Obserwuję scenę tańca w Polsce długo, a na dodatek pamiętliwie. Cecha pożądana u historyka, przydatna w kontaktach towarzyskich, bo trzymają się mnie także anegdoty, niestety jestem również dość odporna na sugestie quasi-awangardowe, bo materiał porównawczy, jaki noszę na swoim „twardym dysku” jest spory. Ta skłonność dotyczy nie tylko faktów stricte artystycznych, w tej samej mierze półki mojej pamięci wypełniają minione i obecne mody, tendencje, a nawet jawne niesprawiedliwości, które dotyczą statusu twórców i wykonawców choreografii, układające się w zaskakujący swoją niekonsekwencją wykres. Znaczenie pojęcia choreografii i jego zakres ewoluowały przez wieki, zmieniając swój obraz definicyjny, zarówno kontekstowo, jak i społecznie.
Teatr tańca AD 2008. Nadzieje i kontynuacje (część pierwsza)
Julia Hoczyk | Kultura Enter | 2008 | nr 1 sierpień 2008
Artykuły
Teatr Tańca AD 2008. Nadzieje i kontuacje (część druga)
Julia Hoczyk | Kultura Enter | 2008 | nr 2 wrzesień
Artykuły