ENG
A A A
 grudzień 2020 
Anna Nowicka „Raw Light”. Fot. Katarzyna Szugajew

Szczecin/OKNO – ZBLIŻENIA 2020: SPOTKANIE III – „CIELESNOŚĆ WYBRAŻEŃ/REALNOŚĆ SNÓW”: Pokaz metod pracy Anny Nowickiej

22 listopada 2020 | godz. 17:00 | ON-LiNE: https://youtu.be/-7QCQUVi0ig

Inne

Ośrodek Teatralny Kana w Szczecinie nie poddaje się i swoje działania przenosi do internetu. W najbliższy weekend zapraszama na pokaz metod pracy Anny Nowickiej, choreografki i tancerki. Spotkanie odbędzie się on-line, będzie ogólnodostępne i bezpłatne – zapraszamy w niedzielę 22 listopada o godzinie 17.00 pod linkiem: https://youtu.be/-7QCQUVi0ig

 

Od artystki: zapraszam wszystkich na niedzielne spotkanie, podczas którego poopowiadam o pełnej niespodzianek pracy ze snami, o zaskakujących zwrotach akcji w wyobraźni i o tym, jak proces śnienia pozostaje w nieustającym dialogu z „obudzoną” rzeczywistością. Będziemy również praktykować, oglądać fragmenty spektakli i wsłuchiwać się w wewnętrzną, jaśniejącą ciszę. 

 

Anna Nowicka jest choreografką i performerką. Bada wyobrażenia uwidaczniające ciało jako nieustannie rozwijający się proces. Ukończyła Salzburg Experimental Academy of Dance (SEAD), studiowała też na Wydziale Choreografii w Wyższej Szkole Aktorskiej im. Ernsta Buscha (HZT w Berlinie) oraz na Wydziale Psychologii UW. Jest stypendystką Niemieckiej Wymiany Akademickiej DAAD i Studienstiftung des deutschen Volkes. Otrzymała  też stypendium taneczne miasta Berlina. Od 2010 roku współpracuje z Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk w Poznaniu. W grudniu 2019 roku w teatrze HAU – Hebbel Am Ufer w Berlinie odbyła się premiera jej najnowszej pracy pt. „Eye Sea”. Na Wydziale Aktorskim PWSFTviT w Łodzi napisała praktyczną pracę doktorską na temat ucieleśnionej uważności jako podstawy bycia obecną na scenie i. Jest certyfikowaną nauczycielką Saphire®, metody pracy ze snami i wyobraźnią. Intensywnie rozwija pracę o snach we współpracy z Bonnie Buckner.

 

***

 

OKNO to projekt edukacji przez praktykę – od ponad dwudziestu lat spotykamy w nim ze sobą doświadczonych, ważnych dla Teatru Kana twórców oraz młodych ludzi, dla których teatr staje się ważną częścią życia: założycieli niezależnych grup, animatorów nieformalnej kultury, artystycznych autsajderów, a także wszystkie osoby zainteresowane samokształceniem poprzez teatr.

 

W tym roku łącznikiem tematycznym kolejnych odsłon OKNA będzie „Ciało w ruchu”. Skupienie tej edycji na najbliżej dostępnej nam materialności: ciele, tańcu, ruchu, improwizacji, somatyce, nieuchronnie prowadzą nas do pytań o bliskość, dotyk, cielesność, seksualność, bycie ze sobą, z własnym ciałem i w relacji do innych ciał, środowisk, krajobrazów, przestrzeni. Czym jest to ja-ciało, gdy zostaję z nim sam na sam? Gdzie jest granica pomiędzy nim a tym, co wokół: środowiskiem, przestrzenią, architekturą? Jakiego rodzaju bliskość możemy wytworzyć w sytuacji polityczno-zdrowotnych ograniczeń fizycznego dystansu? Do jakiego tańca zaprasza nas współczesna przestrzeń? 

 

Od sierpnia do grudnia 2020 odbywają się cztery SPOTKANIA poświęcone różnym kierunkom, obszarom i metodom eksplorowanym obecnie w obszarze szeroko rozumianego teatru tańca. Do współpracy Teatr Kana zaprosił wybitnych pedagogów, choreografów, tancerzy i performerów – praktyków, którzy na co dzień pracują według badanych przez siebie systemów, zarówno z zawodowymi tancerzami, jak również z osobami traktującymi ruch i taniec jako drogę samorozwoju. Gośćmi I SPOTKANIA (821 sierpnia), które odbywało się pod hasłem: Ciało w przestrzeni/Środowisko ciał byli Sherwood Chen i Sigal Zouk. Gośćmi II SPOTKANIA pt. Ciało wewnętrzne/Uważna improwizacja (22-29 października) Idan Yoav i Katarzyna Sitarz.

 

SPOTKANIE III: CIELESNOŚĆ WYOBRAŻEŃ/REALNOŚĆ SNU ukierunkowane będzie na pracę z wyobraźnią, uruchomienie indywidualnej kreatywności, rozpoznawanie podświadomych uwarunkowań zapisanych w ciele, pracę na linii ciało/umysł, budowanie indywidualnych improwizacji opartych na osobistych doświadczeniach, wyobrażeniach, czytaniu dźwięków przez ruch, synestezji. Spotkanie zbudowane będzie wokół praktyki Anny Nowickiej.

 

***

Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

 

ludzie tańca

instytucje

 

bibliografia

 
INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW SERWISU
Przed przystąpieniem do użytkowania Serwisu www.taniecpolska.pl operator Serwisu poleca zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu.
Operator Serwisu poleca w szczególności zapoznanie się z postanowieniami Polityki Prywatności Serwisu w zakresie: Zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu pozwoli wszystkim Użytkownikom na korzystanie z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz własną wolą wyrażoną w odpowiednich zgodach.
Operator Serwisu jest gotów odpowiedzieć na ewentualne pytania w sprawie wykonywania Polityki Prywatności Serwisu.
Nie pokazuj więcej tego powiadomienia