Gdy członkowie Cameraty Florenckiej w końcu XVI wieku formułowali teoretyczne podstawy pod powstanie nowożytnego gatunku opery, zakładali połączenie w nim wszelkich rodzajów sztuk, w tym tańca. Nie przyszłoby im jednak do głowy, że po z górą dwustu latach na operową scenę w określonych momentach wpadać będą grupy kuso odzianych tancerek w dziwacznym obuwiu, przerywając tok akcji scenicznej. Tymczasem wstawka baletowa, bo o niej mowa, od połowy XIX wieku doskonale zadomowiła się strukturze dzieła operowego, w szczególności w tzw. grand opera. Zapewne ilu miłośników i opery, i baletu, tyle poglądów na zjawisko scen baletowych w operze. Jedni kochają, inni pogardzają.
„Poskromienie złośnicy” według Jeana-Christophe’a Maillota – o spektaklu Teatru Bolszoj
Agnieszka Narewska | taniecPOLSKA.pl | 2018
Recenzje
19 stycznia 2018
Bycie choreografem jest misją mojego życia - kilka słów o życiu i twórczości Borisa Ejfmana
Agnieszka Narewska | TaniecPOLSKA.pl | 2012
Artykuły
20 września 2012
Taneczne autobiografie cz.4: Trzymając się powietrza – autobiografia Suzanne Farrell
Agnieszka Narewska-Siejda | taniecPOLSKA.pl | 2020
Artykuły
2 grudnia 2020
Taneczne autobiografie cz.5: Tańcząc na moim grobie – autobiografia Gelsey Kirkland
Agnieszka Narewska-Siejda | taniecPOLSKA.pl | 2020
Artykuły
18 grudnia 2020
„Edukacja taneczna to nie wszystko…” – z Moniką Myśliwiec rozmawia Agnieszka Narewska-Siejda
Agnieszka Narewska-Siejda | taniecPOLSKA.pl | 2020
Wywiady
19 marca 2020
Taneczne autobiografie cz.1: Ulica Teatralna – autobiografia Tamary Karsawiny
Agnieszka Narewska-Siejda | taniecPOLSKA.pl | 2020
Artykuły
21 sierpnia 2020
Taneczne autobiografie cz.2: Tańcząc dla Diagilewa – autobiografia Lidii Sokołowej
Agnieszka Narewska-Siejda | taniecPOLSKA.pl | 2020
Artykuły
2 października 2020
Taneczne autobiografie cz.3: Sezon zimowy. Dziennik tancerki – autobiografia Toni Bentley
Agnieszka Narewska-Siejda | taniecPOLSKA.pl | 2020
Artykuły
29 października 2020
Pisz dobrze o tańcu: Monika Sobota o „Ewa i On” i Natalia Kozakiewicz o „Mute”
Monika Sobota, Natalia Kozakiewicz
Inne
3 października 2019
Pisz dobrze o tańcu: Martyna Jagodyńska o „KIO in Motion” i Natalia Szafrankiewicz o „Matrycy [Prześwit]”
(red.) Martyna Jagodyńska, Natalia Szafrankiewicz | taniecPOLSKA.pl | 2019
Inne
30 września 2019
Pisz dobrze o tańcu: Izabela Noskiewicz i Nicole Bolda o „Rozkoszy”
(red.) Izabela Noskiewicz, Nicole Bolda | taniecPOLSKA.pl | 2019
Inne
4 października 2019
Inne potrzeby – „Performing Europe 2020”
Katarzyna Niedurny | taniecPOLSKA.pl | 2020
Relacje
16 grudnia 2020
Zdrowy tancerz. Podstawowe zagadnienia żywieniowe i ich rola
Milena Nosek | taniecPOLSKA.pl | 2018
Artykuły
23 października 2018
Ruchome sieci współpracy. Nie tylko o polskiej społeczności tańca w Berlinie
Ania Nowak
Inne
20 stycznia 2021
Wieczór tradycji i nowoczesności, czyli „Młoda Polska” na XXII Międzynarodowych Spotkaniach Teatrów Tańca
Luiza Nowak | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
7 stycznia 2019
Uczestnicy sami stawiają sobie progi. Ja jestem tylko ich przewodnikiem – z choreografką Anną Godowską rozmawia Luiza Nowak
Luiza Nowak | taniecPOLSKA.pl | 2019
Wywiady
28 sierpnia 2019
Sztuka w czasach Brexitu, czyli brytyjska odsłona 23. edycji Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca
Luiza Nowak | taniecPOLSKA.pl | 2019
Relacje
23 grudnia 2019
Wspomnienie o prof. dr. hab. Roderyku Lange
Tomasz Nowak | taniecPOLSKA.pl | 2017
Artykuły
26 kwietnia 2017