ENG
A A A
 sierpień 2020 

Poznań/Scena Robocza: Monika Popiel, Paweł Świerczek, Michał Wajdzik-Radziejowski, Anna Kamińska „Wszystko się zmieni“

24 lipca 2020 - 25 lipca 2020 | godz. 19:00 | Poznań: Scena Robocza, ul. Grunwaldzka 22 | Premiera

Pokaz spektaklu

Scena Robocza w Poznaniu zaprasza na spektakl Wszystko się zmieni Moniki Popiel, Pawła Świerczka, Michała Wajdzika-Radziejowskiego i Anny Kamińskiej.

 

Drodzy Współżyjący, Drogie Współżyjące,

 

Ciało, którego nas uczono, nie jest ciałem które znamy dzisiaj.

 

Jaka jest między nami odległość?

Dlaczego oko jest takie okrutne, jak się gapi?

Jak pachniało nasze ostatnie spotkanie?

Czy dotyk w niemożliwości dotyku jest lękiem czy potrzebą?

 

Wszystko się zmieni, ale zanim zmieni się na lepsze, będzie jeszcze gorzej.

Umysły zaśmiecają nam zakurzone myśli, bezużyteczne umiejętności i zaśniedziała wiedza.

 

Świat nie potrzebuje bohaterów.

Świat potrzebuje sprzątaczy.

Zacznijmy od opuszków palców.

Zacznijmy od generalnych porządków.

Zacznijmy od neutralizacji toksycznych związków.

 

Zacznijmy powrót do podstaw.

 

Z czułością,

Bezlitośnie Współczujący

 

----

 

Widz i performer, nadajnik i odbiornik, przedmiot i użytkownik, żywe i martwe, sprawne i zepsute –

w świecie zdominowanym przez porządek dualizmów, interesuje nas nieporządek relacyjności. Lawirując pomiędzy intymnością ludzkiego gestu a przytłaczającym ogromem globalnego problemu elektrośmieci, odkrywamy opowieści skrywane przez nasze laptopy, telefony i inne sprzęty osobiste.

 

Wszystko się zmieni to spektakl z recyclingu, powstały w oparciu o otwartą zbiórkę elektrośmieci i poplątane myśli wysypujące się ze śmietnika naszych głów. To spektakl z koincydencji – niespodziewanych spotkań, przypadkowych lektur i zaskakujących zbiegów okoliczności. To spektakl, w którym nie ma reżyserki, aktorów, scenografii i widzów – są użytkownicy i użytkowniczki wspólnej przestrzeni. To spektakl, w którym wszyscy i wszystkie jesteśmy śmieciami.

 

Wszystko się zmieni, ale zanim zmieni się na lepsze, będzie jeszcze gorzej.

(Hardware, 1990, reż. Richard Stanley)

 

Artystki i artyści: Monika Popiel, Paweł Świerczek, Michał Wajdzik-Radziejowski (Rabbit on the Moon), Anna Kamińska

Produkcja: Stowarzyszenie Scena Robocza

Premiera: 24 lipca 2020

 

Anna Kamińska – tancerka, choreografka. W 2016 roku ukończyła Akademię Sztuk Teatralnych na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu, a w 2019 roku kierunek Media Interaktywne i Widowiska w Instytucie Teatru i Sztuki Mediów (UAM Poznań). Doktorantka w Katedrze Teatru i Sztuki Mediów. Wykłada na kierunku Wiedza o teatrze oraz Media Interkatywne i Widowiska. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca na rok 2019 oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na rok 2017. Tworzy na pograniczu choreografii oraz sztuki nowych mediów, realizując instalacje, spektakle oraz performanse, w których warstwa dźwiękowa kreowana jest poprzez ruch ciała i interakcję z obiektami. Współtworzy łódzką grupę LineAct, która zajmuje się sztuką site-specific.

 

Michał Wajdzik Radziejowski / Rabbit on the Moon – Rabbit On The Moon to solowy projekt Michała Wajdzika-Radziejowskiego (połowa duetu The Party Is Over). Połączenie surowej elektroniki z przestrzennymi dźwiękami i charakterystycznymi rytmami, inspirowane muzyką poznaną w różnych zakątkach świata, śląskim industrialem, klasyczną elektroniką i nowymi brzmieniami. Dotychczasowe wydania: Low Gravity Techno Experience (2017) EP RANDOM (2019). Rabbit On The Moon stworzył muzykę do projektów teatralnych Rafała Urbackiego Bloki i familoki (Teatr Śląski w Katowicach, 2015), Erynie zostaną za drzwiami (Teatr Stary w Krakowie, 2016) i Jaram się (Teatr Śląski w Katowicach / Industriada, 2016-2017). Wziął udział w projekcie Mix the city Katowice, którego kuratorem był Ghostpoet (2017). Opracował i wykonał muzyki na żywo do filmu Metropolis (Elektronarracje 2018, Wakacyjne Kadry i Dźwięki Cieszyn 2018, 21. Festiwal Filmów Kultowych) oraz wyprodukował muzykę do komiksu Victoria (Elektronarracje, 2018).

 

Paweł Świerczek – dramaturg, performer, organizator kultury. Ukończył kulturoznawstwo na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach oraz Laboratorium Nowych Praktyk Teatralnych na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. W 2017 roku napisał debiutancki dramat Odwołany (wystawiony przez Teatr Wóz Tespisa/Teatr Naumiony w reż. Iwony Woźniak w ramach Katowickiej Rundy Teatralnej) oraz przetłumaczył na język polski Chromę. Księgę kolorów Dereka Jarmana. Był autorem adaptacji i dramaturgiem scenicznej interpretacji Chromy w Teatrze Studio w Warszawie (2019, reż. Grzegorz Jaremko) a także konsultantem dramaturgicznym przy adaptacji tej samej książki w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu (2019, reż. Rafał Matusz). W 2018 roku w berlińskim Sophiensaele stworzył solowy performans Wungiel i Donga / Of Coal and Rainbow, zderzający górniczą i queerową tradycję Górnego Śląska oraz wystąpił w performansie Hybris, cz. 1 w reż. Michała Borczucha i Dominiki Biernat (Festiwal Pomada w Warszawie). W 2019 roku wyreżyserował zbiorowy performans Jestem w ramach Generatora Malta (Festiwal Malta w Poznaniu) poruszający temat bezbronności jako narzędzia dla pokoju. W tym samym roku stworzył instalację Przegięty dom seniorki i seniora (Scena Robocza / Sąsiedztwo: Granice bliskości), opowiadającą o polskich seniorach i seniorkach LGBT+. W ramach projektu Scena Nowej Dramaturgii w Teatrze im. W. Siemaszkowej w Rzeszowie napisał (we współpracy z reżyserem Sebastianem Krysiakiem) dramat Łyknąć opowiadający o życiu osób HIV-pozytywnych oraz recepcji HIV/AIDS w Polsce.

 

Monika Popiel – studentka V roku Reżyserii na Akademii Teatralnej w Warszawie. Ukończyła Wydział Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej na Politechnice Gdańskiej. Reżyserka i współprogramistka spektaklu Roja, pokazywanego w ramach festiwalu Miasto Szczęśliwe w Teatrze Powszechnym w Warszawie oraz na Forum Młodej Reżyserii w Krakowie. Autorka interaktywnej przestrzeni Wspólne dźwięki, powstałej w kooperacji z kompozytorem Kamilem Szuszkiewiczem, w Scenie Roboczej w Poznaniu. We współpracy z osobami LGBT+ z doświadczeniem uchodźczym stworzyła platformę awatarową N/A-Neighbour/Avatar (w ramach projektu Sąsiedztwo: Granice bliskości/ Queerowy demontaż). W swoich działaniach i poszukiwaniach bada szeroko pojęty zmysł dotyku jako medium.

ludzie tańca

 

instytucje

 

bibliografia

 
INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW SERWISU
Przed przystąpieniem do użytkowania Serwisu www.taniecpolska.pl operator Serwisu poleca zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu.
Operator Serwisu poleca w szczególności zapoznanie się z postanowieniami Polityki Prywatności Serwisu w zakresie: Zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu pozwoli wszystkim Użytkownikom na korzystanie z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz własną wolą wyrażoną w odpowiednich zgodach.
Operator Serwisu jest gotów odpowiedzieć na ewentualne pytania w sprawie wykonywania Polityki Prywatności Serwisu.
Nie pokazuj więcej tego powiadomienia