douglas Swingtet, Ennio Moricone
czas trwania: I AKT: 60 minut, przerwa 30 minut, II AKT: 35 minut

 

Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2017.

 

 

ludzie tańca

 

instytucje

bibliografia

 
INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW SERWISU
Przed przystąpieniem do użytkowania Serwisu www.taniecpolska.pl operator Serwisu poleca zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu.
Operator Serwisu poleca w szczególności zapoznanie się z postanowieniami Polityki Prywatności Serwisu w zakresie: Zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu pozwoli wszystkim Użytkownikom na korzystanie z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz własną wolą wyrażoną w odpowiednich zgodach.
Operator Serwisu jest gotów odpowiedzieć na ewentualne pytania w sprawie wykonywania Polityki Prywatności Serwisu.
Nie pokazuj więcej tego powiadomienia