Gdy członkowie Cameraty Florenckiej w końcu XVI wieku formułowali teoretyczne podstawy pod powstanie nowożytnego gatunku opery, zakładali połączenie w nim wszelkich rodzajów sztuk, w tym tańca. Nie przyszłoby im jednak do głowy, że po z górą dwustu latach na operową scenę w określonych momentach wpadać będą grupy kuso odzianych tancerek w dziwacznym obuwiu, przerywając tok akcji scenicznej. Tymczasem wstawka baletowa, bo o niej mowa, od połowy XIX wieku doskonale zadomowiła się strukturze dzieła operowego, w szczególności w tzw. grand opera. Zapewne ilu miłośników i opery, i baletu, tyle poglądów na zjawisko scen baletowych w operze. Jedni kochają, inni pogardzają.
Z Leszkiem Bzdylem rozmowa o końcu świata
Magdalena Hajdysz | TaniecPOLSKA.pl | 2012
Artykuły
14 grudnia 2012
Jeśli nie mogę tańczyć, to nie moja rewolucja
Anka Herbut | taniecPOLSKA.pl | 2019
Artykuły
25 marca 2019
Kontrolowana dezorientacja. Wylinka, vol. 1
Anka Herbut | taniecPOLSKA.pl | 2014
Artykuły
22 września 2014
20 lat Festiwalu Tańców Dworskich „Cracovia Danza”
Krzysztof Hliniak | taniecPOLSKA.pl | 2019
Artykuły
4 listopada 2019
Centrum w Ruchu – taniec może być wszędzie i dla każdego
Julia Hoczyk | taniecPOLSKA.pl | 2015
Artykuły
11 marca 2015
Wspólnotowy rytuał przejścia – o spektaklu „Requiem pour L.” Alaina Platela i Fabrizia Cassola
Julia Hoczyk | taniecPOLSKA.pl | 2018
Recenzje
14 lutego 2018
Relacja z panelu podczas I odsłony programu „Archiwum ciała”
Julia Hoczyk
Relacje
1 października 2013