ENG
A A A
 czerwiec 2020 
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30

Kraków/Scena Tańca Współczesnego: Sandra Szatan, Zbigniew Kocięba „Saman”, Zdenka Pszczołowska „Symphony No. 5”

11 stycznia 2020 | godz. 18:00 | Kraków: Scena SCKM, ul. Wietora 15

Pokaz spektaklu

Scena Tańca Współczesnego w Krakowie zaprasza na premierę miniatury choreograficznej Saman Sandry Szatan i Zbigniewa Kocięby oraz pokaz spektaklu Symphony No. 5 w choreografii, reżyserii i dramaturgii Zdenki Pszczołowskiej i wykonaniu aktorek Wydziału Aktorskiego Akademii Sztuk Teatralnych im. S. Wyspiańskiego w Krakowie: Alicji Czarnik (III rok), Magdaleny Mączko (IV rok), Moniki Pawlickiej (IV rok) i Oli Samelczak (IV rok).

 

Saman [premiera]

 

o nas. o niej i o nim osobno. o niej i o nim razem. o przyjaźni i o komforcie robienia tego, co oboje lubimy. o tańczeniu tak, jak chcemy. o naszej wzajemnej energii lub jej braku. o wspólnych próbach tworzenia. osobista wypowiedź jej – tancerki i jego – tancerza w przestrzeni scenicznej. jej i jego kartki z notatnika

 

 

reżyseria i choreografia: Sandra Szatan, Zbigniew Kocięba

muzyka: kolaż, Zbigniew Kocięba

czas trwania: 35 min

 

Spektakl powstał w odpowiedzi na zaproszenie Sceny Tańca Współczesnego. To miniatura choreograficzna, która jest osobistą prezentacją ruchowych refleksji Sandry i Zbigniewa, wyrosłych na wzajemnej akceptacji, sympatii i zaufaniu.

 

 

 

Symphony No. 5

 

Symphony No. 5 jest projektem aktorek Wydziału Aktorskiego Akademii Sztuk Teatralnych im. S. Wyspiańskiego w Krakowie: Alicji Czarnik (III rok), Magdaleny Mączko (IV rok), Moniki Pawlickiej (IV rok) i Oli Samelczak (IV rok) oraz reżyserki Zdenki Pszczołowskiej (II rok Wydziału Reżyserii Dramatu). Spektakl powstał w ramach zajęć pod opieką prof. Józefa Opalskiego. 

 

Pomysł na spektakl – w sensie formalnym – wyrasta z inspiracji spektaklem Alaina Platela Out of Contex for Pina oraz The Show Must Go On Jérôme’a Bela. Podczas improwizacji wokalnych i choreograficznych ustalono sekwencję krótkich, wręcz urywanych partii wokalnych i ruchowych. Koncepcyjnym punktem wyjścia do pracy jest refleksja dotycząca muzyki jako narzędzia rytmizującego życie, nastroje i aktywność ludzką, a czasem nawet uruchamiającego energię bądź działania; w tym konkretnym przypadku również pytanie, jak muzyka konstytuuje kobiecość, jakie emocje związane z narracją o kobiecości ujawnia, a nawet katalizuje. Zderzamy ze sobą dwie muzyczne sfery: popularną i poważną, dzięki czemu w ramach eksperymentu sprawdzamy jak działają zróżnicowane bodźce dźwiękowe, co implikują w kontekście kobiecości, jak się nawzajem wirusują i jaka energia wytwarza się na styku tych dwóch fonicznych i emocjonalnych światów.

 

reżyseria i dramaturgia: Zdenka Pszczołowska

koncepcja choreograficzna: Zdenka Pszczołowska Występują: Alicja Czarnik, Magdalena Mączko, Monika Pawlicka, Zdenka Pszczołowska (zastępstwo za Olę Samelczak)

muzyka: zespół, z wykorzystaniem Symphony No. 5 Gustava Mahlera, Like a Virgin Madonny, If I could Turn Back Time Cher, Chandelier Sii, Wuthering Heights Kate Bush

scenografia: Zdenka Pszczołowska

premiera: 16 kwietnia 2019, AST Kraków

kostiumy: zespół

czas trwania: 30 min

 

 

Koszt biletu: 20 zł

ludzie tańca

 

instytucje

 

bibliografia

 
INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW SERWISU
Przed przystąpieniem do użytkowania Serwisu www.taniecpolska.pl operator Serwisu poleca zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu.
Operator Serwisu poleca w szczególności zapoznanie się z postanowieniami Polityki Prywatności Serwisu w zakresie: Zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu pozwoli wszystkim Użytkownikom na korzystanie z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz własną wolą wyrażoną w odpowiednich zgodach.
Operator Serwisu jest gotów odpowiedzieć na ewentualne pytania w sprawie wykonywania Polityki Prywatności Serwisu.
Nie pokazuj więcej tego powiadomienia