W Starym Browarze stworzona została zarówno dla artystów, jak i odwiedzającej go publiczności, otwarta przestrzeń zamknięta. Przez otwartość rozumiem inkluzywność, gościnność, ale przede wszystkim swobodnie kształtowane światło wydobywające z ceglanego mroku kontury poruszających się lub nieruchomych ludzkich sylwetek. Światło sprawiające, że wyłaniające się z otoczenia dźwięki stają się nie tyle ilustracją kinetycznych performansów, co kolejną tańczącą materią, której wydarzanie się w czasie i przestrzeni uzmysławia właśnie światło, sklejając ją z obiektami i ciałami. Na ostatnim piętrze tego, co przecież jest niczym/czymś więcej jak centrum handlowym, dane mi było zatem uczestniczyć nie tyle w spektaklach tanecznych, co w kształtowaniu się ruchu poprzez poruszenia przestrzeni właśnie, której cechą szczególną była ta jedyna w swoim rodzaju „hermetyczna otwartość”.
Dyskursy pamięci – o programie performatywnym „Archiwum ciała”
Regina Lissowska-Postaremczak | TaniecPOLSKA.pl | 2014
Artykuły
10 stycznia 2014
Anafora w dziewięciu kompozycjach – relacja z pokazu „Open Door” w Operze Wrocławskiej
Katarzyna Lemańska | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
4 września 2018
Z podręcznika europejsko-hinduskiej gramatyki tanecznej – o występie Mélanie Lomoff i Ramy Vaidyanathan na XIII Brave Festival
Katarzyna Lemańska | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
11 września 2018
Maszyna oswojona – o „Balecie koparycznym” Izy Szostak
Katarzyna Lemańska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Recenzje
14 grudnia 2015
Willidy z gór Harcu – o premierze „Giselle” w Operze Wrocławskiej
Katarzyna Lemańska
Recenzje
20 grudnia 2018
„To jest miejsce dla mnie” – relacja z X Wrocławskiego Festiwalu Ruchu CYRKULACJE
Katarzyna Lemańska | taniecPOLSKA.pl | 2019
Relacje
19 czerwca 2019
„Na polu pogłębionej praktyki” – relacja z rezydencji choreograficznych w BWA Wrocław Główny
Katarzyna Lemańska | taniecPOLSKA.pl | 2019
Relacje
3 lipca 2019
Wieczny początkujący – z Wojtkiem Ziemilskim nie tylko o tańcu rozmawia Katarzyna Lemańska
Katarzyna Lemańska | TaniecPOLSKA.pl | 2012
Artykuły
23 lipca 2012
Średnio zdolny choreograf? Freelancerska kariera Rafała Urbackiego
(red.) Katarzyna Lemańska | TaniecPOLSKA.pl | 2012
Artykuły
11 grudnia 2012
Sytuacja tańca zmienia się dynamicznie – recenzja książki „Świadomość ruchu”
Katarzyna Lemańska | TaniecPOLSKA.pl | 2014
Recenzje
8 września 2014
O stypendium badawczym Grażyny Kulczyk na rok 2016 z Joanną Leśnierowską rozmawia Julia Hoczyk
(red.) Joanna Leśnierowska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Wywiady
23 września 2015
„Jeszcze jeden Mazur dzisiaj…” – relacja z Mistrzostw Polski w Tańcach Polskich „MAZUR 2018”
Anna Lewandowska | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
13 lipca 2018
Bez definicji – o spektaklu „Bromance” Dominika Więcka i Michała Przybyły
Regina Lissowska-Postaremczak | taniecPOLSKA.pl | 2018
Recenzje
30 listopada 2018
Przestrzeń poszukiwań – premiery IX Festiwalu Atelier Polskiego Teatru Tańca
Regina Lissowska-Postaremczak | taniecPOLSKA.pl | 2016
Relacje
21 kwietnia 2016
Życie historii – z Pawłem Malickim rozmawia Regina Lissowska-Postaremczak
Regina Lissowska-Postaremczak | taniecPOLSKA.pl | 2016
Wywiady
30 maja 2016
W wielu językach – II relacja z XXII Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca w Lublinie
Regina Lissowska-Postaremczak | taniecPOLSKA.pl | 2019
Relacje
18 lutego 2019
Spotykając miejsca – z Clotilde Amprimoz rozmawia Regina Lissowska-Postaremczak
Regina Lissowska-Postaremczak | TaniecPOLSKA.pl | 2014
Wywiady
17 czerwca 2014
„surfing” Magdaleny Ptasznik: Badanie/Produkcja. Taniec w procesie artykulacji
Regina Lissowska-Postaremczak | taniecPOLSKA.pl | 2014
Artykuły
15 grudnia 2014
Wizytówka polskiego tańca. Polska Platforma Tańca 2014
Regina Lissowska-Postaremczak | taniecPOLSKA.pl | 2015
Relacje
5 lutego 2015