ENG
A A A
 marzec 2019 
Fot. Dawid Nickel

Alex Baczyński-Jenkins pokaże „Untitled” w CSW Zamku Ujazdowskim w Warszawie

22 marca 2019

31 marca o godz. 21.00 Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski zaprasza na pokaz performansu Alexa Baczyńskiego-Jenkinsa Untitled. W nowej pracy artysta podejmuje kwestie pożądania, queerowej cielesności, relacyjności i kolektywności, które pojawiały się w jego praktyce już wcześniej. Jego choreografie manifestują sposoby bycia razem, ukazują pokrewieństwa i powiązania między queerowym utopijnym potencjałem codziennych sytuacji i gestów, społecznych tańców i fragmentów historii kontrkultury. Nowa praca osadzona jest w przestrzeni dźwiękowej piosenek Brygady Kryzys. Performans realizowany jest w ramach rezydencji Sprzężenia zwrotne, we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca oraz projektem badawczym Kartografie obcości.

Zbliża się termin zgłoszeń na konferencję „Sztuka i Niepełnosprawność: Przekraczanie granic”

22 marca 2019

 

Przypominamy, że jeszcze dziś wszyscy, którzy chcieliby podzielić się własnym doświadczeniem i przedstawić krótką prezentację podczas konferencji Sztuka i Niepełnosprawność: Przekraczanie granic, powinni do godz. 13.00 przesłać na adres: e-mail: justyna.czarnota@instytut-teatralny.pl wypełnioną ankietę zgłoszeniową (do pobrania tutaj).

 

Wszystkim, którzy chcieliby wziąć udział w konferencji przypominamy o rejestracji: do 25 marca 2019 roku należy wypełnić ankietę dostępną pod linkiem: tutaj.

 

na zdj. Henryk Tomaszewski i Marcel Marceau, fot. Stefan Arczyński

Dziś Światowy Dzień Pantomimy

22 marca 2019

22 marca, w dniu rocznicy urodzin wybitnego mima Marcela Marceau, przypada Światowy Dzień Pantomimy. Początki pantomimy sięgają VI–IV w. p.n.e. W czasach nowożytnych w Europie pantomima obecna była w występach tancerzy, akrobatów oraz aktorów teatrów jarmarcznych i komedii dell’arte. Koniec XVII i XVIII w. to rozkwit pantomimy we Francji i Anglii, gdzie tworzono swobodne gatunkowo duże formy cyrkowo-teatralne i pantomimy w teatrach stacjonarnych. W pierwszej połowie XIX w. Jean Gaspard Deburau skodyfikował pantomimę na nowo, tworząc oryginalną postać Pierrota, którego charakteryzował biały kostium, czarna czapka, wybielona twarz podkreślająca mimikę. Popisy akrobatyczne i przerysowane sceny ustąpiły miejsca subtelniejszej formie pantomimiy przekazującej filozoficzną refleksję nad kondycją człowieka. Pantomima XX wieku była materiałem do eksperymentu zarówno od strony formalnej, ale też artystycznej i intelektualnej.

 

Do świętowania zaprasza Wrocławski Teatr Pantomimy, który z tej okazji przygotował premierę Medei w reżyserii Tomasza Szczepanka.

 

INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW SERWISU
Przed przystąpieniem do użytkowania Serwisu www.taniecpolska.pl operator Serwisu poleca zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu.
Operator Serwisu poleca w szczególności zapoznanie się z postanowieniami Polityki Prywatności Serwisu w zakresie: Zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu pozwoli wszystkim Użytkownikom na korzystanie z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz własną wolą wyrażoną w odpowiednich zgodach.
Operator Serwisu jest gotów odpowiedzieć na ewentualne pytania w sprawie wykonywania Polityki Prywatności Serwisu.
Nie pokazuj więcej tego powiadomienia