Gdy członkowie Cameraty Florenckiej w końcu XVI wieku formułowali teoretyczne podstawy pod powstanie nowożytnego gatunku opery, zakładali połączenie w nim wszelkich rodzajów sztuk, w tym tańca. Nie przyszłoby im jednak do głowy, że po z górą dwustu latach na operową scenę w określonych momentach wpadać będą grupy kuso odzianych tancerek w dziwacznym obuwiu, przerywając tok akcji scenicznej. Tymczasem wstawka baletowa, bo o niej mowa, od połowy XIX wieku doskonale zadomowiła się strukturze dzieła operowego, w szczególności w tzw. grand opera. Zapewne ilu miłośników i opery, i baletu, tyle poglądów na zjawisko scen baletowych w operze. Jedni kochają, inni pogardzają.
Piykny balet, hej! – o „Harnasiach ” Karola Szymanowskiego w wykonaniu Baletu „Cracovia Danza”
Anna Banach | taniecPOLSKA.pl | 2018
Recenzje
5 lutego 2018
Odkrywanie nowych terytoriów choreografii – relacja z konferencji „Taniec i Awangarda w Europie Środkowo-Wschodniej. Terytoria – źródła – biografie”
Anna Banach | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
9 lutego 2018
Intuicyjnie szukam czegoś, czego nie ma – o „Kulturze ciała” z Izabelą Chlewińską rozmawia Anna Banach
Anna Banach | taniecPOLSKA.pl | 2018
Wywiady
24 sierpnia 2018
„Ciało zharmonizowane” – o ucieleśnianiu muzyki i odkrywaniu Dalcroze’a z Martą Zawadzką rozmawia Anna Banach
Anna Banach
Wywiady
28 lutego 2019
Rytuały, obrzędy i ceremonie – „Święto wiosny” Marthy Graham i „Krzesany” Henryka Konwińskiego w Teatrze Wielkim w Łodzi
Anna Banach | taniecPOLSKA.pl | 2016
Recenzje
25 czerwca 2016
Sztuka, która wzmaga chęć życia, nie tylko bycia żywym – o spektaklu „Grand Finale” Hofesh Shechter Company
Anna Banach | taniecPOLSKA.pl | 2019
Recenzje
31 maja 2019
Hommage à Beethoven – „Cisza/Silence” Ivana Cavallariego na inaugurację XXV ŁSB
Anna Banach | taniecPOLSKA.pl | 2019
Recenzje
28 czerwca 2019
Dusza indywidualna, dusza kolektywna – o „Mothers’s Milk” Ramiego Be’era (XXV ŁSB)
Anna Banach | taniecPOLSKA.pl | 2019
Recenzje
1 lipca 2019
„Pewne cienie są piękne...” – Ballet Flamenco Sara Baras na XXV ŁSB
Anna Banach | taniecPOLSKA.pl | 2019
Recenzje
5 sierpnia 2019
Współczesny polski balet wobec tradycji – po premierze „Stabat Mater” i „Harnasiów” Roberta Bondary
Anna Banach | taniecPOLSKA.pl | 2016
Recenzje
17 listopada 2016
Autobiografia i algorytm – Company Wayne McGregor na XXIII MSTT w Lublinie
Anna Banach | taniecPOLSKA.pl | 2019
Recenzje
11 grudnia 2019
„Poruszone ciała” – wokół wystawy w Muzeum Sztuki w Łodzi
Anna Banach | taniecPOLSKA.pl | 2017
Artykuły
9 maja 2017
Ale kosmos! – recenzja widowiska tanecznego „Lamaila”
Anna Banach | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
18 maja 2017
Pojedynek na rozdrożu cielesności – recenzja ze spektaklu „Until the Lions” Akram Khan Company (XXIV ŁSB)
Anna Banach | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
3 czerwca 2017
Lublin 1317__2017 świętuje z tancerzami – relacja z Międzynarodowego Dnia Tańca 2017
Anna Banach | taniecPOLSKA.pl | 2017
Relacje
20 lipca 2017
Rozciągając granice ku nieskończoności… – RUBBERBANDance Group na XXIV ŁSB
Anna Banach | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
28 lipca 2017
Tańcem się żyje, nie da się inaczej… – o spektaklu „Młody duch tańca”
Anna Banach | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
28 września 2017
Jubileusz 10-lecia Stowarzyszenia Teatralnego Chorea – relacja z festiwalu RETROPERSPEKTYWY 2014
Anna Banach | taniecPOLSKA.pl | 2014
Relacje
15 września 2014
Zabierając sobie wzajemnie oddech – recenzja wieczoru z Beijing Dance/LDTX (XXIV ŁSB)
Anna Banach | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
13 października 2017
O różnych odcieniach sztuki improwizowania – relacja z piątych urodzin Pracowni Fizycznej, część I
Anna Banach | taniecPOLSKA.pl | 2014
Relacje
22 grudnia 2014
O różnych odcieniach sztuki improwizowania – relacja z piątych urodzin Pracowni Fizycznej, część II
Anna Banach | taniecPOLSKA.pl | 2014
Relacje
29 grudnia 2014
Na przecięciu tanecznych szlaków – o I części XXI Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca w Lublinie
Anna Banach | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
15 stycznia 2018
Naga i niepełnosprawna: ciało jako obraz siły i piękna
Diana Bastos Niepce | taniecPOLSKA.pl | 2020
Artykuły
23 kwietnia 2020
Z Portugalii do Polski: podróż do Warszawy w ramach międzynarodowej rezydencji dla artystów z niepełnosprawnością
Diana Bastos Niepce | taniecPOLSKA.pl | 2020
Artykuły
7 maja 2020
Wyobraźnia i zmysły – ECHA CZASU Polskiego Baletu Narodowego
Joanna Bednarczyk | TaniecPOLSKA.pl | 2012
Artykuły
7 grudnia 2012
Pokażmy się! – Narodowe Platformy Tańca, wnioski i perspektywy
Katarzyna Bester | taniecPOLSKA.pl | 2017
Artykuły
31 marca 2017
Ciało sensoryczne – z Izabelą Orzełowską rozmawia Artur Bieńkowski
Artur Bieńkowski | taniecPOLSKA.pl | 2020
Wywiady
11 grudnia 2020
Taniec butoh pod mikroskopem
Karolina Bieszczad-Stie | taniecPOLSKA.pl | 2020
Artykuły
23 lipca 2020
Badanie uważności i wrażliwości – o pracy Marii Stokłosy
Pamela Bosak | taniecPOLSKA.pl | 2020
Artykuły
9 kwietnia 2020
Dramat wielowątkowy – z Krzysztofem Pastorem przed premierą „Burzy” rozmawia Joanna Brych
Joanna Brych | taniecPOLSKA.pl | 2016
Wywiady
8 kwietnia 2016
„Liryczny moment tęsknicy” – z Henrykiem Konwińskim przed premierą „Krzesanego” rozmawia Joanna Brych
Joanna Brych | taniecPOLSKA.pl | 2016
Wywiady
16 czerwca 2016
Przed premierą „Święta wiosny” z Dominikiem Muśko, kierownikiem zespołu baletowego Teatru Wielkiego w Łodzi, rozmawia Joanna Brych
Joanna Brych | taniecPOLSKA.pl | 2016
Wywiady
17 czerwca 2016
Wewnętrzny krajobraz serca – z Denise Vale rozmawia Joanna Brych
Joanna Brych | taniecPOLSKA.pl | 2016
Wywiady
14 października 2016
Widzowie pragną ujrzeć piękno – z Wojciechem Warszawskim rozmawia Joanna Brych
Joanna Brych | taniecPOLSKA.pl | 2016
Wywiady
21 października 2016
Perfekcja jest tylko teorią – z Krzysztofem Pastorem z okazji jubileuszu rozmawia Joanna Brych
Joanna Brych | taniecPOLSKA.pl | 2016
Wywiady
24 listopada 2016
Doświadczanie siebie w tańcu – recenzja książki „Pokolenie Solo”
Anna R. Burzyńska
Recenzje
22 kwietnia 2014